Klasický Ford Bronco jako stylový elegán od Velocity Restorations
Společnost Velocity Restorations se sídlem ve floridské Pensacole má na svém kontě řadu renovovaných, upravených i přestavených automobilů, mezi nimiž lze narazit na Volkwagen Transport první generace či Chevrolet Camaro z konce šedesátých let. Největší pozornost ovšem tato firma věnuje terénním vozům Ford Bronco první generace.
Specialisté u Velocity Restorations prakticky každý Ford Bronco, který se jim dostane do rukou, rozeberou do posledního šroubku. Následně podrobí nosný rám i karoserii důkladné kontroly a všechny odstraní všechny nedostatky v podobě poškození způsobených provozem i stářím.
Následně může záležet jen na majiteli vozu, jestli bude Bronco navráceno do podoby, v níž opouštělo brány mateřské automobilky, nebo se dočká přitažlivého omlazení vzhledu, techniky i interiéru.
Ve druhém případě mohou karoserii doplnit stylové lemy blatníků, robustní ochranné rámy a moderní osvětlení. Interiér se může dočkat exkluzivního koženého čalounění, moderní automatické klimatizace i multimediálního systému.
Pod kapotu pak zamíří pětilitrový vidlicový osmiválec, který může roztáčet všechna čtyři kolo prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky. Podvozek je osazen zcela novými nápravami Dana s moderními komponenty odpružení. Modernizace se pak týká i brzdového systému, kdy jsou použity kotoučové brzdy Wilwood.
Kompletní renovace a modernizace může zabrat až 1500 pracovních hodin. Každý vůz u Velocity Restorations po dokončení důkladně otestují a najedou s ním 400 až 500 mil (zhruba 644 až 805 km), aby bylo zajištěno, že zákazník dostane plně funkční a spolehlivý automobil. Takto znovuzrozený Ford Bronco pak může stát 229.000 amerických dolarů (kolem 5.085.000 Kč), což je případ vozu v galerii.
Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo následně nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.
V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, mířílo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším pick-upem Ranger první severoamerické generace.