Jaguar Land Rover se zaměří na hybridy a elektromobily
Hybridy můžete mít neradi a můžete s nimi nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co můžete. Tedy můžete je i nekoupit, ale to bude postupem času stále větší problém, protože další a další automobilky posílají na trh hybridní verze svých modelů a není vyloučeno, že kolem roku 2020 už budou hybridy nad běžnými benzinovými auty převažovat.
Do Frankfurtu míří Range Rover Hybrid, tím ovšem aktivity uskupení JLR v této oblasti teprve začínají. Teď je na pořadu dne projekt, známý zatím jako Evoque_e.
O co jde? Jedná se o projekt, který není jen záležitostí samotné automobilky, ale podílí se na něm celá řada dalších firem, dodavatelů a univerzit - konkrétně Zytek Automotive, GKN Driveline, Motor Design Limited, AVL, Drive System Design, Williams Advanced Engineering, Delta Motorsport, Tata Steel, Bristol University, Cranfield University a Newcastle University.
Jejich cílem, podpořeným příspěvkem ve výši 16,3 milionu liber od britské vlády (resp. výboru Technology Strategy Board) a dále 4 miliony od Jaguar Land Rover, je vyvinout jak techniku pro mild-hybrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicle) na bázi stylového crossoveru Evoque, tak pro plný elektromobil na platformě toho samého vozu (BEV, Battery Electric Vehicle). A jako bonus navíc i kombinaci obojího, plug-in hybridní verzi PHEV.
Platforma pro všechna tato technická řešení by měla být kompatibilní s produkčním automobilem a to i takovým, u něhož nebylo s použitím této techniky od počátku počítáno. Dá se tedy očekávat, že se dočkáme ještě u stávajícího Evoque použití některého z těchto alternativních systémů pohonu a v nové generaci už bude patrně běžně k dispozici jak MHEV, tak PHEV i BEV.
Jaký systém pohonu by byl podle vás pro Evoque optimální?