Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kenworth ICON 900 Limited Edition: Klasický styl a luxus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Ztělesněním všech představ o tradičním severoamerickém tahači má být letošní novinka značky Kenworth, která vznikne v limitované sérii.

Severoamerický výrobce nákladních vozidel Kenworth patří stejně jako Peterbilt pod křídla koncernu PACCAR a mezi jeho letošní novinky pro domácí trh patří nový speciální zástupce tradiční modelové řady W900, jejíž historie se začala psát na počátku šedesátých let.

Nový Kenworth ICON 900 Limited Edition se od výchozího modelu W900L s prodlouženou kapotou motoru odlišuje především záplavou chromovaných a leštěných nerezových dílu v kombinaci s kterýmkoliv z odstínů laku karoserie nabízených pro W900.

K charakteristickým rysům exteriéru modelu ICON 900 Limited Edition patří ukazatele směru, poziční světla a koncové svítilny z LED.

Interiér nabízí řidiči a jeho spolujezdci maximální možný luxus a samozřejmostí je zde kombinaci koženého čalounění s kvalitními tkaninami a odolnými plasty. Na skutečnost, že se jedná o limitovanou edici upozorní kovová plaketa se sériovým číslem vozu.

Kenworth uvádí, že ICON 900 Limited Edition bude k dispozici pouze s dvojicí největší obytných nástaveb za kabinou. Řidiči se tedy mohou těšit na provedení 72” AeroCab a 86” Studio AeroCab. První z této dvojice nabízí na délku od zadní strany po sedadla řidiče po stěnu 1828,8 mm a druhé dokonce 2184, 4 mm.

Standardem pro obě obytné nástavby jsou úložné prostory po obou stranách kabiny, v nichž může být vedle osobních věcí posádky umístěna například lednice nebo televize s multimediálním systémem. Samozřejmostí jsou pohodlná lůžka u zadní stěny kabiny, resp. kožená rozkládací pohovka a nad ní umístěná sklopná postel.

K pohonu Kenworthu ICON 900 Limited Edition slouží 12,9litrový šestiválcový vznětový motor PACCAR MX-13 s výkonem od 280 kW (380 k) do 368 kW (500 k) a točivým momentem od 1966 do 2510 Nm. S motorem mohou spolupracovat manuální nebo automatické převodovky Eaton.

Výrobce na pohonnou jednotku PACCAR MX-13 poskytuje základní záruku na dva roky nebo 250.000 mil (402.000 km) a předpokládaná životnost tohoto motoru se má pohybovat okolo milionu mil.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2015 22:17
Re: King of the Road
Hele a jezdí ještě někde 815ka tahač? Nevím jestli vozila někdy plachtový návěs, já jí viděl myslím jen s kládama.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2015 22:13
Re: King of the Road
Chce se jen říct: Shut up and take my money!
Avatar - ladsla
22. 4. 2015 20:20
Re: europske
ani scanča už čumáky nemá.......a moc mi na ni nešahej, :-) :-!
22. 4. 2015 15:35
Re: King of the Road
hehe... ty pryčny... to bylo něco. Ještě teď mě bolí záda při vzpomínce na začátky... a šuk...t se na nich taky moc nedalo :)... jojo, 110-tkou jsem před dvaceti lety začínal... furt jsem se pod tím plazil a spíš než jako "podnikatel" jsem vypadal jako kominík... kde ty mladé časy jsou :-) Současní řidiči ani netuší, jaký mají luxus.. a to je jedině dobře!
22. 4. 2015 15:28
Re: King of the Road
i ty provokatére... když kupuješ na max pět let a za pět let obměníš, tak je to jedno. Nemusíš se "vrtat" ani v jednom :-)