Kia Cadenza nejspíš zamíří do západní Evropy, k nám však nikoliv

 

Kia Cadenza se vůbec neměla do Evropy dovážet. Nyní to vypadá tak, že na západě kontinentu přece jen zkusí štěstí.

Kia dle informací španělského Autoblogu zatím sonduje zájem zákazníků. Velký sedan Cadenza se v této chvíli prodává jen na vybraných trzích Asie včetně Číny, Střední a Jižní Ameriky, Oceánie a Blízkého východu. Od letoška si jej mohou koupit například i zákazníci v USA a Kanadě. Domácí Jihokorejci jej znají jako K7. Vyrábí se v Hwasungu a montuje v kazachstánské továrně Azia Avto v Oskemenu. Vzniká již čtyři roky, od listopadu 2009 a nedávno prošel modernizací. Jedná se o nástupce modelu Opirus.

Cadenzu pohání bohužel výhradně zážehové motory. Základní čtyřválec řady Theta II 2,0 l má 121 kW (165 k). V nabídce jsou i větší čtyřválec 2,4 l/150 kW a dále vidlicové šestiválce. Agregát řady Nu objemu 2,7 l má 149 kW, přímovstřikové motory Lambda pak zahrnují verze 3,0 l/201 kW a 3,3 l/219 kW, ta je k mání v USA. Špičkou co do velikosti je ten s 3,5 l ale bez GDI a s parametry 213 kW/6600 min-1, respektive 338 N.m/5000 min-1. Šestistupňová samočinná převodovka se k charakteru auta určitě hodí, byť manuál také není k mání. Evropská specifikace bude mít určitě šestiválec, s menším motorem se nepočítá. Diesel by se hodil... Jenže zásadní problém je v tuto chvíli v tom, že ani jedna z výše zmiňovaných pohonných jednotek nesplňuje emisní normy EU. Platforma N s pohonem předních kol má rozvor 2845 mm. Sedan měří na délku 4965 mm, do šířky 1850 mm a na výšku 1475 mm. Do kategorie luxusních limuzín mu tak ještě nějaký ten centimetr chybí. Je však větší než u nás nabízená Optima. Skutečnou vlajkovou lodí je řada Quoris/K9, kterou si ovšem také koupit oficiálně nemůžeme.

Zatím by se v západoevropských zemích mělo objevit dohromady jen tisíc kusů Cadenzy, ale není jasné kdy. Pokud si mezi zákazníky získá příznivou odezvu, další generace bude konstruována s ohledem na jejich vkus. Model se totiž nachází v polovině svého životního cyklu a Kia zkrátka a dobře potřebuje vědět, zda se chytne. Velkým vozům dominují německé značky a proti nim to má jihokorejský výrobce hodně těžké, Cadenza přece jen není Cee'd, nebo Venga, také nevzniká lokálně.

Ceny pochopitelně nejsou ještě známy. Spekuluje se o základní částce pod 40.000 eury, aby mohl být tento model konkurenceschopný. Nahlédněme do americké výbavy: ta obsahuje například čalounění kůží Nappa ve třech barvách (béžové, černé a bílé), Bluetooth, navigaci a další prvky. Za příplatek je dvojitá panoramatická střecha a vyhřívání zadních sedadel. Spolujezdci i řidiči je teploučko na pozadí standardně, osoba za volantem má své místo navíc odvětrávané.

S americkou cenou 35.100 dolarů (656 tisíc Kč) určitě počítat nemůžeme, reálný je spíše zmíněný základ v eurech, který odpovídá 1,03 milionům korun. Na dotaz, zda Kia chystá prodávat Cadenzu také v České republice, odpověděl pan Tomáš Vejvoda z importéra Kia Motors Czech bohužel negativně.

Psali jsme: Kia Cadenza má facelift, do Evropy se ale nedostane

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol

Štítky Kia Vyšší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Kia Cadenza nejspíš zamíří do západní…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…