Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jeep Wrangler Rubicon – Když prostě musíte projet

Ondřej Mára
Diskuze (34)

Hledáte stroj, ve kterém vás žádná překážka nezastaví? Možností máte v současnosti hned několik, málokterý vůz vám ale dodá tolik schopností a odvahy jako právě Wrangler Rubicon.

Design, interiér


Na trhu je v současnosti několik offroadů s masivní konstrukcí, uzávěrkami všemožných diferenciálů a terénními schopnostmi, které dalece předčí vaše očekávání. Jenže málokterý nabídne takovou kombinaci techniky, technologií a schopností, aby se dokázal vyrovnat Jeepu Wrangler Rubicon, který je předmětem dnešního redakčního testu.

Nezaměnitelná klasika

Pátá generace Jeepu Wrangler, známá pod označením JL, není žádnou novinkou. Premiéra proběhla koncem roku 2017, první názory jsme si mohli udělat v červenci 2018 a v dubnu 2019 už si naším testem prošel Wrangler Unlimited Sahara. Tentokrát jsme ale z univerzálně laděné čtyřdveřové Sahary přesedli do třídveřového modelu Rubicon, který má jediný účel. Prostě projet. A je úplně jedno, jaký terén mu postavíte do cesty. Jediné, co tohle auto může zastavit, je ten článek mezi volantem a pedály. A co vám budeme lhát, přesvědčili jsme se o tom na vlastní kůži.

Nicméně ještě než se pustíme do psaní o zážitcích s tímhle stylovým blátomilem, pojďme si říci něco málo o jeho exteriéru. Respektive o tom nejdůležitějším, neboť rozdíly mezi třetí a čtvrtou generací už jsme rozebírali nesčetněkrát. Takže ve zkratce: Co všechno je tu jinak?

Všechno má svůj účel

Charakteristická maska Wrangleru s kulatými světlomety a sedmi žebry chladiče zůstává, protentokrát však dostala poněkud oblejší, plynulejší a aerodynamičtější tvary. Varianty Sahara a Rubicon navíc dostaly prémiové full-LED světlomety a denní svícení se přesunulo do tradičně výrazných blatníků. Ty jsou v našem případě lakovány černě, u modelů Sahara a Rubicon však mohou být i v barvě karoserie.

Černá barva pak zdobí i víčko palivové nádrže a příplatkovou pevnou střechu Freedom Hard-Top (standardně je Rubicon dodáván s plátěnou střechou SunRider Soft Top), která se dá rozdělit na tři části a sundat. Ostatně celý Wrangler je jako jedno velké Lego, respektive vzhledem ke šroubkům spíše Merkur.

Pokud chcete, můžete z něj sundat celou střechu, odmontovat dveře nebo sklopit čelní sklo. To vše jen za použití nářadí v malé látkové kapsičce, kterou automobilka dodává společně s vozem. Na uložení šroubů je pak připravena speciální sada otvorů pod zavazadlovým prostorem. Jedinou nevýhodou je skutečnost, že pokud začnete díly sundávat, do auta už si je s sebou nevezmete. Ostatně i první dva díly střechy, které se dají demontovat bez použití nářadí, zabírají ve třídveřovém modelu skutečně dost místa.

Tím jsme ale poněkud odbočili. Pokud se na testovaný vůz podíváme zboku, vyniknou především jeho příplatková 17palcová stříbrno/černá kola (s malou červenou siluetou Jeepu Wrangler) z lehkých slitin, na kterých jsou obuty 32 palcové pneumatiky BF Goodrich Mud Terrain T/A o rozměru 255/75 R17. Z profilu také vynikají krátké převisy karoserie, díky kterým dokáže Wrangler Rubicon nabídnout nájezdové úhly 44 stupňů vpředu, 37 stupňů vzadu a přejezdový úhel 27,8 stupňů. Světlá výška má hodnotu 260 mm a problémem by neměl být ani 762 mm hluboký brod.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Vzadu si můžeme všimnout opět diodových svítilen a zajímavým detailem je i rezerva, která se pro lepší aerodynamiku a snadnější manipulaci přesunula o něco níž. Oko bystrého pozorovatele si ale jistě všimne, že v jejím středu je navíc umístěna malá couvací kamera.

Chybička se vloudila

V zadní části karoserie Wrangleru však narazíme i na jednu malou zradu – umístění registrační značky. Ta bohužel vyčuhuje ze zadního nárazníku směrem dolů a při prudkých nájezdech si vyloženě říká o urvání. O tom jsme se ostatně přesvědčili na vlastní kůži, když jsme se pustili do mytí vozu po návratu z terénní trati Offroad klubu Milovice, kde jsme pod značku nahrabali pořádný kus jílovitého bahna a nějaký ten kámen. Jeep ale naštěstí použil kvalitní plasty, které se jen ohnuly a po odstranění veškerého nepořádku se opět vrátily do původního tvaru.

Celkově vzato je Wrangler Rubicon celkem kompaktním vozem, ze kterého je dobře vidět a snadno se s ním manévruje. Vzhledem ke světlé výšce bych se ale v tomto případě vůbec nebránil nášlapům pod prahy, samozřejmě dostatečně masivním, které by usnadňovaly nastupování a současně chránily práh při přejezdu ostrých zlomů. Krátký rozvor totiž vyloženě láká ke hledání limitů, na které ale jeden člověk nestačí. Pokud nechcete vůz poničit, vždy je potřeba mít ještě pozorovatele, který vám v terénu řekne či ukáže, kolik místa vám pod prahem či rámem ještě zbývá. A občas to jsou celkem nervy.

Za pochvalu však stojí jednoduše tvarované podběhy, ze kterých po návratu z terénu dostanete bláto jedna radost. Majitelé, kterým není údržba vozu jedno, tak mohou snadno předejít usazování různých nečistot, které po delším čase vedou ke vzniku koroze. S autem je navíc i úžasně jednoduché zaparkovat. K dispozici máte kromě couvací kamery i parkovací senzory vpředu i vzadu, které se hodí ve městě i v terénu. A pokud byste si pořád nebyli jistí, stačí jen vyklonit hlavu z okénka a perfektně uvidíte na kola i rohy karoserie.

Komfortní, moderní a přesto robustní

Podobně jako u řady nedávno testovaných vozů, také v případě Wrangleru JL se odehrálo nejvíce změn v interiéru. Ten sice může působit poněkud jednoduše, přesto nabídne překvapivý komfort, slušnou výbavu a hlavně mu nechybí patřičný dojem robustnosti a odolnosti.

Tříramenný volant padne příjemně do ruky a díky ovládání audia na zadní straně nabízí celkem přehledné uspořádání tlačítek pro ovládání menšího displeje mezi budíky a tempomatu. Tlačítka jsou navíc zajímavě pogumovaná a tak v člověku opět vzbuzují pocit důvěry, že půjdou snadno ovládat i v rukavicích nebo mokrýma rukama. A pokud byste snad volant zapatlali trochou bláta, měl by vše spravit kýbl s vodou a hadr.

Za volantem je ukryt přístrojový štít s dvojicí tradičních budíků a 7palcovým TFT LED displejem, který je schopen zobrazit až 100 různých informací. Od přehrávaných médií, přes tlak v pneumatikách, aktuální rychlost, stav pohonné soustavy až po ukazatel náklonu. A i když displej nabízí spoustu informací v líbivém kabátu, rychlost listování mezi jednotlivými záložkami menu a pod-menu má k plynulosti poměrně daleko.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

A s rychlostí na tom bohužel není o moc lépe ani infotainment Uconnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, zasazenou ve středu palubní desky, který si rozumí s Android Auto i Apple Car Play. Tady opět stojí za pochvalu zdařilá grafika a bohaté menu, ve kterém si můžete zapnout vyhřívání sedadel, přepnout automatické ztmavení zrcátka nebo nechat zobrazit speciální off-road režim. Ten pak umí zobrazit nejen informace o aktuálním náklonu či stoupání, ale také praktickou grafiku informující o stavu pohonného systému (včetně natočení kol) nebo informace o všech provozních kapalinách (včetně teploty olejů v diferenciálech, atd..). Systému ale bohužel opět chybí trocha rychlosti a plynulosti. O tom jsme se ostatně přesvědčili právě v milovickém areálu, kde jsme čas od času potřebovali přeskočit z offroad režimu do mapy a naopak.

Zbytek středového panelu se pak opět nese v duchu odolnosti a robustnosti. Většina ovladačů klimatizace i médií je masivní, snadno se ovládá a nemusíte kvůli nim ani spouště zrak ze silnice. Trochu zvyku však vyžadovalo stahování oken v dolní části středového panelu, kde nalezneme i USB a USB-C porty.

Nejspodnější část palubní desky, která zvolna navazuje na dvojici „řadicích pák,“ je vyhrazena radovánkám mimo silnici. Nechybí zde uzávěrka zadního diferenciálu, předního i zadního diferenciálu a možnost odpojit přední stabilizátor, čímž se podstatně zvyšuje kříživost přední nápravy a Wrangler se mění v motorového kamzíka.

S blátem se tu počítá

Pokud se odpoutáme od palubní desky a porozhlédneme se po zbytku interiéru, uvidíme převážně kožené čalounění, mix měkčených i tvrdých plastů a gumové koberce, které však připomínají spíše vanu. Designéři Rubiconu prostě počítali s tím, že tohle auto nebude trávit čas někde v centru města. Příplatkové kožené sedačky, kterým nechybí ani výhřev, tady nejsou pro parádu, ale pro snadnou údržbu. Pod gumovými koberci, které spolehlivě pochytají většinu bláta z bot, jsou navíc umístěny i výpustní zátky, které celé čištění interiéru podstatně urychlí. Wapkou bychom to ale raději nezkoušeli.

Co se prostoru týče, není na tom Wrangler ani zdaleka tak špatně, jak by se mohlo na první pohled zdát. Ostatně ve čtyřech se dá celkem pohodlně naskládat i do nedávno testovaného Suzuki Jimny a ve Wrangleru je toho místa ještě o trochu více – a to ve všech směrech. Wrangler však nabídne i jednodušší přístup na zadní sedačky, který komplikuje snad jen jeho světlá výška. A i když jedete ve čtyřech, stále vám za sedačkami zbude trocha toho místa na menší nákup.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

V podlaze kufru je navíc uložen subwoofer audio systému Alpine All-Weather Premium o výkonu 552 wattů, který by měl odolat větru a dešti. Vzhledem k možnosti odmontovat dveře musela být automobilka s umístěním dalších 6 reproduktorů poněkud kreativní a tak dvojici reproduktorů najdeme například u stropu, respektive v rámu, který zůstává na svém místě i po odmontování střechy.

Pokud vám ale stačí cestovat ve dvou, můžete zadní sedačky jednoduše sklopit. Po zatažení za pojistku se sklopí hlavové opěrky, poté opěráky a pak už jen stačí odklopit celý sedák směrem dopředu a zafixovat ho za hlavové opěrky předních sedaček. Místo auta pro čtyři tak získáte auto pro dva s celkem slušným zavazadlovým prostorem, kterému v základu nechybí ani čtveřice podlahových ok k uchycení nákladu.

Motor, jízdní vlastnosti


Charakterní pracant

Paleta motorizací pro evropské Wranglery je poněkud chudá. Zatímco v USA je k dispozici i benzínový vidlicový šestiválec 3.6 Pentastar o výkonu 209 kW, Evropané si musí vystačit s dvojicí čtyřválců. Na výběr je buď benzínová motorizace 2.0T GME o výkonu 199 kW (270 k), nebo naftová motorizace 2.2 CRD o výkonu 147 kW (200 k). Oba motory jsou spárovány výhradně s osmistupňovým automatem a oba vyjdou na stejné peníze. Jedinou výjimkou jsou modely Sport, které jsou dostupné pouze s motorizací 2.2 CRD.

Nám pod kapotou opět klapal podélně uložený 2,2litrový turbodiesel, který se může pochlubit celohliníkovým blokem, rozvodem DOHC s 4 ventily na válec nebo turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Maximální výkon 147 kW (200 k)je dostupný při dosažení 3500 ot./min. a maximální točivý moment 450 N.m při dosažení 2000 ot./min.. Výkon je standardně posílán na zadní nápravu, pomocí páky vedle voliče automatické převodovky je však možné přiřadit i automatický pohon všech kol, stálý pohon všech kol nebo redukovaný pohon všech kol. A tady se dostáváme k další unikátnosti modelu Rubicon.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Zatímco modely Sport a Sahara dostaly pohon všech kol Command-Trac, model Rubicon má k dispozici ještě propracovanější systém pohonu všech kol Rock-Trac. Zákazník tak dostává ještě „pomalejší“ redukcí 4.0:1, zatímco Wrangler Sport/Sahara má redukci 2.71:1. Vpředu i vzadu jsou navíc umístěny odolné nápravy Dana (M210HD vpředu a Dana M220 HM vzadu), konstruované pro jízdu v extrémně náročném terénu, kterým nechybí ani uzávěrka diferenciálu. Výše zmíněný elektronicky odpojitelný přední stabilizátor je pak opět specialitou pouze modelů Rubicon.

V terénu nezastavitelný

Díky této technické a technologické výbavě je Wrangler Rubicon v terénu naprosto nezastavitelným. A to jsme se rozhodli opět vyzkoušet na terénním polygonu Offroad klubu Milovice, který nabízí skvělou kombinaci přírodních překážek všech druhů. Od náročných stoupání, přes křížení náprav, brody až po manévrování mezi stromy.

Především díky terénním pneumatikám BF Goodrich jsme ale zvládli většinu areálu jen s automaticky přiřaditelným pohonem všech kol 4H Auto. Auto se popralo s blátem, prudkými výjezdy i překvapivě hlubokými brody, na jejichž dně bylo pořádně lepivé bláto. Redukci jsme nakonec zařadili až v momentě, kdy jsme při výjezdu prudkého srázu chtěli mít jistotu, že na jeho vrcholu budeme schopni opatrně přejet zlom a neposadíme auto na břicho. Díky krátkému rozvoru a světlé výšce 260 mm se ale Wrangler na rozdíl od nás ani nezapotil.

Poněkud zklamaní, že jsme nedokázali Wranglera na ničem nachytat, jsme se začali pouštět i do míst, před kterými nás zdravý rozum po prvním příjezdu do areálu varoval. A nakonec jsme skutečně našli místo, kde se i zredukovaný Wrangler zasekl.

Stačilo ale uzavřít oba diferenciály a Jeep se nakonec vyškrábal i do prudkého a uklouzaného svahu, na kterém se povalovalo několik nebezpečně vysokých kamenů. Nevěřícně jsme žasli a pokračovali v hledání limitů, které jsme ale nakonec našli jen v našich rukou a odvaze. Kam jsme totiž Wranglera poslali, tam vyjel. A zřejmě by vyjel i tam, kam jsme se už báli vydat. Za celou dobu si pouze jednou škrtl – a to ještě k tomu výše zmíněnou vyčnívající poznávací značkou. Nezbývalo tedy než smeknout a vydat se na myčku.

Na silnici v roli kapitána

Jenže co je v terénu výhoda, to se může na asfaltu stát komplikací. Rámová konstrukce s pevnými nápravami zkrátka neoplývá takovým komfortem, na jaký jsou dnešní majitelé esúvéček zvyklí. Situaci však do velké míry zachraňuje ohromný zdvih tlumičů a výška pneumatik, díky kterým se Wrangler nad většinou nerovností pouze zhoupne. Ve vyšších rychlostech se však začne projevovat výraznější aerodynamický hluk hranaté karoserie a nechybí ani hučení od pneumatik s vysokým vzorkem.

Díky nadprůměrné světlé výšce se umí Wrangler v zatáčkách celkem výrazně naklonit, díky větší šířce však nejsou dálniční nájezdy tak strašidelným zážitkem jako u Suzuki Jimny. Co mě ale v prvních dnech skutečně děsilo, bylo řízení. Respektive spíše kormidlování.

Wrangler Rubicon totiž neumí jet chvíli rovně. Neustále vyžaduje vaši pozornost a drobné korekce na volantu, které se ale v praxi projeví jen minimálně. V Rubiconu přitom byla celá situace tak extrémně, že si toho všimli i moji spolujezdci na zadních sedačkách. Když tedy nastala chvíle, kdy jsem měl jet úzkou uličkou podél tramvaje, raději jsem zbaběle přibrzdil a nechal tramvaj projet. Jízdu po některém ze zúžených úseků D1 si pak raději ani nechci představovat.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Pravdou ale je, že s Wranglerem Rubicon se člověku ani nechce příliš pospíchat. Zvládnout s ním dálničních 130 km/h není problém, jenže všudypřítomný hluk vám stále připomíná, že s Rubiconem je příjemnější jezdit spíše na kochačku. Sundat střechu, stáhnout okna a užívat si vzduch a výhled do krajiny. Ideálně tedy z vrcholu nejvyššího kopce v okolí, ale ani na té okresce si nakonec nebudete příliš zoufat. S nižší rychlostí si navíc člověk víc užívá i toho všudypřítomného houpání, na které se dá celkem rychle zvyknout.

Příjemným překvapením se pak (opět) ukázala být i spotřeba. Stejně jako Martin s Wranglerem Sahara Unlimited, i já jsem jezdil s Wranglerem Rubicon okolo 9 l/100 km. V terénu a na dálnicích se spotřeba samozřejmě vyhoupla zhruba o litr výš, jenže to není na extrémní offroad ani zdaleka tak zlé, jak jsem se obával. 

Závěr


Závěr

Jak je nejspíš z textu patrné, Wrangler Rubicon si mě získal. Naprosto. Je to totiž dokonalý stroj pro zdolávání náročného terénu, který ale snese i jízdu po městě, okreskách i dálnici. Před jeho pořízením bych se ale pořádně zamyslel nad tím, co vlastně od auta chcete a jak ho budete nejčastěji využívat.

Rubicon je totiž dělníkem, který je schopen zdolat náročnější terén, než na jaký může 99 procent řidičů v Česku narazit. Pokud ho nechcete vyloženě jako hračku, pak ho ocení především lidé, kteří bydlí na konci světa. Případně se tam rádi čas od času vydávají. Pokud ale do této skupiny nepatříte, možná bych se poohlédl spíše po modelu Sahara. Ten by měl totiž nabídnout vyšší komfort na silnicích a stále obstojné terénní vlastnosti, o kterých si pořád troufám říct, že je většina majitelů nikdy naplno nevyužije.

Jak už ale Martin napsal v dubnovém testu – Díky za tohle Auto! Je totiž skvělé vidět, že alespoň některé automobilky neztratily odhodlání postavit auto, které si na offroad jen nehraje. Auto, které se nepotřebuje zavděčit všem. Auto, které bylo navrženo přímo do terénu a kterému je v terénu prostě dobře. V Jeepu si ostatně velice dobře uvědomují, že zájemci o Wrangler nemají příliš na vybranou.

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Mercedes třídy G a Land Rover Discovery sice stále umí překvapit mimo silnice, jenže automobilky u nich nastavily cenovku, která je předurčuje spíše pro zákazníky zdolávající nanejvýš obrubníky v Pařížské a zpomalovací prahy u soukromých školek. Toyota Land Cruiser je také skvělým pracantem do terénu, jenže ani tohle auto už si uvnitř nechcete moc zamazat. Zajímavou volbou mimo cesty by mohl být i SsangYong Rexton, postavený na rámu, s redukcí a samosvorným diferenciálem vzadu, jenže i tohle auto hraje spíše na prémiový segment a navíc mu chybí i světlá výška.

Konkurentem tak může zůstat snad jen Suzuki Jimny, které nabízí úžasné vlastnosti v terénu, jednoduchou techniku, retro design a skvělou cenu. Jenže Jimny má jen prostorově skromnou třídveřovou karoserii, jednu motorizaci a značka Suzuki zkrátka nemá tak zvučné jméno jako Jeep.

Nejlevnější verze modelu 1.374.900 Kč (Wrangler Sahara 2.2 CRD/2.0T GME)
Základ s testovaným motorem 1.374.900 Kč (Wrangler Sahara 2.2 CRD)
Testovaný vůz bez příplatků 1.412.900 Kč (Wrangler Rubicon 2.2 CRD)
Testovaný vůz s výbavou 1.522.800 Kč (Wrangler Rubicon 2.2 CRD + příplatková výbava)


Plusy

  • V terénu nezastavitelný
  • Relativně komfortní
  • Slušný výhled
  • Stylový interiér

Minusy

  • Vyšší hlučnost
  • Náročnější na řízení
  • Omezený prostor
  • Pomalejší infotainment



Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (34)

Doporučujeme

Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRD
Cena základní sestavy 1 412 900 Kč
Výbava základní sestavy Dvouzónová automatická klimatizace, parkovací kamera, tempomat, LED světlomety, LED mlhovky, přední parkovací senzory, prémiový audio systém, Apple Carplay, Android Auto, sedmnáctipalcová litá kola Kč
Cena testované sestavy 1 522 800 Kč
Výbava testované sestavy Akční paket "Technologie" (14.200 Kč), Alarm (7.700 Kč), Třídílná Freedom Hard-Top pevná střecha (33.400 Kč), Kožené čalounění (28.300 Kč), Celoroční koberečky (2.600 Kč), Paket „Zima“ s vyhříváním předních sedadel a volantu (6.500 Kč), 17“ kola z lehkých slitin stříbrno/černá (5.200 Kč), Lakování Bílá (12.000 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 6.5 / 7.9
Emise CO2: 209
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1995 / 0
Rozměr pneu: 255/75 R17
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4334
b) šířka (mm): 1894
c) výška (mm): 1841
d) rozvor (mm): 2459
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1056
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 955
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2019 22:54
Re: Super auto
Ten první odstavec je v pořádku = že spousta věcí škodí VÍC to je jiná

Ten druhej = to už seš zase MIMO

Prostě to je furt to samý dokola = 500 vs 11.000 = neřešíš co je asi trochu víc = ale co se TI LÍBÍ ;-)
Avatar - Barrichello
6. 11. 2019 11:29
Re: Super auto
Ne já bojuju proti zeleným demagogům co staví obludy z neobnovitelných zdrojů, při jejihž stavbě ničí životní prostředí, zabíjejí ryby, ptáky a další živočichy, ovlivnují jejich přirozený život a všechno to vydávaj za strašně EKO

JE TO POUZE ZDROj NA ZDIMANI PENEZ!! Jak vyždímat státní dotace a zahojit se na výstavbě nebo provozu. Nic než komerční business.
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2019 08:30
Re: Super auto
Dál už nic = SI nepoučitelnej + NENI nad tvuj rozum = a to je KONEC

Dál už nic :-!
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2019 08:29
Re: Super auto
Nojo no = ty se prostě CHCEŠ věnovat hledání chyb = a jako obvykle ti uniká PODSTATA
Avatar - Barrichello
6. 11. 2019 00:47
Re: Super auto
Takže co tam máš dál? :D :D :D