Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul: Motory a podvozek

Vitek
Diskuze (0)
Zákazníci budou moci vybírat ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,6 litru. Jak benzinový, tak vznětový agregát dosahují vzhledem ke své velikosti výborných špičkových výkonů, ale také zajímavých průběhů momentových křivek.

Motory jsou odvozeny od pohonných jednotek použitých v řadě Kia Cee’d.

Celohliníkový benzinový motor 1,6 CVVT z konstrukční řady Gamma je osazen variabilním časováním ventilů a dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 6300 ot./min. Maximum točivého momentu 156 Nm leží v 4200 ot./min. Druhou možností je turbodiesel 1,6 CRDi o výkonu 94 kW. Tento motor je vybaven vstřikováním common-rail druhé generace s pracovním tlakem 1600 bar a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, standardně má filtr pevných částic. Nejvyšší točivý moment 260 Nm je dosahován v rozmezí 1900 až 2750 ot./min.

Standardem pro obě motorizace je pětistupňová manuální převodovka. Alternativou pro turbodiesel je čtyřstupňová automatická převodovka. Poháněna jsou vždy jen přední kola.

Kia Soul - přehled motorizací
Motor1,6 CVVT1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M5M4A
Zdvihový objem [cm3]15911582
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]91/630094/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]156/4200260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]177182176
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,011,311,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,55,25,9
Provozní hmotnost [kg]117012701285

Kia Soul stojí jako zcela nový model na nové flexibilní podvozkové platformě se dvěma pomocnými rámy. Setkáme se s ní také na několika dalších, v současné době vyvíjených modelech Kia. Flexibilita v tomto případě znamená možnost nabídnout vozidlo relativně malých rozměrů s velkým rozvorem a rozchody kol, což přináší, vedle prostorného interiéru, také dobré předpoklady k stabilním jízdním vlastnostem. Velmi neobvyklé jsou v této kategorii až 18palcová kola, která dotváří jedinečný styl Soulu, ale jsou současně funkční.

Podvozek by v závislosti na požadavcích zákazníků navržen ve čtyřech různých variantách. Pro evropské trhy je určena sportovnější verze, navíc s rozdílným nastavením pro benzinový a o 100 kg těžší dieselový motor.

kia novemodely technika crossover kia novemodely technika crossover Přední náprava je obvyklého typu s horními vzpěrami McPherson a využívá společný pomocný rám s motorem a převodovkou. Stabilizátor je namontovaný přímo na tlumiče, což zvyšuje jeho účinek.

Zadní náprava má zkrutnou příčku a vlečná ramena – toto řešení přináší dobrou kombinaci kvality jízdy a minimálního omezení zavazadlového prostoru. Z prostorových důvodů jsou zadní tlumiče a pružiny uloženy samostatně a stabilizátor se nachází uvnitř zkrutné příčky. Přední i zadní plynokapalinové tlumiče jsou plněné dusíkem.

Evropská verze má navíc posilovač řízení s variabilním účinkem a relativně strmý převod řízení. Na ovladatelnost mají vliv i použité pneumatiky. V závislosti na výbavě se budou nabízet 195/65 R15 s ocelovými ráfky, a 205/55 R16 nebo 225/45 R18 s litými koly (6,5x16, respektive 7,0x18).

Nosné struktury karoserie využívají ze 70,3 % z vysokopevnostní oceli, což znamená úsporu hmotnosti a větší torzní tuhost. V praxi se tuhost karoserie pozitivně odráží na nižším hluku uvnitř vozidla při jízdě, stabilních jízdních vlastnostech, ale i na úrovni pasivní bezpečnosti. Zesílena je konstrukce motorové příčky, výztuh podlahy, A-sloupků a spojů mezi sloupky a střechou.

Vitek
Diskuze (0)