Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovovaný off-road Toyota Land Cruiser

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Třílitrový čtyřválec D-4D dostal vstřikování common-rail, disponuje teď točivým momentem 410 Nm a o 13 % nižší spotřebou.

Třílitrový turbodiesel D-4D modelu Toyota Land Cruiser byl vylepšen novým systémem vstřikování common rail, modernějším turbodmychadlem a především novým systémem Swirl Control System. Tyto modifikace přinášejí lepší výkonové charakteristiky motoru, zvláště v nízkých otáčkách, a přispívají k lepší ovladatelnosti vozu v terénu. Navíc zvyšují trakční schopnosti automobilu, jeho tažnou kapacitu, a to při současném snížení spotřeby paliva a emisí ve výfukových plynech.

Díky úpravám vzrostl točivý moment na 410 Nm v rozmezí 1600 až 1800 ot/min, čímž se agregát 3.0 D-4D stal z hlediska točivého momentu jedním z nejsilnějších vznětových čtyřválců na trhu. Navíc 90 % maxima točivého momentu je k dispozici již při 1500 ot/min Kromě toho vzrostl i největší výkon motoru, a to o 2 kW na 122 kW při 3400 ot/min.

Pohonná jednotka 3.0 D-4D je nyní standardně pro všechny verze vozu vybavena novou šestistupňovou manuální převodovkou. Zvýšená pozornost při vývoji této převodovky byla kladena nejen na její minimální hmotnost a malé stavební rozměry, ale také na zlepšenou funkci a rychlost řazení.

Stávající čtyřstupňová samočinná převodovka byla nahrazena novým inteligentním pětistupňovým „automatem“ s funkcí AI-SHIFT, který svou činnost adaptivně přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče a kvalitě povrchu vozovky. Konstrukce převodovky obsahuje lineární elektromagnetický ventil, který ve spojení s řídící jednotkou motoru zajišťuje plynulé řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Nová pětistupňová samočinná převodovka bude standardně nabízena v kombinaci se zážehovým motorem 4.0 V6 a na přání se bude dodávat i do verzí s výše uvedeným motorem 3.0 D-4D.

Nové převodovky a další inovace u motoru 3.0 D-4D výraznou měrou přispívají ke snížení spotřeby paliva a výfukových emisí. U verze se samočinnou převodovkou klesla kombinovaná spotřeba paliva o 13 % (9,0 l/100 km) a emise CO2 byly redukovány

o 12 %, z 277 na 243 g/km.

Toyota Land Cruiser se může pochlubit dalšími inovacemi, zejména v oblasti bezpečnosti. Ve výbavě vozu nyní najdeme například nový posilovač brzd či dvojčinný varovný systém nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce na předním sedadle.

Toyota Land Cruiser je rovněž vybavena i nejnovějším navigačním systémem.

Ondřej Láník
Diskuze (0)