Koenigsegg nevylučuje pohon všech kol

 

Christian von Koenigsegg naznačil, že v budoucnosti se jeho vozy vedle hybridních systémů mohou dočkat i pohonu všech kol.

Švédský Koenigsegg se ve své jednadvacetileté historii může pochlubit pěknou evolucí svých supersportovních vozů, které kromě původu, linií karoserií a osmiválců před zadní nápravou spojuje i skutečnost, že mají vždy poháněna jen kola zadní nápravy.

Nejinak je tomu i u trojice aktuálně nabízených modelů One:1, Agera RS a Regera, u nějž došlo i na využití elektromotorů.

Podle odpovědi zakladatele značky na jednu z otázek na fóru Koenigseggu se tato tradice ovšem v budoucnosti může změnit a i švédské hypersporty budou mít pohon všech kol.

Důvody proč Koenigsegg doposud nabízí jen vozy s pohonem zadních kol jsou především praktické. Samotný Christian von Koenigsegg zmiňuje výhodu nižší hmotnosti i skutečnost, že konstrukce klasického pohonu předních kol od motoru uloženého u před zadní nápravou vyžaduje prostor navíc, negativně se projevuje na rozložení hmotnosti, kterou samozřejmě i zvyšuje a způsobuje i problémy s řešením aerodynamických vlastností karoserie.

Tyto nevýhody pohonu všech kol i přes lepší trakci vozu jím vybaveného ve srovnání s automobilem s pohonem zadních kol odrazují Koenigsegg od jeho použití u svých vozů.

Cestou pro budoucnost pohonu všech kol u své značky vidí Christian von Koenigsegg v hybridních pohonných systémech, kdy spalovací motor roztáčí kola zadní nápravy, zatímco vpředu jsou použity elektromotory, ale i zde zmiňuje několik negativních bodů.

S ohledem na design svých vozů musí Koenigsegg použít elektromotorů umístěných v kolech a ty jsou v současnosti stále ještě poměrně velké a nepříjemně zvyšují neodpruženou hmotnost, kterou švédský výrobce zdatně snižuje svými koly z uhlíkových vláken.

Proto hodlá Christian von Koenigsegg prozatím vyčkávat dokud nebudou k dispozici elektromotory vhodně kombinující svůj výkon a hmotnost pro použití v předních kolech jeho vozů. Jakmile usoudí, že lze použít vhodné komponenty, pak se můžeme těšit na první Koenigsegg s pohonem všech kol.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Senát schválil vojenskou misi do Pobaltí, armáda má do oblasti poslat téměř 300 vojáků Senát schválil vojenskou misi do Pobaltí, armáda má do oblasti poslat téměř 300 vojáků

Česko bude moci vyslat až 290 vojáků do mnohonárodních…

Současný důchodový systém je udržitelný a nepotřebuje reformu, uvádí vládní dokument Současný důchodový systém je udržitelný a nepotřebuje reformu, uvádí vládní dokument

Český důchodový systém je podle nové vládní studie do…

Právo a spravedlnost otevírá cestu k polexitu, říká polský novinář Alexander Kaczorowski Právo a spravedlnost otevírá cestu k polexitu, říká polský novinář Alexander Kaczorowski

Poslanci polského Sejmu, dolní komory tamního parlamentu,…

Senátoři odsouhlasili projekt společné vzdušné obrany se Slovenskem Senátoři odsouhlasili projekt společné vzdušné obrany se Slovenskem

Senát dnes schválil smlouvu o spolupráci při vzájemné…

 
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Kia odhalila facelift Sorenta pro domácí trh. Evropané se dočkají už brzy

Kia odhalila facelift Sorenta pro domácí trh. Evropané se dočkají už brzy

Dnes 17:51

Jihokorejská automobilka představila omlazenou verzi SUV Sorento. Kdy čerstvé provedení dorazí na evropské trhy?




Blesk.cz

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…