Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Kia chystá velkoprostorový Cee'd

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Proti Golfu Plus by se už brzy mohl vydat silný konkurent z Koreje. Nebo ze Slovenska?

Tento týden zachytili naši kolegové pracující pro Lehmann Photo Syndication ve švýcarských Alpách prototyp novinky, o které se zatím moc neví. První sada snímků maskovaného auta, které doprovázel Cee'd SportyWagon, naznačuje, že úspěšná rodina by se mohla rozrůst o čtvrtý model, směřující do výšky.

Kia má v Evropě v nabídce hned dvě relativně moderní MPV - Carens a Carnival - ale s délkou přes 4,5 m, dvoulitrovými čtyřválci a cenou začínající na půlmilionu je i menší Carens stále dost daleko od možností a potřeb rodin ve střední Evropě. Menší automobil s cenovkou kolem čtyř set tisíc by byl zřejmě dobrým doplňkem modelové řady, který by uspokojil vyznavače kratších ale vyšší rodinných karoserií.

Jméno Cee'd Plus je čistou spekulací a la Golf Plus, ale možnost přímého porovnání se Cee'dem SportyWagon fotografy přivedla k domněnce, že oba modely budou podvozkově příbuzné. Možné je také to, že vidíme model, který bude s logem Hyundaie představovat nástupce modelu Matrix a Kia jej převezme se změnami podobně, jako to udělalo Hyundai v případě i10.

Jasněji by v celé věci mělo být letos na podzim, kdy se na pařížském autosalonu představí nástupce Hyundaie Matrix.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
17. 6. 2008 15:38
Re: Nie je to ceed.
Ano, myslím že rozhodně je kratší než cee'd SW, délka mi přijde zhruba stejná jako u cee'du HB (4235), což by odpovídalo malému MPV a filozofii Golf Plus. S otazníkem je spíš podvozek - zda rozvor malé třídy kolem 2500 (Rio/Accent, zřejmě prodloužený u i20/nové Rio) nebo cee'dovský/i30 2600-2700. Bude se od toho odvíjet vnitřní prostornost části pro lidi i pro náklad. Jelikož platformu i20 zatím neznáme, těžko hádat. Mj. dobré zkušenosti s Matrixem na podvozku Elantry by u tohoto projektu imho mluvily pro platformu nižší střední, zatímco kratší Soul vidím právě na bázi i20.
16. 6. 2008 08:55
Re: Nie je to ceed.
Dizajnovo ako sestra cee´du vyzerá. Ale veľkostne - skôr to vidím na kategóriu o stupienok menšiu - konkurent pre Merivu, Note, Jazz alebo Grand Modus, nakon iec aj Roomster. Tam bude patriť k najväčším a ľahko sa môže stať premiantom triedy malých MPV.

V triede malých rodinných áut sa ale chystá ďalšia menšia revolúcia. PSA pripravuje v Trnave výrobu rodinných verzií svojich miniužitkáčov Bipper/Nemo. Zatiaľ veľmi potichu a tajne, ale je to na spadnutie.
15. 6. 2008 10:29
Re: Chybějící článek
Podle oficiálních fotek se mi jeví SOUL velmi dobře a pro mé oko i mnohem atraktivněji, než Fusion nebo Note. Líbila se mi hlavně varianta "Burner" ... Ještě si počkám na reál, ten sice bude proti konceptům dost "umírněný", ale myslím si, že se není čeho bát a že se v davu neztratí ...

Díky za odpověd' ... ;-)
15. 6. 2008 08:53
Re: Chybějící článek
Hm, o tom jsem přemýšlel: Kia (v ČR, nevím, jak v jiných zemích)nebude moct cenu Soulu stanovit pouze ve vztahu k ostatním svým modelům. Bude imho muset brát ohled i na funkčně podobná auta, jako je Fusion a Note. Další věc je, že Kia celkem zřetelně dělá politiku "1 holá levná výbava + ostatní lepší a dražší". Závisí i na motorech, ale myslím, že 1,4/80 kW je pro naši část Evropy celkem jasná. Takže můj odhad je, že ceny Soulu by mohly s nějakou přirážkou za "extra styl" kopírovat ceny Ria, někde mezi 250-400 tis., a s individualizační doplňkovou výbavou (podobně jako i Fiatu 500) mohou jít i dost výrazně nad 400 000. Záleží i na tom, jak přesně bude česká Kia chtít reagovat na akční ceny typu "Note s klimou a rádiem za 300" nebo maximální stlačení Fusionu pod 250 tis a velmi dobře vybavenou verzi Fusionu těsně pod 300 tis. S výjimkou oholené základní verze bych tedy nečekal žádný výrazný cenový ráj, to je u Kie minulost, čekal bych v porovnání s konkurencí velmi přijatelné ceny s příjemnou výbavou a výbornými záručními podmínkami. Přesněji nám ale napoví až začátek marketingové kampaně letos na podzim, ukáže, jak moc si Kia se Soulem věří. :-)
Avatar - Blue Sun
14. 6. 2008 21:04
Re: golf plus
Golf+ měl být původně místo kombi Variant. VW se zhlédl v módě MPV a tak chtěl udělat něco pod Touranem, odvozené z řady Golf. Jenže zákazníci mu to vcelku omlátili o hlavu a tak nakonec přišel i Variant, v době, kdy řada Golf čeká nástupce.