reklama


Jaguar připravuje elektromobil i řadové šestiválce

 

Britská značka má podle nejnovějších zpráv pracovat na vývoji čistě elektřinou poháněného crossoveru a nové rodině zážehových i vznětových řadových šestiválců.

Nejaktuálnější novinkou v nabídce Jaguaru je model F-Pace, s nímž britská značka vstoupila mezi výrobce prémiových crossoverů a SUV. Tento model ovšem nemá být osamocen a Jaguar údajně pracuje na crossoveru, jenž má nést označení E-Pace.

Zprávy o menším i větší crossoveru nebo SUV v nabídce Jaguar se objevily již dříve a nyní přináší Automobile Magazine nové informace právě o modelu, který se má svou velikostí zařadit pod současný F-Pace.

Připravovaný Jaguar E-Pace má svým jménem poukazovat na umístění v nabídce své značky a rovněž na skutečnost, že je poháněn elektřinou. Očekává se, že základem tohoto modelu má být platforma D8, jíž využívá i Land Rover Discovery Sport.

Jaguar E-Pace nemá vybočovat ze současné designové linie své značky. Karoserie má využívat podobných plynulých linií jako u většího F-Pace a pro dosažení koeficientu odporu vzduchu 0,28 má být použita řada aktivních i pasivních aerodynamických prvků.

Výroba modelu E-Pace pak má probíhat ve Štýrském Hradci v Rakousku u společnosti Magna Steyr s níž společnost Jaguar Land Rover letos v létě uzavřela partnerství.

Druhou novinkou ohledně značky Jaguar, kterou zveřejnil Automobile Magazine jsou bližší informace o vývoji řadových šestiválcových motorů, o němž se hovořilo již v loňském roce.

Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

Jaguar i Land Rover má v rámci omlazení palety svých pohonných jednotek nahrazovat vidlicové šestiválce zcela novými řadovými šestiválci odvozenými z rodiny motorů Ingenium, uvedené v loňském roce. Tyto motory mají mít objem 3,0 l a disponovat přímým vstřikováním paliva i přeplňováním.

Podle současných informací mají být tyto nové benzinové i naftové šestiválce nabízeny ve třech výkonových provedeních. V případě zážehových jednotek máme očekávat hodnoty okolo 221 kW (300 k), 294 kW (400 k) a 368 kW (500 k), zatímco vznětové agregáty nabídnou 202 kW (275 k), 247 kW (335 k) a 294 kW (400 k).

Na trh mají být nové řadové šestiválce v zážehovém i vznětovém provedení uvedeny koncem roku 2017.

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Zdroj: Automobile Magazine
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama