12.12. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

 

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model Daily s automatickou převodovkou. Jak je dodávka zvládla?

Dva kilometry západně od slovenského města Zvolen se směrem na jih do obce Ostrá Lúka ostře klikatí silnice. Na vzdálenosti 2,5 km nastoupáte 185 výškových metrů, což je pro automobily značné zatížení. Lepší místo pro testování modelu Daily s osmistupňovou automatickou převodovkou Hi-matic si lze připravit těžko. Ne náhodou se zde pravidelně jezdí jedny ze závodů seriálu mistrovství Slovenska automobilů do vrchu.

Účastníci akce „Daily do kopce“ se setkali v Kolibě Stráže nad Zvolenem - tam byl hlavní stan akce, start i cíl zkušebních jízd. Trasa měřila 17,2 km, přičemž klíčovým testovacím úsekem byl již výše zmíněný úsek do obce Ostrá Lúka.

Pro zájemce byla připravena vozidla Iveco Daily s převodovkou Hi-matic a na porovnání jeden furgon Daily se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vozidla byla zatížena přibližně čtyřmi metrickými centy.

Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

„Chceme, aby Daily Hi-matic poznalo co nejvíce našich klientů. Jsme totiž přesvědčeni, že je to skvělý produkt a kde jinde by lépe předvedl svůj potenciál než na cestě do kopce plné zatáček,“ vysvětluje smysl akce Klára Rylichová, manažerka marketingu Iveco pro Českou republiku a Slovensko.

Osmistupňová automatická převodovka Daily Hi-matic pracovala v stoupajících serpentinách téměř nepozorovaně. Funguje hladce, přičemž dynamika vozidla zásluhou měniče momentu a rychlého řazení je pozoruhodná. Přenos točivého momentu na poháněná kola se totiž přeruší vždy jen na méně než 0,2 sekundy. To nedokáže s přímo řazenou převodovkou žádný řidič včetně závodníka. Navíc software maximálně efektivně využívá potenciál třílitrového motoru v testovaných vozidlech, který má výkonové modifikace 110, 132 nebo 151 kW a podle výkonové úrovně dosahuje nejvyšší točivý moment až 430 N.m při 1250 ot./min.

Iveco představuje novou rodinu lehkých užitkových modelů Daily Blue Power

Designéři dali ovládací páce automatické převodovky originální ergonomický tvar včetně oranžového podsvícení písmen označujících jednotlivé pracovní režimy. Řidič má na výběr strategii řazení Power, Eco nebo manuální sekvenční ovládání. V automatickém režimu se převodovka Hi-matic adaptuje podle zatížení vozidla a jízdního stylu řidiče. Podle toho upravuje optimální strategii řazení z hlediska spotřeby nafty a dynamiky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 

Štítky Iveco Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace! Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace!

Iveco v letošním roce oslavuje 40 let od uvedení první…

Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…