Kia Rio 2010: Hatchback a sedan po faceliftu na českém trhu
Malá Kia se zbavila většiny černých plastových částí předního nárazníku, má novou masku se zúžením kolem loga, nové světlomety a také nová zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly. Většinu z pozměněné vizáže má na svědomí velkoplošný nárazník, který nese mj. také masku. Ve spodní části jsou integrované mlhovky kosodélníkového obrysu, uprostřed pak zůstala tmavá část, nyní však agesivněji kontrastující s lakovanými díly přídě. Mírně modernizovaná je taky záď s koncovými světly s čirou optikou.
V interiéru je pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolou, nový volant a audiosystém, umožňující propojení s mobilním telefonem přes Bluetooth.
Standardem je komplexní sedmiletá záruka na celé vozidlo omezená ujetím 150 tisíc kilometrů, první tři roky je záruka z hlediska kilometrického proběhu neomezená.
Výkonné motory v malém Riu
Konkurenční výhodou Ria dnes už není extrémně nízká cena (v absolutním vyjádření), ale známé nadprůměrně výkonné motory a zajímavý mix komfortní výbavy ve zvýhodněném stupni Sport.
Základní výbava Active je jednoduchá, obsahuje jen 2 airbagy, tónovaná skla, rádio s CD přehrávačem, USB a Aux-In vstup.
Active Plus má navíc kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, centrální zamykání (bez d.o.), manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku vpředu, nebo palubní počítač.
Kia Rio 2010 na českém trhu (březen 2010) | |||
Motor | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,5 CRDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1399 | 1599 | 1493 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 71/6000 | 82/6000 | 81/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 126/4700 | 146/4500 | 235/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 173 (168) | 188 (173) | 176 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 (14,5) | 10,2 (12,0) | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 (7,0) | 6,1 (6,9) | 4,5 |
Cena Active [Kč] | 224.980,- | - | 274.980,- |
Cena Active Plus [Kč] | 264.980,- | - | 314.980,- |
Cena Sport [Kč] | 254.980,- | - | 304.980,- |
Cena Comfort [Kč] | 324.980,- | 354.980,- | 374.980,- |
Výbava Comfort je nástavbou stupně Active Plus. Obsahuje dále automaticky regulovanou klimatizaci, kola z lehkých slitin (pneu 195/55 R15), přední mlhové světlomety, boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.
Výbava Sport je o něco chudší provedení Comfortu - nemá automatickou, ale pouze manuální klimatizaci, chybí hliníková kola a boční a hlavové airbagy. Navíc dostanete odlišné provedení interiéru (Sport) a sportovní pedály.
Výbava Sport obsahuje vše co Active Plus, ale navíc i přední mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.
Vzhledem ke zvýhodněné ceně (Sport je levnější než Active Plus) lze předpokládat největší zájem právě o tento stupeň výbavy.
Malý sedan je vždy o 10 tisíc korun dražší než hatchback.
K zážehovým motorům lze zakoupit místo pětistupňové ručně řazené převodovky čtyřstupňovou automatickou s hydrodynamickým měničem za 40.000,-Kč.
Kia Rio Sedan 2010 na českém trhu (březen 2010) | |||
Motor | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,5 CRDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1399 | 1599 | 1493 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 71/6000 | 82/6000 | 81/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 128/4700 | 149/4500 | 220/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 177 (168) | 190 (176) | 176 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 (14,5) | 10,2 (12,0) | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 (6,8) | 6,1 (6,7) | 4,4 |
Cena Active [Kč] | 234.980,- | - | 284.980,- |
Cena Active Plus [Kč] | 274.980,- | - | 324.980,- |
Cena Sport [Kč] | 264.980,- | - | 314.980,- |
Cena Comfort [Kč] | 334.980,- | 364.980,- | 384.980,- |
Kia Rio se vyrábí v korejském závodě Sohari.