Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!

Martin Machala
Diskuze (129)
Něco v tom smyslu, že podobné auto by od Kie čekal málokdo, se asi bude psát všude. Stinger je ale opravdu docela nečekaný projekt.

Korejská zadokolka? A ještě ke všemu „prémiové gran turismo“, jak stingeru sami u Kie říkají? Sice se i v Česku objevil nějaký ten konkurenční Genesis, ale i tak – zadokolka, která si za cíl neklade vysoké prodeje, a emisní normy jsou jí docela jedno. Velmi, velmi netradiční počin.

Jenom pozor, to zadokolkové nadšení vás honem rychle přejde, když si vyberete vrcholný šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 272 kW. Tedy jedinou vhodnou motorizaci pro prémiové gran turismo. S vidlicovým benzinem totiž dostanete výhradně a jen čtyřkolku, samozřejmě s osmistupňovým automatem. Třeba v Anglii přitom s motorem 3.3 V6 T-GDI zadokolku pořídíte… Nemůžu se úplně zbavit dojmu, že Kia zbytečně zůstala na půl cesty. Zvlášť, když jí jde hlavně o image.

To ale absolutně neznamená, že byste se měli se čtyřkolkou o zábavu bát. Jestli je překvapením už jenom to, že Kia něco jako Stinger vyrábí, pak je jízda hodně příjemný šok. Na polygonu u Příbrami jsme s vypnutou stabilizací řádili jak malí kluci, nejsilnější stinger s povinnou čtyřkolkou klouzal dveřmi napřed i na jenom trochu mokrém asfaltu, jistěže s vypnutou stabilizací. Šestiválec překypoval silou, auto bylo mezi kuželkami neskutečně hbité, bez metráku dvě tuny bych stingeru rozhodně nehádal. Nadšený jsem byl i s řízení – přesné, tak akorát naposilované, s příjemnou zpětnou vazbou. Třeba Subaru WRX STI se k podobně preciznímu řízení nedokázalo přiblížit ani po modernizaci. Vidíte, ještě vám dlužím test!

Zpátky ale ke stingeru. Za jízdu bych si po krátké zkušenosti dovolil plýtvat superlativy, vztaženo tedy na šestiválcový top model. Benzinový a hlavně vznětový čtyřválec nemají ani zdaleka takové koule. Snad ani kuličky… Rozdíl je to galaktický. Když stinger, tak opravdu jen se šestiválcem!

Kia Stinger – Základní technické údaje
Motor2.2 CRDi2.2 CRDi 4x42.0 T-GDI3.3 V6 T-GDI
Pohon4x24x44x24x4
Zdvihový objem [cm3]2199219919983342
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]147/3800147/3800188/6200272/6000
Točivý moment [N.m/min]440/1750-2750450/1750-2750353/1400-400510/1300-4500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230230240270
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,66,04,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,66,47,910,6
Základní cena [Kč]1.149.9801.199.9801.099.9801.399.980

Za hubičku tedy ne…

Ale připravte se na to, že se dost prohnete. Pod milion nekoupíte ani základní benzinový čtyřválec, natož vrcholný šestiválec. Na stinger 3.3 V6 T-GDI si připravte minimálně 1.399.980 Kč. Taky jste čekali míň, že jo? Kdybyste se rozhodli nedbat mých drahocenných rad a přece jenom si vybrali čtyřválec 2.0 T-GDI 188 kW, třeba kvůli tomu pohonu všech kol, zaplatíte nejmíň 1.099.980 Kč. Vznětový čtyřválec je dražší o padesát tisíc a za naftu ve čtyřkolce dáte dalších padesát tisíc navrch.

Lidovka to opravdu není, třeba v interiéru ale vůbec nemáte pocit, že by Kia něco ošidila. Nebo že by stinger svým zpracováním a celkovou kvalitou cenovce neodpovídal. A ty tři výdechy, které na fotce šíleně připomínají mercedes, ve finále a naživo nijak rušivě nepůsobí. To spíš ty fejkové „výdechy“ na kapotě. Kdo tohle vymyslel a pustil do výroby… Podobné tuzingové doplňky jak od pumpy se tedy k prémiovému zaměření úplně nehodí. A ještě ten červený proužek táhnoucí se od zadních svítilen, nevím. Vnější design mi celkově přišel trošičku over styled, kdyby Kia jenom o kousek ubrala, byl by stinger atraktivnější. Pro mě, třeba budu v menšině.

Každopádně, za stinger obrovské díky. V poslední době mám pocit, že víc píšeme o infotainmentech, asistenčních systémech a o tom, která země zakáže spalovací motory dřív. Je strašně fajn se svézt v autě, co staví design, jízdu a image nad všechny výše zmíněné aktuální mantry. Těším se na test! Doufám, že bude šestiválec…

Martin Machala
Diskuze (129)
31. 10. 2017 08:12
Re: jazdil som s tým...
Děkuju za hodnotnou a obsáhlou odpověď. Teď už to jen zkusit na vlastní kůži. I ta 2.2 by mohla stačit.
Avatar - stevosk
26. 10. 2017 09:34
Re: Autor:Když stinger, tak opravdu jen se šestiválcem
S tými vyhláseniami by som bol opatrný, Arteon jemne kanibalizuje systémy vyvíjané pre Audi. Síce Arteon dostal len takú malú ochutnávku ale ide o naozaj funkčnú a vyladenú zostavu. Pre porovnanie v Insignii to sledovanie jazdných pruhov funguje systémom sprava doľava (takže ak by som si ju kúpil, tak ten systém nakoniec vypnem). Hovorí sa o tom že nový Passat dostane zase posunutých asistentov napr. bude doplnené sledovanie semafórov. Naopak Kia asistenty nijak zásadne nemarketuje, preto mám za to že pôjde ešte o staršie systémy (ale dokedy som nešiel, nehodnotím). Oveľa väčším problémom Kie je to, že hoc sa tu redatori vyťešujú aká bola s tým autom sranda na okruhu, tak kvôli tomu si toto auto kúpi v celej Európe tak 1000 ľudí (predsa len na okruh si viem predstaviť úplne iné autá a keď uiž chcem premotorovanú beštiu za pomerne nízku cenu tak tu je predsa Mustang). V skutočnosti potenciálni zákazníci sú súkromné osoby, ktoré chcú pekné grandtorurismo. T.j. auto, ktoré je pohodlné na dlhé trasy, vcelku praktické pre rodinu a zároveň je s ním sranda na okreskách. A v tých parametroch bude mať pomerne ťažkú pozíciu v konfrontácii práve s tým Arteonom.
Avatar - stevosk
26. 10. 2017 09:20
Re: Autor:Když stinger, tak opravdu jen se šestiválcem
Oproti Auaparku v BA bol jeden modrý kus už tri týždne dozadu (stretol som ho cestou z roboty), takže predpokladám že už nejaký čas sa s ním ľudia zo zastúpenia a vybraný hostia vozia.
22. 10. 2017 13:35
Re: jazdil som s tým...
Priznám sa, že myšlienka 2,2 CRDI v tomto aute sa my od začiatku bridila. Môj názor je, že ak takéto auto tak len s benzínom. Poznám ten motor dôkladne zo Sorenta s AT6. Lenže po pár km s 2,2 ma táto kombinácia, a to sa čudujem sám sebe, úplne presvedčila. AT8 dáva tomu motoru úplne iný rozmer. Krásne využíva potenciál 450Nm a ťahá snáď ako elektromotor :-). Budem sa opakovať, ale okrem AT8 ma pri tejto motorizácii dostalo opäť to TICHO. Ešte som nesedel v lepšie odhlučnenom CRDI. Pri kickdowne z 8 na 4 to auto vystrelí vpred, ale tá zvuková kulisa bola ako keby "umelá cez reproduktory", no nebolo tomu tak. Má to fantastický zvukový prejav. Za mňa :yes:
Voľba z rozumu bude 2,2 resp 2,0, ale zo srdca 3,3. Ťažko povedať aký pomer CRDI vs GDI zavládne v dnešnej dieselgate dobe.
Inak v SK je okrem 7 ročnej záruky aj servis na 7 rokov/100 000km grátis pričom 3,3 má interval 10 000km/12m. :-)
22. 10. 2017 10:36
Re: jazdil som s tým...
A jaký je rozdíl mezi 3.3 a 2.2. Asi bude větší, ale jestli i ta 2.2 v pohodě?