12.12. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

 

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model Daily s automatickou převodovkou. Jak je dodávka zvládla?

Dva kilometry západně od slovenského města Zvolen se směrem na jih do obce Ostrá Lúka ostře klikatí silnice. Na vzdálenosti 2,5 km nastoupáte 185 výškových metrů, což je pro automobily značné zatížení. Lepší místo pro testování modelu Daily s osmistupňovou automatickou převodovkou Hi-matic si lze připravit těžko. Ne náhodou se zde pravidelně jezdí jedny ze závodů seriálu mistrovství Slovenska automobilů do vrchu.

Účastníci akce „Daily do kopce“ se setkali v Kolibě Stráže nad Zvolenem - tam byl hlavní stan akce, start i cíl zkušebních jízd. Trasa měřila 17,2 km, přičemž klíčovým testovacím úsekem byl již výše zmíněný úsek do obce Ostrá Lúka.

Pro zájemce byla připravena vozidla Iveco Daily s převodovkou Hi-matic a na porovnání jeden furgon Daily se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vozidla byla zatížena přibližně čtyřmi metrickými centy.

Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

„Chceme, aby Daily Hi-matic poznalo co nejvíce našich klientů. Jsme totiž přesvědčeni, že je to skvělý produkt a kde jinde by lépe předvedl svůj potenciál než na cestě do kopce plné zatáček,“ vysvětluje smysl akce Klára Rylichová, manažerka marketingu Iveco pro Českou republiku a Slovensko.

Osmistupňová automatická převodovka Daily Hi-matic pracovala v stoupajících serpentinách téměř nepozorovaně. Funguje hladce, přičemž dynamika vozidla zásluhou měniče momentu a rychlého řazení je pozoruhodná. Přenos točivého momentu na poháněná kola se totiž přeruší vždy jen na méně než 0,2 sekundy. To nedokáže s přímo řazenou převodovkou žádný řidič včetně závodníka. Navíc software maximálně efektivně využívá potenciál třílitrového motoru v testovaných vozidlech, který má výkonové modifikace 110, 132 nebo 151 kW a podle výkonové úrovně dosahuje nejvyšší točivý moment až 430 N.m při 1250 ot./min.

Iveco představuje novou rodinu lehkých užitkových modelů Daily Blue Power

Designéři dali ovládací páce automatické převodovky originální ergonomický tvar včetně oranžového podsvícení písmen označujících jednotlivé pracovní režimy. Řidič má na výběr strategii řazení Power, Eco nebo manuální sekvenční ovládání. V automatickém režimu se převodovka Hi-matic adaptuje podle zatížení vozidla a jízdního stylu řidiče. Podle toho upravuje optimální strategii řazení z hlediska spotřeby nafty a dynamiky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky Iveco Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace! Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace!

Iveco v letošním roce oslavuje 40 let od uvedení první…

Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…