Chevrolet Volt je trnem v oku republikánských kandidátů na prezidenta USA
Chevrolet Volt zažívá těžké měsíce. Nejdříve se přišlo na to, že jeho baterie mohou během dopravní nehody vzplanout, což automobilka řešila dodatečnými úpravami auta. Následně Chevrolet uvedl, že kvůli slabé poptávce zastaví na přelomu března a dubna výrobu tohoto vozu. Na tyto trable nyní zareagovali kandidáti na amerického prezidenta.
Volt je kritizován konzervativci. Republikánský kandidát Newt Gingrich si na automobil postěžoval ryze americky, vadí mu, že v něm není prostor na stojan na zbraně. Další republikán, Mitt Romney zase tvrdí, že je Volt myšlenkou, jejíž čas ještě nepřišel. Konzervativní skupina American Tradition Partnership Inc. pak tento vůz popsala jako „explodující obamamobil.“
Opozice si tento automobil spojila se současnou vládou i díky tomu, že Barack Obama, současný prezident Spojených států o Voltu prohlásil, že si jej pořídí, až jednou nebude prezidentem. To je jedním z důvodů, proč je Volt zmiňován v předvolební kampani. Americká vláda navíc i nadále vlastní 32 % akcií General Motors, v minulosti tomuto koncernu půjčila na jeho záchranu.
Chevrolet je přitom tradiční značkou pro republikány. Americký výzkum zjistil, že se 37 % zákazníků této značky označilo za republikány, 22 % za demokraty a zbytek za nezávislé. Volt je však výjimkou, preferují ho demokraté, 53 % dotázaných zákazníků tohoto vozu se totiž označilo za demokraty. Republikáni na druhou stranu upřednostňují velké Chevrolety, například pickup Silverado.
Vedení Chevroletu už prohlásilo, že prodeje Voltu byly ovlivněny kritikou z řad amerických politiků. I znalci trhu tvrdí, že pravicoví voliči nebudou kupovat to, co je spojené se současnou americkou státní správou. V USA se během roku 2011 prodalo 7.671 Voltů, cílem přitom bylo prodat 10 tisíc exemplářů tohoto automobilu.
Během prvních dvou měsíců letošního roku se v USA prodalo asi 1.600 Voltů. Vedení automobilky už dříve prohlásilo, že letos vyrobí tolik Voltů, kolik si zákazníci budou přát. Chevrolet se tak nebude snažit splnit dříve vyřčený plán, podle kterého se mělo v roce 2012 vyrobit 60.000 exemplářů tohoto vozu, přičemž 45.000 z nich mělo být určeno pro domácí, americký trh.
Chevrolet Volt (a sesterský Opel Ampera) se od konvenčních hybridních automobilů liší tím, že není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale že k jeho pohonu slouží výhradně elektromotor. Samotný zážehový spalovací motor totiž u Voltu plní pouze funkci generátoru elektřiny.