Mercedes-Benz SLK: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz SLK: První jízdní dojmy

 
 

Novou generaci Mercedesu SLK jsme krátce vyzkoušeli v základním a vrcholném provedení.

Mercedes-Benz SLK v třetím vydání (typ R172) mírně narostl, přibral zhruba 50 kg na hmotnosti a dostal design exteriéru i interiéru ve stylu sportovního vrcholu ze Stuttgartu – modelu SLS AMG.

Prostorný interiér sází na strohý sportovní styl, může však nabídnout velmi bohatou výbavu. Skládací střecha Vario se vyrábí ve třech provedeních – plechová, prosklená a prosklená s možností zatmavení, tzv. Magic Sky Control.

K funkci klimatizace Airscarf (ofukování krční páteře teplým vzduchem) se s novou generací přidává zjednodušená větrná clona Airguide. Dva kšilty z průhledného plastu, které nevadí ve výhledu vzad, se nám při krátké seznamovací jízdě osvědčily. Zatímco bez nich a se staženými okny je rychlost 120 km/h reálným maximem co do uživatelského komfortu, pouhým vyklopením Airguide se i dálniční tempo mění v relativně pohodovou jízdu.

Mercedes-Benz SLK: Ceny na českém trhu

Podvozek má nové SLK v kombinaci se sportovním AMG paketem velmi tuhý. Běžné nerovnosti ale dokáže dvojice víceprvkových náprav i na nízkoprofilových pneumatikách filtrovat s nadhledem. Jediné, co způsobuje podvozku potíže, jsou výraznější terénní vlny, na které jsou tvrdé zavěšení a krátký rozvor krátké.

Tuhé odpružení navíc občas odhalí přirozenou tendenci karoserie kroutit se. K tomu však dochází jen na nerovnostech, v zatáčkách je karoserie velmi pevná.

SLK 350 BlueEfficiency

Úlohu šestiválcové motorizace v novém SLK plní zcela nová generace V6 s typovým označením M276. Při velmi podobných parametrech jako předchůdce (objem 3,5 litru, výkon 225 kW, točivý moment 370 Nm) přináší mnoho technických inovací.

Motor M276 má úhel sevření válců obvyklých 60° místo dosavadních 90° v M272, díky tomu odpadá nutnost vyvažovacího hřídele. Třetí generace přímého vstřikování BlueDirect, piezo-elektrické vstřikovače a svíčky MSI umožňují přesnou regulaci chodu motoru. Práce v režimu chudé směsi navíc dává teoretický předpoklad skutečně úsporné jízdy při nízké zátěži.

Mercedes-Benz SLK: Třetí generace oficiálně

Stejně jako před nedávnem v modelu E 350, i v SLK 350 nás motor potěšil ochotou vytáčet se. K tomu se v SLK přidává opravdu podmanivá zvuková kulisa.

Převodovka 7G-Tronic Plus pracuje hladce. Ve svém repertoáru má pohodové tempo s udržováním nízkých otáček v režimu E i na měničový automat velmi hbité a přesto plynulé změny převodu v manuálním režimu.

Příznivci sportovních vozů budou remcat na automatické přeřazení před omezovačem, ve skutečnosti je ale tato vlastnost přínosem pro snadnější využití výkonu auta.

SLK 200 BlueEfficiency

Z opačného konce nabídky je SLK 200 – přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 135 kW. Čtyřválcový agregát M271 EVO má turbodmychadlo, zatímco předchůdce měl méně účinný mechanický kompresor.

Základní motorizace se vyznačuje přednostmi přeplňovaných motorů bez toho, aby přišla o kouzlo, které míváme spojené s atmosférickými jednotkami. V relativně lehkém SLK (1435 kg) má proto dostatek síly už v nejnižších otáčkách, zároveň ale hezky táhne až k omezovači.

Varianta SLK 200 je jedinou, do které si zákazník může dopřát manuální převodovku. Jedná se o šestistupňové ústrojí s krátkými dráhami řadící páky a lehko, avšak přesně a rychle reagující spojkou.

Pro roadster je tato základní varianta plně dostačující, což ostatně dokládá i tovární údaj zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Na šestiválec mu však jedna podstatná věc chybí: čtyřválcový motor nemá a přirozenou cestou nikdy nemůže mít přitažlivý zvuk jako agregát se šesti válci.

Mercedes-Benz třída SLK (R172) - technická data a české ceny
MotorSLK 200 BESLK 250 BESLK 350 BESLK 250 CDI BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]1796179634982143
Válce/ventily4/44/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500150/5500225/6500150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1800-4600310/2000-4300370/3500500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]240 (237)243250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,0)6,65,6-
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,1)6,27,1-
Poh. hmotnost [kg]1435 (1470)15001540-
Cena [Kč]982.800,-1.058.400,-1.336.800,--
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem

Česká republika je třetí nejlákavější zemí pro investory…

Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz SLK: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného. Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného.

Faceliftovaný malý roadster Mercedesu byl přejmenován z…

Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci

Nejvýkonnější provedení třetí generace Mercedesu SLK se…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…