Koenigsegg nevylučuje pohon všech kol

 

Christian von Koenigsegg naznačil, že v budoucnosti se jeho vozy vedle hybridních systémů mohou dočkat i pohonu všech kol.

Švédský Koenigsegg se ve své jednadvacetileté historii může pochlubit pěknou evolucí svých supersportovních vozů, které kromě původu, linií karoserií a osmiválců před zadní nápravou spojuje i skutečnost, že mají vždy poháněna jen kola zadní nápravy.

Nejinak je tomu i u trojice aktuálně nabízených modelů One:1, Agera RS a Regera, u nějž došlo i na využití elektromotorů.

Podle odpovědi zakladatele značky na jednu z otázek na fóru Koenigseggu se tato tradice ovšem v budoucnosti může změnit a i švédské hypersporty budou mít pohon všech kol.

Důvody proč Koenigsegg doposud nabízí jen vozy s pohonem zadních kol jsou především praktické. Samotný Christian von Koenigsegg zmiňuje výhodu nižší hmotnosti i skutečnost, že konstrukce klasického pohonu předních kol od motoru uloženého u před zadní nápravou vyžaduje prostor navíc, negativně se projevuje na rozložení hmotnosti, kterou samozřejmě i zvyšuje a způsobuje i problémy s řešením aerodynamických vlastností karoserie.

Tyto nevýhody pohonu všech kol i přes lepší trakci vozu jím vybaveného ve srovnání s automobilem s pohonem zadních kol odrazují Koenigsegg od jeho použití u svých vozů.

Cestou pro budoucnost pohonu všech kol u své značky vidí Christian von Koenigsegg v hybridních pohonných systémech, kdy spalovací motor roztáčí kola zadní nápravy, zatímco vpředu jsou použity elektromotory, ale i zde zmiňuje několik negativních bodů.

S ohledem na design svých vozů musí Koenigsegg použít elektromotorů umístěných v kolech a ty jsou v současnosti stále ještě poměrně velké a nepříjemně zvyšují neodpruženou hmotnost, kterou švédský výrobce zdatně snižuje svými koly z uhlíkových vláken.

Proto hodlá Christian von Koenigsegg prozatím vyčkávat dokud nebudou k dispozici elektromotory vhodně kombinující svůj výkon a hmotnost pro použití v předních kolech jeho vozů. Jakmile usoudí, že lze použít vhodné komponenty, pak se můžeme těšit na první Koenigsegg s pohonem všech kol.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

Trh soukromých letů se probouzí z recese Trh soukromých letů se probouzí z recese

Počet letů v Evropě v letošním prvním čtvrtletí se zvedl…

Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek

Americký prezident Donald Trump na čtvrtečním setkání s…

Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zastavilo…

 
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková ukázala výstřih i pupík v krajce!

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková…

Z ošklivého káčátka roste v krásku. Anička Slováčková (21) už není žádnou malou holčičkou, která jako by z oka…

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už zmizelo 70 % přidělených

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už…

Litvu už opustilo více než 70 procent běženců z Blízkého východu, které země přijala na základě uprchlických…

 

iSport.cz

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji čeká první grandslam

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji…

Tenistka Markéta Vondroušová si poprvé zahraje hlavní soutěž na grandslamu. Sedmnáctiletá hráčka prošla…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…