Kde se vyrábí diesely BMW? Už 25 let v rakouském Steyru

Kde se vyrábí diesely BMW? Už 25 let v rakouském Steyru

 
 

Společnost BMW působí ve Steyru od roku 1979. Největší motorárna BMW, ve které vznikají všechny vznětové čtyřválce a šestiválce, se nachází přibližně 150 km jižně od Českých Budějovic!

Automobilka BMW ukončila v hornorakouském Steyru modernizaci svého závodu a zároveň slaví 25leté výročí spojené s tímto místem. Společnost BMW působí ve Steyru od roku 1979. Největší motorárna BMW, ve které vznikají všechny vznětové čtyřválce a šestiválce, se nachází přibližně 150 km jižně od Českých Budějovic!

25 let ve znamení úspěchu
Továrna BMW ve Steyru má dnes za sebou pozoruhodný vývoj, který se datuje od založení v roce 1979. BMW Group do své rakouské pobočky investovala za 25 let více než 2,6 miliard eur. Počet zaměstnanců vzrostl na současných více než 2600 lidí, obrat dosáhl v roce 2003 1,86 miliard eur. Sečteno a podtrženo, jedná se o jeden z největších průmyslových závodů v celém Rakousku. „Dnes je tato pobočka největší továrnou na motory celé BMW Group a vývojovým centrem pro naše dieselové motory. Její úspěch není náhodou, ani samozřejmostí. Protože úspěch nemůže přijít bez nasazení, výkonů a profesionality – navíc když jde o automobilovou branži,“ říká důrazně Dr. Norbert Reithofer, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu, na adresu dvou hlavních milníků ve vývoji pobočky BMW ve Steyru.

Největší vývojová etapa je u konce
S největším rozšířením v historii pobočky se závod ve Steyru rozrůstá svou plochou o celou třetinu. Celkové investice tohoto sedmého vývojového kroku dosahují zhruba 500 miliónů eur. Jeho jádrem je 37 000 m3 velká výrobní hala s vysoce moderními výrobními technologiemi. Tak zvaná flexibilní zpracovatelská centra zaručují poprvé v historii masové produkce nejvyšší možnou pružnost v ohledu na výrobky i kapacitu.

Silná „srdce“ ze Steyru

Písmeno „M“ pro „Motory“ uprostřed značky BMW jasně ukazuje, že motory hrají hlavní roli v příslovečném zážitku z jízdy, který neodmyslitelně patří k BMW. Plných 60% nových vozů BMW má své motorové „srdce“ právě ze Steyru. Dosud sjelo z pásů steyrské pobočky okolo 7,8 miliónů motorů, v samotném roce 2003 výroba motorů dosáhla 600 000 kusů. Na dieselové motory tu připadlo loni 58 % celkové motorové produkce. „Počítáme s tím, že tento podíl bude i nadále růst“, uvádí k trendům výroby ve Steyru Dr. Werner Adelberger, ředitel BMW Motoren GmbH.

Nový šestiválcový benzínový motor od BMW

Na vysoce flexibilní výrobní lince a na montážních pásech je vyráběn nový motor kategorie High Tech – třílitrový benzínový šestiválec. Milníkem v konstrukci moderních motorů je u nového motoru použitá technika propojení hliníku a hořčíku. Díky tomu je jeho skříň klikové hřídele s náskokem nejlehčím zařízením svého typu mezi šestiválcovými motory z velkosériové produkce vůbec. S tímto novým motorem si BMW upevňuje pozici největšího výrobce řadových šestiválcovým motorů pro osobní automobily. (Podrobný popis najdete v článku: BMW: nový zážehový šestiválcový třílitr)

Nový dieselový motor s variabilním vícestupňovým přeplňováním

Dalším High Tech motorem ze Steyru je vedle nového benzínového šestiválcového motoru nový dieselový motor s technologií Twin Turbo. Na podzim se objeví v sériové výrobě pod kapotou BMW 535d. Tato technologie s proměnlivým vícestupňovým přeplňováním, která se poprvé dostane do sériového osobního automobilu, posouvá výrazně výkon šestiválcového dieselového motoru BMW na 200 kW a točivý moment na 560 Nm. (Podrobný popis najdete v článku: BMW 535d Twin Turbo: Dvoustupňové přeplňování sériově)

Úspěšný příběh pokračuje

„Závod ve Steyru zvládá velmi dobře komplexnost produktů BMW a zároveň je schopen velice flexibilně reagovat na individuální požadavky náročného prémiového trhu. V tom spočívá jeho úspěch,“ říká šéf výroby Dr. Reithofer. Poslední modernizace, v pořadí již sedmá, dále posiluje tento závod. Díky tomu je pobočka BMW ve Steyru velmi dobře připravena na své další působení. Významnou roli přitom hraje dieselový motor, který v posledních letech zažil obrovské úspěchy. Jen v západní Evropě vzrostl podíl dieselových motorů u nových vozů BMW ze 36 % v roce 2000 na 50 % v roce 2003. Během stejného období pobočka Steyr navýšila výrobu dieselových motorů o 46 %. „Předpokládáme, že podíl dieselových motorů i nadále v prémiovém segmentu poroste,“ vysvětluje Dr. Reithofer. Pobočka ve Steyru je a nadále zůstane důležitou součástí celosvětové sítě továren BMW, kam se řadí 23 filiálek ze čtyř kontinentů.

Kde vznikají jednotlivé motory BMW?
Automibilka BMW má v současné době tři hlavní motorárny, které dodávají agregáty pro většinu výrobního programu automobilky. V hlavním městě BMW, Mnichově, dnes vznikají zážehové motory R6, V10 a V12 a vznětový V8. Do technologicky náročného výrobního programu mnichovských mistrů patří i malosériové motory pro rychlé produkty odnože BMW M GmbH.

V britském Hams Hall se vyrábějí zážehové čtyřválce Valvetronic pro trojková a jedničková BMW. Automobily Mini budou mít brzy motory, které budou dováženy z Brazílie, kde má BMW podíl v motorárně firmy Tritec Motors.

Největší motorárnou BMW je továrna v rakouském Steyru. Tam je umístěna jak produkce vznětových čtyřválců a šestiválců tak i vývojové centrum vznětových motorů celého koncernu BMW. Tamnější výrobní program rozšiřují zážehové šestiválce. Motory Made in Austria můžeme najít prakticky v celé modelové nabídce BMW (v řadách 1, 3, 5, 7, X3, X5 i Z4).





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: BMW
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…