Kia Soul: První kontakt před premiérou

Kia Soul: První kontakt před premiérou

 
 

Krátce jsme si mohli vyzkoušet život s maskovaným předprodukčním crossoverem značky Kia. Není to ani ryba, ani rak, auta pro srovnání se budou hledat obtížně, ale jedno je jisté už nyní - na svou délku bude patřit k nejprostornějším autům na trhu.

Asi už tento týden se v Londýně dočkají první návštěvníci kontaktu se sériovou verzí ženevského konceptu Kia Soul. My jsme mohli díky českému zastoupení Kia Motors podobnou zkušenost udělat již nyní. S maskovaným autem, které budí pozornost i u řidičů, kteří běžně hlavy za kolem projíždějícími auty neotáčejí.

Kam s ním?
Mohlo by se zdát, že po uvedení rodiny Cee’d, zvýhodnění Ria a po inovaci Picanta, už je na čase, aby Kia začala pokukovat po inovacích ve střední třídě. Ale značka i její management stojí pevně na nohou a uvědomují si proměny současného trhu. Proto přichází zcela nový model, který nemá předchůdce a těžko se k němu budou hledat i přímí konkurenti.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME KIA SOUL (komerční příloha)

To první, co vás napadne při pohledu na Soul, je zkratka SUV. Ve skutečnosti má toto auto s rostoucí a nesmírně bohatě obsazenou kategorií jen málo společného. Fakticky to jsou velká kola a vyšší stavba robustně vyhlížející karoserie. Pohon všech kol nebude k dispozici ani za příplatek, což jistě výrazně usnadnilo konstrukci podlahové plošiny, zlevnilo vývoj i výrobu a uvolnilo místo v interiéru.

Nejbližší konkurent, který by se dnes mohl se Soulem poměřovat, pochází z dílen Suzuki. Ano, úspěšný model SX4, vyráběný v Maďarsku má s touto Kiou mnoho společného, včetně vnějších rozměrů. Kia zřejmě vnějším vzhledem osloví mladší klientelu, ale do prostorného interiéru se snadno zamilují i progresivní senioři…

Vysoký, široký,… a na velkých kolech
Příjemným překvapením z prvního setkání jsou dospělé rozměry auta. Délkou 4105 mm snadno překonává Rio, ale na Cee’d pořád dobrých 13 centimetrů schází. Šířka 1785 mm je skoro tak dobrá jako u Cee’du, ale hlavně je výrazně větší, než nač jsme zvyklí mezi malými auty. Boky jsou v oblasti skel jen málo skloněné, takže předpoklady pro nadbytek místa uvnitř jsou splněny. To se týká i výšky karoserie (1610 mm) a rozvoru (2550 mm).

Pro poměrové srovnání jsme na fotografiích použili modernizovanou Kiu Sportage, jejíž vnější rozměry jsou 4350 x 1800 x 1695 mm a rozvor měří 2630 mm.

Kompaktní Soul s vyšší stavbou karoserie na fotografiích opticky zmenšují obrovská kola s nízkoprofilovými pneumatikami (225/45 R18). Podle předběžných informací bude tento průměr standardem, což je v této délkové kategorii naprostou novinkou a potvrzením průkopnických ambicí značky Kia. Soul stojí na velkých kolech sebevědomě i díky velkým rozchodům.

Místo pro všechny a dobrý výhled
Trumfem tohoto auta bude jednoznačně prostor uvnitř. Výše uložená sedadla a velké dveře umožňují snadné nastupování dopředu i dozadu, což ocení stárnoucí část populace, která by se v západní Evropě mohla snadno stát sekundární cílovou skupinou, hned po mladých aktivně žijících lidech a rodinách.

Vnitřní šířka interiéru je jen o málo horší než u Cee’du, sedí se tady ale vzpřímeněji a tedy přirozeněji. Rozměry sedadel jsou nadprůměrné (délka sedáku 520 mm, resp. 510 mm vzadu) jakoby měla obsloužit opravdu velkým Evropanům. Dobrou zprávou je taky skutečnost, že ani vzadu není s místem pro dospělého sebemenší problém. Sedáky jsou dostatečně vysoko nad podlahou, takže jejich délku skutečně vaše stehna využijí pro podepření. Nad sedákem navíc zůstává i s touto konfigurací 990 milimetrů ke stropu. Vpředu je o málo menší míra kvůli střešnímu oknu, ale ani tady vám klaustrofobie nehrozí.

Doporučujeme
Kia Soul: Ceny na českém trhu začínají na 299.980,-Kč

Zavazadelník zřejmě neohromí maximálním objemem, ale konstruktéři vsadili vzhledem ke krátkému převisu na kartu maximální využitelnosti. Pod podlahou, která je v úrovni nakládací hrany, je další objemný úložný prostor, dělený na menší schránky. Po sklopení opěradla vzniká díky vysoké falešné podlaze v zavazadelníku ložná plocha bez schodu, pouze s minimálním zlomem.

Prosklení karoserie je překvapivě bohaté. Přes vnější podobnost se stylem současných Fabií se pocit stísněnosti nedostavuje, výhled vpřed i do stran je optimální a na křižovatce jsou semafory vidět i bez nahýbání.

Řidič má k dispozici čtyři standardní budíky soustředěné do tří tubusů. Zcela novou přístrojovou desku vám zatím v sériovém provedení ukázat nemůžeme, ale už to jistě nebude trvat dlouho. Pak stejně zjistíte jen to, že všechny interiérové tvary ženevských konceptů zůstaly zachovány.

Shrnutí
Soul bude životaschopný model i v případě, že by jej Kia prodávala za vyšší ceny než Cee’d. Má sice jednodušší podvozek (vzadu vlečená ramena a zkrutná příčka), ale ani s velkými koly nepůsobí předprodukční verze prkenně. Se základní benzinovou jedna-šestkou snadno splní co se od ní čeká. Prostorové uspořádání interiéru bude jeho klíčový prodejní argument, ale český zákazník bude asi (tvrdohlavě) trvat na větším zavazadelníku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Soul: První kontakt před premiérou







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul

Jihokorejský koncept používá přeplňovaný dvoulitr o…

Kia Track'ster concept: První fotografie Kia Track'ster concept: První fotografie

Po zveřejněné skice Kia odhalila i záď studie chystané…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…