Japonským autem roku 2012-2013 se stala Mazda CX-5
Autem roku 2012-2013 se v Japonsku stal crossover Mazda CX-5. Ten je prvním modelem značky disponujícím kompletním balíčkem techniky Skyactiv, která je zaměřena na snížení spotřeby paliva.
CX-5 získala v konečném hodnocení 363 hlasů. Automobil tak získal o 45 hlasů více než sporťáky Toyota GT 86 a Subaru BRZ. Ty jsou sesterskými modely, používají stejnou techniku a vyrábějí se ve stejné továrně.
Porotci na CX-5 ocenili balíček techniky Skyactiv. Ta snižuje spotřebu auta, ale ne na úkor jízdních kvalit. Porotě se líbil právě turbodiesel 2,2 Skyactiv-D a jízdní vlastnosti.
Šéf vývoje pohonných jednotek Kiyoshi Fujiwara, přezdívaný kmotr Skyactivu, poděkoval porotě, že tuto techniku ocenila. „Byla to dlouhá cesta. V prvních dnech vývoje Skyactivu mě hodně kolegů oponovalo, že tato technika není odpověď. Zůstali jsme ale věrni naším cílům a dnes jsme oceněni porotou Japonského auta roku,“ řekl Fujiwara.
O celkovém pořadí rozhodlo 60 porotců, především novinářů. Japonským autem roku se může stát takový vůz, který byl na japonský trh uveden mezi 31. říjnem předchozího roku a 1. říjnem aktuálního roku. Podmínkou je i to, že se takového automobilu musí prodat alespoň 500 exemplářů.
Loni se Japonským autem roku stal elektromobil Nissan Leaf. Ten byl prvním elektrickým autem, který v této anketě vyhrál.
CX-5 je mimochodem čtvrtou Mazdou, která titul Japonského auta roku obdržela. Zatím posledním modelem značky, který vyhrál, byl roadster MX-5 v roce 2005.