Kia Magentis 2009: Ceny na českém trhu začínají na 499.980,-Kč

Kia Magentis 2009: Ceny na českém trhu začínají na 499.980,-Kč

 
 

Modernizovaný sedan chce Kia nabízet zákazníkům, kteří hledají alternativu k zavedeným manažerským sedanům, která moc nestojí. Oslovit má i flotilové zákazníky, kteří dnes pokukují po Cee'dech v plné výbavě.

Nový styling modelu Magentis byl navržen v Koreji pod vedením nejvyššího šéfa designu společnosti Kia Motors Petera Schreyera. Aby model ve větší míře oslovil evropské zákazníky, opouští design Magentise konzervativní s poněkud sterilní styl a místo toho sází na mnohem více vzhledové dynamiky jak v exteriéru tak i uvnitř.

Magentis se protáhl do délky o 65 mm na 4800 mm, přičemž rozvor 2720 mm, šířka 1805 mm a výška 1480 mm vozu zůstaly zachovány. Jeho zavazadlový prostor má objem 425 l. Nabízet se bude s motory se zvýšeným výkonem - se vznětovým dvoulitrem a dvěma zážehovými motory 2,0 a 2,7 l.

Model střední třídy nemá v Evropě příliš velký obchodní potenciál, ale z celosvětového hlediska je to pro Kiu velmi důležitý model. Prodejní úspěchy totiž zaznamenává na domácím korejském trhu a také v USA. Kia jich v Koreji loni vyrobila 70 tisíc, což je srovnatelný údaj s produkcí Sorenta. Pro srovnání: loňská produkce Cee'du byla 90 tisíc vozů. Na českém trhu hodlá Kia v příštím roce prodat přibližně 100 Magentisů.

Turbodiesel má nyní výkon 110 kW při 3800/min a největší točivý moment 305 N.m při otáčkách v rozsahu 1800 až 2500 ot/min. Tento motor se bude dodávat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Zážehový dvoulitr s proměnlivým časováním sacích a výfukových ventilů má také variabilní sání. Nejvyšší výkon dosahuje 120 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm při 4600 ot./min. Je kombinován s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou.

Vrchol nabídky představuje motor V6 2,7 l Mu CVVT s výkonem 142 kW a točivým momentem 250 Nm při 4500 ot./min. K tomuto motoru se standardně dodává pětirychlostní samočinná převodovka. Oba dvoulitry lze objednat i se čtyřrychlostní samočinnou převodovkou (+40.000,-Kč).

Uvnitř je přepracovaná palubní deska, blok přístrojů, středová konzole, blok páky automatické převodovky a potahy sedadel s možností výběru barvy. Přístrojový štít má nyní podobu tří tubusů pod jednou stínicí stříškou. Přístroje a středová konzole dostaly červené podsvícení. Zatímco horní povrch palubní desky je vždy celý matně černý, její spodní část, obložení interiéru a sedadla mají povrch z tkaného semiše buď v jednobarevně černém provedení nebo v kombinaci černé a šedé.

Model je k dispozici v osmi barvách karosérie. Dvě z nich jsou nové – Metallic Bronze a Inky Blue.

Kia Magentis 2009 - Přehled motorizací
Motor2.0 CVVT2.0 CRDi2,7 V6 CVVT AT
Zdvihový objem [cm3]198819912656
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]120/6200110/4000142/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]197/4600305/1800-2500250/4500
Max. rychlost [km/h]210 (200)201 (200)(220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (11,1)10,3 (11,3)(9,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,5 (7,8)6,0 (6,9)(9,1)
Pohotovostní hmotnost [kg]1418 (1433)1528 (1547)(1508)
Cena Active [Kč]499.980,-539.980,--
Cena Comfort [Kč]539.980,-579.980,--
Cena Exclusive [Kč]579.980,-619.980,-659.980,-

Na českém trhu bude inovovaný sedan Magentis nabízen ve třech stupních výbavy - Active, Comfort a Exclusive.

Základní Active obsahuje 6 airbagů, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech, ale bohužel schází stabilizační systém. Elektrická výbava je naproti tomu úplná, klimatizace manuálně regulovaná a originální rádio zvládá formáty CD i MP3 a připojit lze i disk přes USB. Standardem je dálkově ovládané centrální zamykání, alarm a kola z lehkých slitin o průměru 16 palců.

Střední výbava Comfort už dosahuje šíří standardu na úroveň dnes obvyklou ve střední třídě. Zaplatíte za ni 40 tisíc navíc, za něž dostanete stabilizační systém, vyhřívaná přední sedadla, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, automaticky regulovanou klimatizaci a několik designových detailů.

Nejvyšší stupeň výbavy - Exclusive - přidává za dalších 40 tisíc ještě polokožená sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, parkovací asistent vzadu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, automatické stěrače nebo sluneční roletu na zadním skle.

Marně budete v ceníku hledat položky jako xenonové světlomety nebo vestavěnou navigaci, tempomat je k dispozici pouze pro vznětové verze.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Magentis 2009: Ceny na českém trhu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Kia Magentis: Třetí generace bude mít premiéru v New Yorku Kia Magentis: Třetí generace bude mít premiéru v New Yorku

Jihokorejská Kia přiveze na dubnový autosalon v New Yorku…

Kia Magentis: první skici nové generace Kia Magentis: první skici nové generace

Korejská automobilka Kia zveřejňuje první skici nové…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.