Kia Soul: První kontakt před premiérou

Kia Soul: První kontakt před premiérou

 
 

Krátce jsme si mohli vyzkoušet život s maskovaným předprodukčním crossoverem značky Kia. Není to ani ryba, ani rak, auta pro srovnání se budou hledat obtížně, ale jedno je jisté už nyní - na svou délku bude patřit k nejprostornějším autům na trhu.

Asi už tento týden se v Londýně dočkají první návštěvníci kontaktu se sériovou verzí ženevského konceptu Kia Soul. My jsme mohli díky českému zastoupení Kia Motors podobnou zkušenost udělat již nyní. S maskovaným autem, které budí pozornost i u řidičů, kteří běžně hlavy za kolem projíždějícími auty neotáčejí.

Kam s ním?
Mohlo by se zdát, že po uvedení rodiny Cee’d, zvýhodnění Ria a po inovaci Picanta, už je na čase, aby Kia začala pokukovat po inovacích ve střední třídě. Ale značka i její management stojí pevně na nohou a uvědomují si proměny současného trhu. Proto přichází zcela nový model, který nemá předchůdce a těžko se k němu budou hledat i přímí konkurenti.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME KIA SOUL (komerční příloha)

To první, co vás napadne při pohledu na Soul, je zkratka SUV. Ve skutečnosti má toto auto s rostoucí a nesmírně bohatě obsazenou kategorií jen málo společného. Fakticky to jsou velká kola a vyšší stavba robustně vyhlížející karoserie. Pohon všech kol nebude k dispozici ani za příplatek, což jistě výrazně usnadnilo konstrukci podlahové plošiny, zlevnilo vývoj i výrobu a uvolnilo místo v interiéru.

Nejbližší konkurent, který by se dnes mohl se Soulem poměřovat, pochází z dílen Suzuki. Ano, úspěšný model SX4, vyráběný v Maďarsku má s touto Kiou mnoho společného, včetně vnějších rozměrů. Kia zřejmě vnějším vzhledem osloví mladší klientelu, ale do prostorného interiéru se snadno zamilují i progresivní senioři…

Vysoký, široký,… a na velkých kolech
Příjemným překvapením z prvního setkání jsou dospělé rozměry auta. Délkou 4105 mm snadno překonává Rio, ale na Cee’d pořád dobrých 13 centimetrů schází. Šířka 1785 mm je skoro tak dobrá jako u Cee’du, ale hlavně je výrazně větší, než nač jsme zvyklí mezi malými auty. Boky jsou v oblasti skel jen málo skloněné, takže předpoklady pro nadbytek místa uvnitř jsou splněny. To se týká i výšky karoserie (1610 mm) a rozvoru (2550 mm).

Pro poměrové srovnání jsme na fotografiích použili modernizovanou Kiu Sportage, jejíž vnější rozměry jsou 4350 x 1800 x 1695 mm a rozvor měří 2630 mm.

Kompaktní Soul s vyšší stavbou karoserie na fotografiích opticky zmenšují obrovská kola s nízkoprofilovými pneumatikami (225/45 R18). Podle předběžných informací bude tento průměr standardem, což je v této délkové kategorii naprostou novinkou a potvrzením průkopnických ambicí značky Kia. Soul stojí na velkých kolech sebevědomě i díky velkým rozchodům.

Místo pro všechny a dobrý výhled
Trumfem tohoto auta bude jednoznačně prostor uvnitř. Výše uložená sedadla a velké dveře umožňují snadné nastupování dopředu i dozadu, což ocení stárnoucí část populace, která by se v západní Evropě mohla snadno stát sekundární cílovou skupinou, hned po mladých aktivně žijících lidech a rodinách.

Vnitřní šířka interiéru je jen o málo horší než u Cee’du, sedí se tady ale vzpřímeněji a tedy přirozeněji. Rozměry sedadel jsou nadprůměrné (délka sedáku 520 mm, resp. 510 mm vzadu) jakoby měla obsloužit opravdu velkým Evropanům. Dobrou zprávou je taky skutečnost, že ani vzadu není s místem pro dospělého sebemenší problém. Sedáky jsou dostatečně vysoko nad podlahou, takže jejich délku skutečně vaše stehna využijí pro podepření. Nad sedákem navíc zůstává i s touto konfigurací 990 milimetrů ke stropu. Vpředu je o málo menší míra kvůli střešnímu oknu, ale ani tady vám klaustrofobie nehrozí.

Doporučujeme
Kia Soul: Ceny na českém trhu začínají na 299.980,-Kč

Zavazadelník zřejmě neohromí maximálním objemem, ale konstruktéři vsadili vzhledem ke krátkému převisu na kartu maximální využitelnosti. Pod podlahou, která je v úrovni nakládací hrany, je další objemný úložný prostor, dělený na menší schránky. Po sklopení opěradla vzniká díky vysoké falešné podlaze v zavazadelníku ložná plocha bez schodu, pouze s minimálním zlomem.

Prosklení karoserie je překvapivě bohaté. Přes vnější podobnost se stylem současných Fabií se pocit stísněnosti nedostavuje, výhled vpřed i do stran je optimální a na křižovatce jsou semafory vidět i bez nahýbání.

Řidič má k dispozici čtyři standardní budíky soustředěné do tří tubusů. Zcela novou přístrojovou desku vám zatím v sériovém provedení ukázat nemůžeme, ale už to jistě nebude trvat dlouho. Pak stejně zjistíte jen to, že všechny interiérové tvary ženevských konceptů zůstaly zachovány.

Shrnutí
Soul bude životaschopný model i v případě, že by jej Kia prodávala za vyšší ceny než Cee’d. Má sice jednodušší podvozek (vzadu vlečená ramena a zkrutná příčka), ale ani s velkými koly nepůsobí předprodukční verze prkenně. Se základní benzinovou jedna-šestkou snadno splní co se od ní čeká. Prostorové uspořádání interiéru bude jeho klíčový prodejní argument, ale český zákazník bude asi (tvrdohlavě) trvat na větším zavazadelníku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Soul: První kontakt před premiérou







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul

Jihokorejský koncept používá přeplňovaný dvoulitr o…

Kia Track'ster concept: První fotografie Kia Track'ster concept: První fotografie

Po zveřejněné skice Kia odhalila i záď studie chystané…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…