Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio 2010: Hatchback a sedan po faceliftu na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (158)
Zcela ve stínu většího a modernějšího Cee'du žije na českém trhu Rio - Kia velikosti Fabie. Loni se dočkala výrazné modernizace. Na konci letošní zimy se dostává na český trh.

Malá Kia se zbavila většiny černých plastových částí předního nárazníku, má novou masku se zúžením kolem loga, nové světlomety a také nová zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly. Většinu z pozměněné vizáže má na svědomí velkoplošný nárazník, který nese mj. také masku. Ve spodní části jsou integrované mlhovky kosodélníkového obrysu, uprostřed pak zůstala tmavá část, nyní však agesivněji kontrastující s lakovanými díly přídě. Mírně modernizovaná je taky záď s koncovými světly s čirou optikou.

V interiéru je pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolou, nový volant a audiosystém, umožňující propojení s mobilním telefonem přes Bluetooth.

Standardem je komplexní sedmiletá záruka na celé vozidlo omezená ujetím 150 tisíc kilometrů, první tři roky je záruka z hlediska kilometrického proběhu neomezená.

Výkonné motory v malém Riu

Konkurenční výhodou Ria dnes už není extrémně nízká cena (v absolutním vyjádření), ale známé nadprůměrně výkonné motory a zajímavý mix komfortní výbavy ve zvýhodněném stupni Sport.

Základní výbava Active je jednoduchá, obsahuje jen 2 airbagy, tónovaná skla, rádio s CD přehrávačem, USB a Aux-In vstup.

Active Plus má navíc kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, centrální zamykání (bez d.o.), manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku vpředu, nebo palubní počítač.

Kia Rio 2010 na českém trhu (březen 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,5 CRDI
Zdvihový objem [cm3]139915991493
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]71/600082/600081/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]126/4700146/4500235/1900-2750
Max. rychlost [km/h]173 (168)188 (173)176
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,3 (14,5)10,2 (12,0)11,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (7,0)6,1 (6,9)4,5
Cena Active [Kč]224.980,--274.980,-
Cena Active Plus [Kč]264.980,--314.980,-
Cena Sport [Kč]254.980,--304.980,-
Cena Comfort [Kč]324.980,-354.980,-374.980,-

Výbava Comfort je nástavbou stupně Active Plus. Obsahuje dále automaticky regulovanou klimatizaci, kola z lehkých slitin (pneu 195/55 R15), přední mlhové světlomety, boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.

Výbava Sport je o něco chudší provedení Comfortu - nemá automatickou, ale pouze manuální klimatizaci, chybí hliníková kola a boční a hlavové airbagy. Navíc dostanete odlišné provedení interiéru (Sport) a sportovní pedály.

Výbava Sport obsahuje vše co Active Plus, ale navíc i přední mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.

Vzhledem ke zvýhodněné ceně (Sport je levnější než Active Plus) lze předpokládat největší zájem právě o tento stupeň výbavy.

Malý sedan je vždy o 10 tisíc korun dražší než hatchback.

K zážehovým motorům lze zakoupit místo pětistupňové ručně řazené převodovky čtyřstupňovou automatickou s hydrodynamickým měničem za 40.000,-Kč.

Kia Rio Sedan 2010 na českém trhu (březen 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,5 CRDI
Zdvihový objem [cm3]139915991493
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]71/600082/600081/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]128/4700149/4500220/1900-2750
Max. rychlost [km/h]177 (168)190 (176)176
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,3 (14,5)10,2 (12,0)11,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,8 (6,8)6,1 (6,7)4,4
Cena Active [Kč]234.980,--284.980,-
Cena Active Plus [Kč]274.980,--324.980,-
Cena Sport [Kč]264.980,--314.980,-
Cena Comfort [Kč]334.980,-364.980,-384.980,-

Kia Rio se vyrábí v korejském závodě Sohari.

Ondřej Láník
Diskuze (158)
Avatar - igor77
12. 3. 2010 18:55
Re: brr
hadej, muzes dvakrat
12. 3. 2010 13:06
Re: Na porovnanie Golf vs. Ceed
podla seba sudis inych?
12. 3. 2010 12:59
Re: A přitom stačilo říct....
ironie díš ;-)
12. 3. 2010 08:37
rio
to píšeš ty, který nemá žádný auto a ani nikdy s žádným autem pořádně nejel? >:-[] Je pěkné že vše co píšeš přesně sedí na tebe... >:D
11. 3. 2010 22:56
Re: Horšie ako Škoda to určite nie je ..
Zajímavé.Mohl bych vědět za kolik byl tedy tehdy Golf 1,4 v základu?Nebyl nakonec levnější než Ceed?Proč tehdy tedy vůbec někdo kupoval nevybavenou základní Octávii,když mohl mít daleko lepší auto (jen ten kufr?).Výše naopak ukazuješ o kolik je Golf dražší než Ceed nyní 120 tis. rozdíl.Celé to nedává vůbec smysl.
Nechápu lidi,kteří se snaží balamutit druhé.Jednou,že kupují auto ne podle ceny,ale podle kvality a za tu si prý rádi připlatí,tak nekupují lowend.Podruhé,že zas tolik peněz to nestálo a kupovali vlastně za cenu lowendu,takže i ten kdo kupoval lowend si jakousi vyšší image s klidem mohl pořídit také a tím tedy nekupoval jen podle nejnižší ceny,ale jen to co chce.
Nejdříve si urovnej myšlenky,odstraň tuto cenovou schizofrenii a pak můžeme diskutovat.