24.7. 2014 Martin Machala Martin Machala

Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW

 

Do služby se hlásí Volkswagen Golf Sportsvan, který jako čerstvá novinka sebevědomě předpokládá, že rodinným potřebám vyhoví více než Kia Carens.

V minulé generaci byl zvýšený golf znám jako plus, jeho unylý styl a z praktického hlediska nulový bonus však pro tento model znamenaly minusové body. Sportsvan nechce být s neskonale nudným plusem spojován, což zdůrazňuje již svým sportovním označením. Z našeho pohledu dost křečovitá snaha, jak z jednoznačně rodinného auta udělat něco, co rozhodně není. Taková trochu pomsta. Jako když rodiče své dítě obdaří obzvláště záludným křestním jménem, a pak se diví, že se ze školky vrací s brekem.

Kia se u minivanů spoléhá na tradiční, ověřené a nekonfliktní označení Carens. Před sportsvanem se kia jako osika rozhodně netřepe, do srovnávacího testu nastupuje s pověstí jednoho z nejpříjemnějších korejských vozů současnosti.

DOJEM

Musíte vidět!

Volkswagen samozřejmě nemohl přijít s ničím extravagantním, výrazným a od prvního pohledu podbízivě líbivým. Sportsvan pracuje s klasickými koncernovými schématy, karoserie jako by o design vůbec neusilovala, zvýšený golf působí velmi účelně, uhlazeně. O to víc budete možná překvapeni, jak design Golfu Sportsvan při živém setkání funguje! Všimnete si nově zalomených předních světlometů (takto by se měly tvářit všechny budoucí volkswageny) nebo opravdu efektní „vrásky“ táhnoucí se přes celý bok. Všechno to jsou vkusné, jednoduché prvky, které však ve výsledku dělají nesmírně hodnotný dojem. Oplácaná neforemná boubelatost plusu se neopakuje ani v náznaku, sportsvan je opravdu atraktivní automobil.

To samé můžeme tvrdit také o carensu, byť je vedle sportsvanu nakonec přece jenom méně nápadný. Kia se sice snaží vytěžit i v případě minivanu něco z dynamického charakteru svých posledních modelů, celek ale vyznívá umírněně. Ani carens rodinku nestraší křivolakými expresivními útvary, spíš se soustředí na osvědčené zaoblené linky vyzkoušené u cee'du SW, kterému se dost podobá. Stejně jako u sportsvanu i zde věříme v dlouhý život základních rysů.

Vyloženě nadšeni jsme byli z interiéru sportsvanu. Už tak velice precizní a hodnotný základ golfu se v minivanu povedlo výrazně povýšit. Přístrojová deska sportsvanu se totiž kromě tradičních disciplín jako dokonalého zpracování a kvalitních materiálů rozhodla také pro jistý stylistický posun. Podobně jako u karoserie jde znovu jen o detaily, jejich přínos je však neoddiskutovatelný. Stačilo pozměnit tvar výdechů ventilace, rozšířit dekorativní pás a ze sportsvanu je vyloženě luxusní a mimořádně útulné útočiště. U volkswagenu jsme zvyklí bezvýhradně vyzdvihávat ergonomii a vstřícné ovládání. Na tomto místě však stejně jako u golfu musíme učinit jednu výjimku – tlačítka na volantu jsme se stále nenaučili intuitivně používat, třeba v octavii jsme nalezli uživatelsky příjemnější řešení.

V carensu nás potrápila rovněž jediná maličkost: jednosměrné procházení menu palubního počítače. I když jsme se chtěli posunout o jediný údaj výš, museli jsme se otrocky proklikat celou nabídkou. I zde chválíme dílenské zpracování, výběr materiálů však kvalitativní úrovně sportsvanu nedosahuje.

CENA A VÝBAVA

Drahý, ale vybavený

Volkswagen Golf Sportsvan se v kombinaci se vznětovým dvoulitrem TDI prodává výhradně v nejvyšší specifikaci Highline, což se samozřejmě velmi citelně promítá do základní cenovky tohoto modelu – šest set tisíc je v kontextu konkurentů opravdu hodně. Volkswagen však tuto částku staví do lichotivějšího světla prostřednictvím kompletní, vyloženě našlapané výbavy, která příplatkům ponechává jen minimální pole působnosti. Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně.

Stejně si polepšil rovněž carens, minivanu od Kie ale pomohla nadstandardní sedmiletá záruka, výbava naše nároky splňuje, tak přebujelá jako u volkswagenu však není. Před zaškrtáváním kolonek v naší tabulce jsme se ale nejdříve museli zorientovat v tom, jaký ceník pro carens vlastně použít. Na stránkách dovozce totiž figurují dva: jeden pro modelový rok 2014 a druhý pro 2015. Carensy se přitom nijak neliší, žádným faceliftem ani dílčí modernizací velkoprostorová kia zatím neprošla. Jde tak o totožné modely lišící se v jediném bodě. „Starší“ ceník platí pro skladová auta, novější potom pro vozidla zadaná do výroby. Jestliže si tedy budete chtít naspecifikovat vlastní carens, nezbude vám než sáhnout po modelovém roce 2015. Ceny se liší o pětitisícovku ve prospěch skladovek.

Pořizovací nákladyOpel Zafira Classic
1.7 CDTI/92 kW (etalon)
Kia Carens
1.7 CRDi/100 kW
VW Golf Sportsvan
2.0 TDI/110 kW
Základní cena 420 900 Kč* (Classic) 519 980 Kč (Comfort) 599 900 Kč (Highline)
Cena verze
Světa motorů 420 900 Kč* (Classic) 519 980 Kč (Comfort) 599 900 Kč (Highline)
Výbava verze Světa motorů ABS, ESP, čelní + boční airbagy, klimatizace, rádio, dálkově ovládané centrální zamykáni, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a přední okna
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Hlavové airbagy Ano Ano Ano
Kolenní airbag Ne Ne Ano
Elektricky ovládaná zadní okna 19 700 Kč ** Ano Ano
Mlhovky 5600 Kč Ano Ano
Automatická klimatizace 19 700 Kč ** Ne Ano
Vyhřívané přední sedačky 19 700 Kč ** 5000 Kč 16 000 Kč
Tempomat 3100 Kč Ano Ano
Dešťový senzor 6200 Kč Ne Ano
Parkovací senzory 19 400 Kč (vpředu i vzadu) 8000 Kč (vzadu) 17 000 Kč (asistent)
Navigace 20 400 Kč 48 000 Kč 17 600 Kč
Lita kola 11 800 Kč 10 000 Kč Ano
Metalíza 13 900 Kč 14 000 Kč 14 400 Kč
Porovnaní cen 420 900 Kč* (100 %) 519 980 Kč (o 24 % horši) 599 900 Kč (o 43 % horši)
POŘADÍ  1. 2.
* akční cena, **komfortní sada

PROSTOR A POHODLÍ

Opravdu MPV!

Při zkoumání rozměrů by jednoho až napadlo, že sportsvan minivanem vlastně ani není. Proti standardnímu golfu citelně změnil jediný parametr – na výšku se protáhl o 12 cm. Jeho míry jsou však stále spíš hatchbackovské, což jen potvrzuje porovnání s carensem, jinak plnoprávným členem minivan klubu. Sportsvanu chybějí milimetry na délku i výšku, dvoumilimetrové vítězství v šířce je symbolické.

O to víc překvapí naměřené údaje z interiéru. Ty za velkoprostorové již označit můžeme. Volkswagen znovu předvedl, že vnější milimetry umí přetavit do nadprůměrných vnitřních hodnot. Vzadu jsme pro kolena měli skvělých 16 cm, po posunutí zcela vpřed žádná rezerva nezbyla, na rozdíl od kie jsme se ale stále vešli.

Na šířku tahají centimetrovou pilku oba minivany střídavě, když je ale na řadě volkswagen, utíká kie výrazněji. Carens zatáhne nejdůrazněji s rozdílem dvou centimetrů (vzadu v oblasti loktů, tedy nejširší místo interiéru), sportsvan umí vyhrát až o pět čísel (šířka vpředu, měřeno mezi loketními opěrkami). Pocitu vzdušnosti prospívá i větší zasklená plocha a lepší výhled. U carensu si dávejte velký pozor na přední sloupky. Jsou totiž kouzelné a nechají zmizet třeba i kamion.

Pro modelky

Jestliže jste minimálně průměrně vzrostlí, budete přední sedačky carensu považovat za manu. Tedy až na mírně vytrčenou opěrku hlavy, která soustavně atakuje temeno. Rozměry sedačky řidiče a jeho spolujezdce jsou však ve všech dalších ohledech až předimenzované. Platí to pro sedák i opěradlo. I s výškou 180 cm jsme si připadali v pozitivním slova smyslu ztraceni, s dokonale podepřenými stehny, rezervou pro ramena a na tyto pohovky překvapivě účinným bočním vedením. Méně vzrostlý řidič/spolujezdec po nás zopakuje chvalozpěv na opěradlo, s kratšíma nožkama by si však mohl stěžovat na předlouhý sedák, který ho nutí neustále propínat kolena. Nohy typu modelky jsou v carensu jednoznačnou výhodou.

Sportsvan je univerzálnější, délka sedáku vyhoví i menším postavám. Jeho přední sedačky jsou sevřenější, s výraznějším bočním vedením by někteří v životě očividně spokojenější jedinci mohli mít lehký prostorový problém. Ideální tuhost výplní ale vyzdvihujeme. Opěrka hlavy sice postrádá podélné nastavení, trká však méně než v carensu.

Na zadních sedačkách sportsvanu jsme ve voze s platformou MQB poprvé seděli s dostatečně podepřenými stehny. Stejně tak se nám líbilo posezení na klasické dělené lavici. Variabilnější sedátka v carensu sice umožňují různorodá uspořádání, pro dospělého však nestačí. Posuvnou a dělenou lavici s nastavitelným sklonem opěradla sportsvanu považujeme za víc než dostatečné variabilní řešení, které navíc pohodlí zadních pasažérů nijak neomezuje.

Poschovávané litry

Podlážka je v obou případech určující pro počítání litrů v zavazadlovém prostoru. Abyste ve sportsvanu mohli mluvit o základu 500 litrů, musíte podlážku uložit do spodní polohy – operace to úplně jednoduchá není – a zadní lavici o pět centimetrů posunout vpřed. Podlážka ve vyšší pozici pak slouží k zarovnání plochy po sklopení opěradel. Zde bychom měli jeden nápad. Do vzniklého prostoru by se mohlo vměstnat plato. Viz carens, který do jedné z odkládacích schránek pod podlahou roletku odložit umožňuje. A když k dalším poschovávaným litrům připočtete objem nad podlážkou, dostanete se u kie k základním 536 l. Připravte se ale na vzpírání s břemeny, nakládací hrana leží výrazně výš než ve sportsvanu. Díky o kousek štědřejšímu vstupu však dovnitř naložíte o něco rozměrnější předměty.

Údaje o testovaných vozidlech Kia Carens 1.7 CRDi VW Golf Sportsvan 2.0 TDI
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 137-162/0-13 145-164/0-16
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 97-104/98, 6-13/9 92-100/92, 1-11/6
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 133/134, 147/151 136/133, 152/149
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 52 x 52/46 x 45 51 x 50/49 x 44
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 66 x 49 67 x 48
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 83 x 113 82 x 111
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 69/188 62/188

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Bez tří za dvacet

Sportsvan i carens se do srovnávacího testu vybavily tím nejsilnějším vznětovým, co mají oba minivany k dispozici – volkswagen tedy dvoulitrem TDI s výkonem 110 kW, kie musí stačit jen sedmnáctistovka s rovnou stovkou kilowattů.

I když „jen“… Při měření pružnosti čtyřválec CRDi svého silnějšího soka překonal v obou disciplínách! Zázrak? Ani ne, sedmnáctistovka spolupracuje s výrazně kratšími převody, zátah je tak daleko bezprostřednější než u rozvláčnějšího dvoulitru TDI. Ten je vedle výrazně živějšího CRDi až nedvoulitrově umírněný, svou sílu prezentuje velmi nenápadně. Na dálnici pak ale při 130 km/h točí na šestku 2100 otáček, carens potom 2600… Ano, tušíte správně, takový rozdíl bude mít vliv na spotřebu. Zatímco se sportsvanem jsme nejčastěji oscilovali kolem šesti litrů, carens přidával minimálně pět deci.

A také nějaké decibely navíc. Sedmnáctistovka v žádném případě nezastírá, že jde o vznětovou pohonnou jednotku, o čemž jsou cestující důsledně informováni. To dvoulitr TDI vytváří atmosféru až komorní.

Údaje o testovaných vozidlech Kia Carens 1.7 CRDi/100 kWVW Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW
Motor, ventilový rozvod vznětový čtyřválec, DOHC vznětový čtyřválec, DOHC
Zdvihový objem cm3 1685 1968
Největší výkon (kW/ot. za min) 100/4000 110/3500-4000
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 331/1750-2500 340/1750-3000
Převodovka manuální šestistupňová manuální šestistupňová
Délka x šířka x výška (mm) 4525 x 1805 x 1610 4434 x 1807 x 1578
Rozvor naprav, rozchod kol P/Z (mm) 2750, 1573/1586 2685, 1543/1514
Rozměr pneumatik 225/45 R 17 225/40 R 18
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1567/543 1549/571
Objem zavazadelníku (l) 536/1694 500/1520
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 58/1137 50/1163
Nejvyšší rychlost (km/h) 191 212
Emise CO2 (g/km) 134 112
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) (s) 7,1/9,5 7,7/10,7
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 2600 2100
Brzdná drahá z rychlosti 100 km/h (m) 38,9 36,3
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 45,4/85,2/125,6 48,6/88,2/126,1
Naměřená kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,7 6,1

JÍZDA

Rodinné poslání

Komfort, o to jde u rodinného minivanu především. V tomto směru jsou oba borci připraveni nadmíru dobře, v segmentu těžko najdete soupeře, který by nerovnosti zvládal podobně bravurně jako sportsvan s carensem (snad jenom c-max). Těžší výchozí pozici přitom měl volkswagen s osmnáctipalcovými litými koly. I přes tento hýřivý rozměr však sportsvan zůstával k nejrůznějším dírám, zpomalovacím prahům a klokotavé D1 vzorně netečný. Také díky víceprvkové zadní nápravě, jejíhož přínosu využívá s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW z koncernu pouze golfová rodinka (třeba taková octavia ostrouhala).

Velice pohodlným nastavením podvozku byla obdařena také Kia Carens, na sedmnáctipalcových kolech k posádce prakticky totožně ohleduplná jako o palec rozměrnější sportsvan. Za horší známkou za komfort jízdy tak nestojí pružiny ani tlumiče, ale již zmíněný hlučnější motor.

Mezi kuželkami se však sportsvan od carensu výrazně oddělil. Kia je těžkopádná, trochu nemotorná, stabilizace zasahuje velice nekompromisně. Za volantem máte pocit, že carens do rychlé změny směru jízdy musíte nutit. Řidiči jeho úděl neulehčuje ani dost odtažité řízení s nadbytečnou funkcí nastavení účinku posilovače.

Sportsvan je k nenadálému manévru daleko přístupnější, působí vysloveně lehkonoze (aniž by se jeho hmotnost výrazněji lišila) a zatáčí, jako by ho to bavilo. Stabilizace navíc sportsvan spíš mírní, než krotí. Řidiče potěší také přirozenější chování elektrického posilovače (zde koncern chválíme tradičně), řazení už snad ani nemůže být přesnější. Podobně exaktně pracuje i šestistupňový manuál v carensu, potřebujete však o něco víc ovládací síly.

ZÁVĚR

Kia Carens je podle nás aktuálně nejpříjemnějším a nejvyváženějším modelem značky, který patří k nejlepším také v rámci segmentu (což tento minivan několikrát dokázal i v našich srovnávacích testech). Kromě hlučnějšího motoru a o něco horší ovladatelnosti je slabších míst prostý. Jenže Volkswagen Golf Sportsvan je bezchybný tak nějak celkově. Snad jenom kufr by mohl být objemnější, jako obvykle jsme nadávali při manipulaci s polohovatelnou podlážkou. Kultura cestování je však ojedinělá nejen mezi konkurenčními minivany, sportsvan nabídne opravdu nesmírně komfortní svezení. Navíc v dostatečně prostorném interiéru s famózní přístrojovou deskou. Není se čemu divit, že Golf Sportsvan dosáhl jednoho z nejlepších hodnocení v historii našich srovnávacích testů.

Pořadí 1. VW Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW 2. Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW
PlusyProstorný interiérPřehledná přístrojová deska
 Celkový komfort jízdyRozměrné přední sedačky
 Dokonalá přístrojová deskaLepší pružnost
MinusyPrůměrně objemný kufrVyšší spotřeba
 Vyšší základní cenaHlučnější motor
Průměr celkem1,311,57

HodnoceníZa testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW VW Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW
DOJEM
Design 1,75 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,00
Průměr 1,63 1,25
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,50 1,25
Sedadla 1,25 1,00
Zavazadelník a variabilita 1,50 1,75
Ovládací prvky 1,25 1,25
Průměr 1,38 1,31
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,50 1,00
Pružnost 1,50 2,00
Spotřeba 2,00 1,25
Průměr 1,67 1,42
JÍZDA
Řazení 1,25 1,00
Řízení 1,75 1,25
Brzdy 1,25 1,25
Ovladatelnost 2,25 1,50
Jízdní komfort 1,50 1,25
Průměr 1,60 1,25
CELKEM
Průměr celkem 1,57 1,31
Závěrečné pořadí 2. 1.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Příklad: Nejlevnějším minivanem se vznětovým motorem o objemu 1,7 až 2,0 litru a požadovanou výbavou je Opel Zafi ra Classic 1.7 CDTI/92 kW za 420 900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 441 945 Kč. Za cenu od 441 946 Kč do 462 990 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané vyčtou Číně její ekonomickou agresi, píší Financial Times Američané vyčtou Číně její ekonomickou agresi, píší Financial Times

Nová bezpečnostní strategie, kterou se v pondělí chystají…

Číňané chtěli supermoderním elektromobilem konkurovat Tesle, dnes jsou před krachem Číňané chtěli supermoderním elektromobilem konkurovat Tesle, dnes jsou před krachem

Společnost Faraday Future chtěla být důstojným soupeřem…

Bankám a spořitelnám klesá zisk, může za to prodej podílu ve Visa Bankám a spořitelnám klesá zisk, může za to prodej podílu ve Visa

Bankám a spořitelnám v Česku za tři čtvrtletí 2017 klesl…

V Praze čeká na V Praze čeká na "zelenou" čtyřicet tisíc bytů, číslo v poslední době roste

V Praze je v současné době v povolovacím procesu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW vs. Volkswagen…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens Kia představuje facelifty pro Paříž: 1.6 T-GDI pro soul, nová příď pro carens

Velkoprostorový carens ve verzi pro modelový rok 2017 se…

Kia Carens: Základní cena klesla na 419.980 Kč Kia Carens: Základní cena klesla na 419.980 Kč

V základní výbavě korejské MPV disponuje manuální…

 



 
Pozor! Od prosince kontrolují na STK okenní fólie. Konečně je čím měřit. Ale…

Pozor! Od prosince kontrolují na STK okenní fólie. Konečně je čím měřit. Ale…

Dnes 15:21

Zatímco policisté měří propustnost okenních fólií už roky, na STK se dlouho hledal vhodný přístroj. Našel se nedávno, i když technici z něj zrovna nejásají. A pozor – teď už se opravdu měří!




Blesk.cz

Pražská policie dopadla gang dealerů s heroinem: U sebe měli drogy za miliony korun

Pražská policie dopadla gang dealerů s heroinem: U…

Pražská policie dopadla skupinu čtyř dealerů s více než kilogramem heroinu za několik milionů korun. U sebe měli…

Sestra prezidenta Hondurasu zemřela při havárii vrtulníku. Příčina nehody se vyšetřuje

Sestra prezidenta Hondurasu zemřela při havárii…

Sestra honduraského prezidenta Hilda Hernándezová a dalších pět osob zemřelo v sobotu při havárii vrtulníku v…

 

iSport.cz

Voráček probudil nové parťáky. Je jeden z nejlepších v NHL, klaní se mu

Voráček probudil nové parťáky. Je jeden z nejlepších…

Řada nešťastných proher je pryč, Flyers stoupají zase k výšinám. Po hrůzostrašné sérii 10 porážek je…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a skončí na…

 

Reflex.cz

Výhled na Paříž bez státní ve frontě: rozhlédněte se z Eiffelovy věže v úžasném 360° videu

Výhled na Paříž bez státní ve frontě: rozhlédněte se…

Jak vypadá Paříž z ptačí perspektivy?  Co uvidíte, když si vystojíte frontu na vstup na legendární pařížskou…

Ruský David Rath? Uljukajev dostal 8 let vězení. O úplatku prý nevěděl, v tašce mělo být víno

Ruský David Rath? Uljukajev dostal 8 let vězení. O…

Bývalý ruský ministr ekonomického rozvoje Alexej Uljukajev byl v pátek odsouzen k osmi letům vězení se…