Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd GT: První korejský hot-hatch

David Bureš
Diskuze (43)
Jihokorejský hot-hatch s označením GT bude dostupný s pětidveřovou i třídveřovou karoserií. O verzi kombi se pouze spekuluje.

Kia zveřejnila první fotografie pětidveřového modelu Cee’d GT. Ty následují po dříve zveřejněných snímcích třídveřové varianty Pro_cee’d GT.

Pod kapotou obou karosářských verzí tohoto hot-hatche bude pracovat benzinový přímovstřikový čtyřválec 1,6 GDI přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll. Motor dosahuje výkonu 150 kW v 6000 min-1, maximální točivý moment činí 265 N.m při 1750-4500 min-1. Díky této síle vůz zrychlí z 0-100 km/h za 7,9 sekundy.

Jednotka známá již z Hyundai Veloster Turbo bude v případě Cee’du GT a Pro_cee’du GT spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Poháněná jsou přední kola.

Oproti běžným variantám jihokorejského modelu nižší střední třídy se vrcholné provedení GT liší agresivnějším výrazem díky upravené masce chladiče a mohutnějším nárazníkům, do nichž jsou zakomponována světla pro denní svícení složená ze čtyř diod. Kola z lehkých slitin jsou 18palcová, za nimi se rýsují červeně lakované brzdové třmeny.

Uvnitř se objevují sedadla od firmy Recaro, hliníkové pedály a další sportovní prvky. Cee’d GT i Pro_cee’d GT také disponují sportovněji naladěným podvozkem. O zastavení se postarají kotoučové brzdy s rozměry 300 x 28 mm vpředu a 262 x 10 mm vzadu.

Oba automobily se v žilinské továrně Kia začnou vyrábět v polovině letošního května, na českém trhu se první exempláře těchto vozů objeví do poloviny roku. Ceny a podrobné specifikace obou aut budou zveřejněny před zahájením prodeje. Výstavní premiéra je naplánovaná na březnový autosalon v Ženevě.

David Bureš
Diskuze (43)
13. 2. 2013 10:25
Re: 7,9s se mi zdá málo na dnešek
:yes: :yes: :yes:
13. 2. 2013 10:24
Re: 7,9s se mi zdá málo na dnešek
Co je prosim na tej zaruke nadstandardne? Ze treba s autom chodit kazdy rok na povinnu servisnu prehliadku?
13. 2. 2013 09:43
Re: je pekne
:yes:
Avatar - white label
11. 2. 2013 22:35
Re: Cena bude klíčová...
Ale ano, jako výkonnější verze běžného hb je to (zvlášť na korejské poměry) chvályhodný počin, ovšem na poměry dnešních "evropských" hh (z pohledu "poměr výkon/hmotnost") je to ještě pořád poměrně málo. Pokud ovšem zůstaneme "jen" u dobře zvoleného označení "GT", tedy např. jako konkurence pro Megane GT, pak je vše v pořádku...
Samozřejmě velmi podstatné bude, jak bude (bez ohledu na papírové výkonové parametry) jezdit, jestli spíš jako to "kompaktní GT", nebo spíš jako "HH", špatné by bylo, kdyby CGT neuměl dobře ani jedno z toho, viz Veloster.
Zrychlení 0-100 bych také zbytečně nepřeceňoval, ale není jen otázkou spřevodování, ale také zmíněného poměru výkonu/hmotnosti, trakce atd. To, že musíš řadit za tři ještě před 100vkou je zatím jen domněnka, a i tato případná nutnost může souviset s tím o čem jsem psal výše. Navíc v tomto případě nejde jen o desetinky, ale o celou sekundu i více...
11. 2. 2013 11:53
Re: 7,9s se mi zdá málo na dnešek
Klíííd, mně jsi to ještě nepsal, no ... ;-) A na základě čeho to chceš posuzovat, dokud se s tím neprojedeš ? Je to orientační údaj a je to důvod k machrování před konkurencí, jak u supersportů, tak u HH. Docela by mě zajímalo, proč to převodovali na mílové zrychlení...