Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler Unlimited: čtyři dveře pro legendu

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Po více než šedesáti letech dostává nástupce prvního Jeepu také druhý pár dveří. Rozvor prodloužený o 523 mm vytvořil nový prostor pro cestující vzadu, ale současně se charakteristická silueta vozu změnila a připomíná produkty konkurenčního Hummeru.

Nový Wrangler se právě v těchto dnech představuje na autosalonu v New Yorku jako čtyřdveřový off-road s rozvorem o délce 2926 mm. Proti standardnímu Jeepu je to prodloužení o celých 523 mm, které je využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech. Ti mají k dispozici nejen více místa v podélném směru, ale také větší sedadla, více šířky ve výši loktů i ramen. Druhý pár dveří je stejně jako ten první uchycen na klasických pantech s otevíráním vpřed. Dvěře se otevírají až do úhlu 90°, nástupní otvor je 637 mm dlouhý, sklo je možno zcela spustit do dveří.

Hardtop Freedom Top se skládá ze tří samostatných odnímatelných dílů. Dva díly střechy nad cestujícími lze uložit ve voze, zadní část pak musí zůstat v garáži.

Druhou možností jak dočasně zastřešit prostor je softtop Sunrider, který umožňuje otevřít nebe nad hlavami cestujících v první a druhé řadě otvorem o rozměrech 1397 x 1524 mm.

Terénní schopnosti Wrangleru zůstávají podle výrobce zachovány. Nájezdový úhel má hodnotu 44,4°/40,5° (vpředu/vzadu), úhel zlomu měří 20,8°, přední náprava má odpojitelný stabilizátor zvyšující zdvihy kol. Zadní náprava má klasickou tuhou konstrukci s pěti vodícími rameny. Standardním prvkem výbavy je elektronický stabilizační systém ESP, který lze přepínat mezi třemi režimy (zapnuto, vypnuto, částečně vypnuto).

Pod kapotou je vidlicový šestiválec OHC 3,8 l (158 kW), který je běžně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou a příplatkovou čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Ondřej Láník
Diskuze (35)