Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Rally Monte Carlo 2010 – premiérové vítězství pro Fiestu S2000, dvě Škodovky na stupních vítězů!

Michal Otruba
Diskuze (13)
O zahájení letošní rally sezóny se postarala úvodní soutěž série Intercontinental Rally Challenge – Rally Monte Carlo. A bylo se vskutku na co dívat!

Organizátoři letošního ročníku Rally Monte Carlo se vskutku vytáhli – pro startující připravili celkem 405 soutěžních kilometrů a na startovní rampu přitáhli 19 vozů kategorie Super2000 – Ford Fiesta S2000 vedená Mikko Hirvonenem si zde dokonce odbývala světovou premiéru. Českého fanouška však spíše zajímal start pěti soutěžních Fábií S2000 a již nyní můžeme prozradit, že všech pět českých speciálů dojelo až do cíle. A za fantastické považujeme fakt, že nejhorší z nich projel cílem jako devátý!

Ale hezky popořadě. Už od první rychlostní zkoušky se v čele usadil Mikko Hirvonen a dokazoval tak, že vicemistr světa šampionátu WRC za volantem opravdu umí. A že Fiesta S2000 nemůže být špatné auto. Dvě dílčí vítězství, jedno druhé a jedno čtvrté místo zajistili Finovi vedení po první etapě s náskokem přes 40 sekund. Montecarlovým smolařem je Honza Kopecký, kterého v první erzetě postihnul defekt a musel měnit kolo přímo na trati. Vstup do soutěže tedy pro Honzu jako z hororu – 41. místo a ztráta téměř 4 minuty.

S druhou etapou se hned v úvodu rozloučil úřadující šampión IRC Kris Meeke, kterému při dobržďování sklouznula jeho 207 po srázu až téměř do potoka. V sedmém testu potkal Kopeckého opět defekt, na kterém odjel přes 10 km zkoušky. A Hirvonen? Ten si jako starý mazák s přehledem hlídal vedení, které po druhé etapě ještě o několik sekund zvětšil. Ze zadu se však neúprosně blížil Ogier…

Na úvod poslední etapy zazářil loňský vítěz Sebastien Ogier, když první dva testy vyhrál a ve třetím skončil třetí. Výsledkem byl posun na druhé místo před Hänninena. Bohužel malému Sebovi začal zlobit alternátor a rozjetý Ogier tak musel dva testy před cílem vzdát! Obrovská škoda. O jednu vložku dříve mladší Wittmann nedobrzdil do levotočivé zatáčky a v soutěži taktéž skončil.

Hirvonen opět jel s klidem mistra a při ostré premiéře tak dovezl Fiestu S2000 na prvním místě. Druhé, třetí, páté a šesté místo patří Škodě Fabia S2000 v pořadí Hänninen – Vouilloz – Kopecký – Wilks. Ano, Kopecký se dokázal ze jedenačtyřicátého místa spolehlivou jízdou dostat až na pátý post. Na čtvrté místo se mezi čtveřici Fábií dokázal vklínit Sarrazin na konkurenčním Peugeotu 207 S2000.

Tip: Zítra se můžete těšit na celkové podrobnější shrnutí Rally Monte Carlo 2010 i s fotogalerií!

Výsledky Rally Monte Carlo 2010:

1. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 4:32:58,5 hod

2. Juho Hanninen (Škoda Fabia S2000) + 1:51,4 min

3. Nicolas Vouilloz (Škoda Fabia S2000) + 3:19,1 min

4. Stéphane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) + 7:25,5 min

5. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) + 8:48,7 min

6. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 9:24,5 min

7. Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000) + 9:45,4 min

8. Jean-Sébastien Vigion (Peugeot 207 S2000) + 13:33,5 min

9. Jarek Orsák (Škoda Fabia S2000) + 21:16,6 min

10. Andrej Jereb (Peugeot 207 S2000) + 25:26,1 min

11. Kris Princen (Renault Clio R3) + 26:56,5 min

12. Pierre Campana (Renault Clio R3) + 28:19,2 min

13. Olivier Burri (Subaru Impreza STi) + 28:43,1 min

14. Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi) + 29:00,3 min


Michal Otruba
Diskuze (13)
25. 1. 2010 18:09
Re: Fiesta
Fiesta S2000 získala díky Al-Attiyahovi první vítězství i na šotolině
[odkaz]
Avatar - Emel
25. 1. 2010 09:57
Re: Fiesta
To bych netvrdil... nakonec třeba i Kopecký je světová třída.
24. 1. 2010 20:32
Re: A Loeb?
Sebastien Loeb jede mistrovství světa WRC, Monte Carlo byla soutěž série IRC - Loeb zde nestartoval, Hirvonen pouze uváděl do života Fiestu S2000, na ostatních soutěžích IRC jej s největší pravděpodobností neuvidíme. První soutěž WRC bude Švédská Rally v polovině února, ze které taky přineseme souhrn.
24. 1. 2010 19:38
Re: A Loeb?
LOL :yes:

Loeb tam vůbec nejel, asi si pleteš WRC a IRC...
24. 1. 2010 16:14
Re: Fiesta
Uvidíme, jak si Fiesta povede, když je nepořídí Hirvonen. Přece jen Hirvonen a Ogier převyšovali ostatní o třídu.