20.10. 2017 Martin Machala Martin Machala

Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!

 

Něco v tom smyslu, že podobné auto by od Kie čekal málokdo, se asi bude psát všude. Stinger je ale opravdu docela nečekaný projekt.

Korejská zadokolka? A ještě ke všemu „prémiové gran turismo“, jak stingeru sami u Kie říkají? Sice se i v Česku objevil nějaký ten konkurenční Genesis, ale i tak – zadokolka, která si za cíl neklade vysoké prodeje, a emisní normy jsou jí docela jedno. Velmi, velmi netradiční počin.

Jenom pozor, to zadokolkové nadšení vás honem rychle přejde, když si vyberete vrcholný šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 272 kW. Tedy jedinou vhodnou motorizaci pro prémiové gran turismo. S vidlicovým benzinem totiž dostanete výhradně a jen čtyřkolku, samozřejmě s osmistupňovým automatem. Třeba v Anglii přitom s motorem 3.3 V6 T-GDI zadokolku pořídíte… Nemůžu se úplně zbavit dojmu, že Kia zbytečně zůstala na půl cesty. Zvlášť, když jí jde hlavně o image.

To ale absolutně neznamená, že byste se měli se čtyřkolkou o zábavu bát. Jestli je překvapením už jenom to, že Kia něco jako Stinger vyrábí, pak je jízda hodně příjemný šok. Na polygonu u Příbrami jsme s vypnutou stabilizací řádili jak malí kluci, nejsilnější stinger s povinnou čtyřkolkou klouzal dveřmi napřed i na jenom trochu mokrém asfaltu, jistěže s vypnutou stabilizací. Šestiválec překypoval silou, auto bylo mezi kuželkami neskutečně hbité, bez metráku dvě tuny bych stingeru rozhodně nehádal. Nadšený jsem byl i s řízení – přesné, tak akorát naposilované, s příjemnou zpětnou vazbou. Třeba Subaru WRX STI se k podobně preciznímu řízení nedokázalo přiblížit ani po modernizaci. Vidíte, ještě vám dlužím test!

Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí korejská prémiová zadokolka?

Zpátky ale ke stingeru. Za jízdu bych si po krátké zkušenosti dovolil plýtvat superlativy, vztaženo tedy na šestiválcový top model. Benzinový a hlavně vznětový čtyřválec nemají ani zdaleka takové koule. Snad ani kuličky… Rozdíl je to galaktický. Když stinger, tak opravdu jen se šestiválcem!

Kia Stinger – Základní technické údaje
Motor2.2 CRDi2.2 CRDi 4x42.0 T-GDI3.3 V6 T-GDI
Pohon4x24x44x24x4
Zdvihový objem [cm3]2199219919983342
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]147/3800147/3800188/6200272/6000
Točivý moment [N.m/min]440/1750-2750450/1750-2750353/1400-400510/1300-4500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230230240270
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,66,04,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,66,47,910,6
Základní cena [Kč]1.149.9801.199.9801.099.9801.399.980

Za hubičku tedy ne…

Ale připravte se na to, že se dost prohnete. Pod milion nekoupíte ani základní benzinový čtyřválec, natož vrcholný šestiválec. Na stinger 3.3 V6 T-GDI si připravte minimálně 1.399.980 Kč. Taky jste čekali míň, že jo? Kdybyste se rozhodli nedbat mých drahocenných rad a přece jenom si vybrali čtyřválec 2.0 T-GDI 188 kW, třeba kvůli tomu pohonu všech kol, zaplatíte nejmíň 1.099.980 Kč. Vznětový čtyřválec je dražší o padesát tisíc a za naftu ve čtyřkolce dáte dalších padesát tisíc navrch.

Lidovka to opravdu není, třeba v interiéru ale vůbec nemáte pocit, že by Kia něco ošidila. Nebo že by stinger svým zpracováním a celkovou kvalitou cenovce neodpovídal. A ty tři výdechy, které na fotce šíleně připomínají mercedes, ve finále a naživo nijak rušivě nepůsobí. To spíš ty fejkové „výdechy“ na kapotě. Kdo tohle vymyslel a pustil do výroby… Podobné tuzingové doplňky jak od pumpy se tedy k prémiovému zaměření úplně nehodí. A ještě ten červený proužek táhnoucí se od zadních svítilen, nevím. Vnější design mi celkově přišel trošičku over styled, kdyby Kia jenom o kousek ubrala, byl by stinger atraktivnější. Pro mě, třeba budu v menšině.

Kia Stinger: Čekání na GT končí, novinka má zadní pohon a 365 koní!

Každopádně, za stinger obrovské díky. V poslední době mám pocit, že víc píšeme o infotainmentech, asistenčních systémech a o tom, která země zakáže spalovací motory dřív. Je strašně fajn se svézt v autě, co staví design, jízdu a image nad všechny výše zmíněné aktuální mantry. Těším se na test! Doufám, že bude šestiválec…

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně

Jestli má být otevřená spolupráce s komunisty a…

Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny

Největší německá bankovní společnost Deutsche Bank…

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit…

ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů

Ke zvolení nominanta hnutí Andreje Babiše pomohli i…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí korejská prémiová zadokolka? Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí korejská prémiová zadokolka?

Kia míří do prémiového světa. Stinger se dobře připravil…

Kia Stinger: Na domácím trhu to nebude Kia. Jak se tedy bude jmenovat? Kia Stinger: Na domácím trhu to nebude Kia. Jak se tedy bude jmenovat?

Nový sportovní sedan značky Kia se v Jižní Koreji stydí…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat asistenta poslanci za 1000 měsíčně

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat…

Bývalý místopředseda ČSSD a exhejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek bude jako asistent pomáhat poslanci…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme se a máme motivaci

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme…

Počtvrté během pěti měsíců chystá své mužstvo na stejného soupeře. A nutno podotknout, že hodně neoblíbeného.…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…