Frankfurt živě: Kia Venga – První dojmy

Frankfurt živě: Kia Venga – První dojmy

 
 

Další české auto přijíždí okouzlit racionálně smýšlející rodiny. Loajalita ke značce je tentokrát odměněna více než štědře!

Pro české prostředí je to možná ještě důležitější světová premiéra, než nová Škoda Superb Combi. Vždyť výroba v nošovické automobilce se už naplno připravuje a zcela nový model má přispět k dosažení cílové kapacity českého výrobního závodu Hyundaie, která činí 300.000 vozů ročně. Automobilka počítá s tím, že by se tak mělo stát na přelomu let 2011 a 2012. Je zřejmé, že půjde o atraktivní model pro českého zákazníka, ale podobně jako v případě kolínské TPCA, je to především významný příspěvek české ekonomice, neboť drtivá většina vyrobených vozů bude z České republiky exportována.

Proti malým vyšle Kia MPV
Působení značky Kia na evropském trhu malých aut zatím nebylo tak úspěšné, jak by být mohlo. Teprve nyní ale přichází model, který bude schopen využít potenciál jednoho z nejsilnějších segmentů trhu. I když jde o malé MPV, je pravděpodobné, že agresivní cenová politika sníží ceny na úroveň běžných malých hatchbacků.

Na českém trhu je zřejmým cílem modelová řada Fabia/Fabia Combi/Roomster, které v některých případech zvládaly konkurovat cenou i o třídu větší Cee'dy. Představitelé českého zastoupení značky Kia již naznačili, že prodejní cena na českém trhu bude začínat hluboko pod hranicí 300 tisíc korun, což je vzhledem k cenám Cee'du v podstatě nutnost.

Venga vs. zbytek Evropy
Bez ohledu na marketingové záměry stratégů Kie je jasné, že se Venga v Evropě bude střetávat hlavně s malými MPV. Hlavním hráčem na tomto poli je Opel Meriva, který ale brzy dostane ambiciózního nástupce. K důležitým hráčům patří také slovenský Citroën C3 Picasso a o něco menší Renault Modus/Grand Modus. Zapomenout nesmíme na originální Roomster, který vedle největší délky nabízel dosud i největší základní objem zavazadelníku ve třídě.

Kia Venga - Srovnání základních rozměrů s konkurencí
ModelVengaRoomsterC3 PicassoMerivaGrand Modus
Délka [mm]40684205407840524043
Šířka [mm]17651684173016941695
Výška [mm]16001607166916241586
Rozvor [mm]26152617254026302575
Zavazadlový prostor [l]440-570450-530385-500405305-410

Interiér má podle výrobce patřit v mnoha ohledech k největším ve třídě (během dneška ještě prověříme přímo ve Frankfurtu), absolutorium má platit konkrétně u podélného prostoru vpředu i vzadu. Výška nad sedákem 1020 mm (vpředu) a 980 mm (vzadu) se jeví také jako velmi dobrá. Zadní lavice je standardně dělená v poměru 60/40 a posuvná v podélném směru v rozsahu 130 mm. Po sklopení druhé řady vzniká rovina díky dvojité podlaze zavazadelníku. Ložná plocha má délku 1552 mm a je nad ní k dispozici využitelný objem 1253 l. Pokud falešné dno vyjmete, zvětší se využitelná výška zavazadelníku o 163 mm.

Kia Venga pořadím preferencí pragmaticky orientovaných zákazníků zamíchá. Její vnější rozměry zůstávají kompaktní s výjimkou suverénně největší šířky, připomínající spíše vozy nižší střední třídy.

V nabídce jsou dvě barevné verze interiéru (černá, hnědá) kombinovatelné s několika různými dekory, deseti odstíny barev karoserie a třemi stupni výbavy. Z mimořádné výbavy je u korejské značky zajímavé dvoudílné velkoplošné prosklení střechy, včetně možnosti otevření.

První dojmy

Velice netrpělivě očekávaný model konečně dostal reálnou podobu. Extrémně klínovitá karoserie sice nápadně připomíná některé jiné modely, například Mitsubishi Colt před aktuálním faceliftem, avšak vlastní tvář nepostrádá. Extravagance tentokrát nechala stranou a tváří se jako něco, čím opravdu je – hodnotné zboží s velkou užitnou hodnotou. Zpředu i zezadu čeká několik decentních obloučků, podobně je oživena spodní linie oken. Jinak je to v podstatě čistá geometrie, která ovšem na živo působí přirozeně. Z davu sice nevynikne, ale zjevně bude vypadat i po letech pořád stejně dobře.

Otevírání i zavírání bočních dveří jde trochu ztuha, připisuji to ale předsériovému kusu. Vstup do zavazadelníku naopak funguje velice ochotně oběma směry a jednoznačně se zaklapne pouhou setrvačností. Nastupuje se tak dobře, jako do každého zvýšeného vozu, v cestě ani nestojí široké prahy. Interiér je řezaný účelně – žádné prostorové kreace, jako ve francouzských modelech, ale křivky jen v nejnutnějším množství. Jedinou výjimkou je středová konzola, zbytku auta vládne duch účelnosti. Přesto to nepůsobí obyčejně, ani nepřiměřeně, a to i přesto, že měkké plasty jsou jen tam, kde musí být, tedy na opěrkách rukou. Palubní deska je tvrdá, výplně dveří taktéž.

Vnitřní prostor je pozitivním šokem; do puntíku plní to, co slibuje s náskokem nejširší stavba ve své třídě. Vzdušnost příčným směrem vůbec nenaznačuje, že celková délka sotva přesahuje čtyři metry a řadí se mezi subkompaktní modely. Zajímavé je, že doslova luxusní dávka centimetrů čeká i v podélném a kolmém směru, ačkoliv oba příslušné vnější rozměry patří mezi konkurencí naopak k průměru. V prostoru pro hlavu má také z přímé konkurence navrch pouze C3 Picasso, Meriva ani Grand Modus na Kiu nestačí, ačkoliv Opel je o kus vyšší.

Královské jsou i rozměry sedadel, za něž by se nemusel stydět slušný model o třídu výš. 51centimetrovým sedákům vpředu a 49centimetrovým vzadu se téměř vyrovná Meriva (vpředu stejně, vzadu o centimetr méně), Picasso a Grand Modus se však ani neblíží. A to Venga přidává ještě široce nastavitelný volant, který si lze skutečně natáhnout před kolena, a zadní sedadla, posuvná o skvělých 13 centimetrů. Vzadu si zase lze individuálně nastavit sklon opěradla a dokonce vyklopit loketní opěrku.

Podobná dominance vládne v zavazadlovém prostoru. Ačkoliv nakládací hrana ve výšce 71 cm, stejně jako 16centimetrový schod, je-li vyjímatelné dno v dolní poloze, příliš nepotěší, 70 centimetrů ložné plochy při zadních sedačkách odsunutých vzad, stejně jako 58centimetrová výška, patří mezi standard, z něj ale výrazně vybočuje šířka mezi podběhy 116 cm (!), tvořící ve své třídě rekord a deklasující i konkurenty o třídu výš.

Za volantem se sedí trochu výš, vidět je přes velká okna a konečně smysluplná přední boční trojúhelníková okénka nadprůměrně, totéž ve velkých zpětných zrcátkách. Tlačítkům by slušelo přehlednější umístění, avšak chodí, stejně jako páčky, jednoznačně. Velmi dobrý dojem dělá i řazení, špatný není ani volant o standardním průměru 37 cm, jakkoliv není příliš pohledný a chybí mu kožený potah.

Vzhledem k očekávané příznivé ceně se zdá, že se chystá mezi minivany nebezpečná konkurence. Ve většině měřitelných statických parametrů dominuje, doufejme jen, že si velmi dobré první dojmy nepokazí toporným podvozkem, jako stylový Soul.

Technika
Nová karoserie stojí na podvozku sdíleném s Kiou Soul. Vpředu i vzadu jsou pomocné rámy, kvůli zvýšení tuhosti a dokonalejší izolaci kabiny od podvozku. Přední náprava využívá vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, zadní pak klasická - ve třídě standardní - vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou.

Motorová škála je tvořena dvěma známými zážehovými čtyřválci. Naftová nabídka čítá dva zdvihové objemy po dvou výkonových verzích. Jde o nové naftové motory rodiny U2, které se vyrábí na Slovensku. Slabší provedení obou motorů budou v nabídce jen na vybraných trzích, kde si úpravu maximálních výkonů vyžádala optimalizace daňové zátěže.

Kia Venga - Zážehové motory
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT
Převodovka5M5M (4A)
Zdvihový objem [cm3 ]13961591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]66/600092/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200
Max. rychlost [km/h]168182
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,7

Všechny motory bude možné na přání vybavit systémem samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go. Zážehové jednotky mají standardně pětistupňové převodovky, větší čtyřválec je dodáván také se čtyřstupňovým planetovým automatem s hydrodynamickým měničem. Všechny vznětové motorizace s výjimkou té základní mají standardně novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Kia Venga bude jezdit na 15, 16 nebo 17palcových kolech s pneumatikami 195/65 R15, 205/55 R16 nebo 205/50 R17. Standardem jsou kotoučové brzdy na všech kolech.

Počítá se s 5letou zárukou na celý vůz a 7letou zárukou na hnací ústrojí s omezením na proběh 150.000 km. Na trh by se novinka měla dostat v závěru letošního roku.

Kia Venga - Vznětové motory
Motor1,4 CRDi lp1,4 CRDi hp1,6 CRDi lp1,6 CRDi hp
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3 ]1396139615821582
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]55/-66/400085/-94/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1750-2750220/1750-2750260/1900-2750260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]-167-182
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,7-4,9

Anketa

Kia Venga bude v ČR největším konkurentem pro vůz...
Spolupracujeme s TipCars.com
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 

Štítky Kia Nové modely MPV

 

Přidat názorDiskuse: Frankfurt živě: Kia Venga – První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě

Zdálo se, že malé SUV Stonic se stane nepřímým nástupcem…

Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…