Koenigsegg nevylučuje pohon všech kol

 

Christian von Koenigsegg naznačil, že v budoucnosti se jeho vozy vedle hybridních systémů mohou dočkat i pohonu všech kol.

Švédský Koenigsegg se ve své jednadvacetileté historii může pochlubit pěknou evolucí svých supersportovních vozů, které kromě původu, linií karoserií a osmiválců před zadní nápravou spojuje i skutečnost, že mají vždy poháněna jen kola zadní nápravy.

Nejinak je tomu i u trojice aktuálně nabízených modelů One:1, Agera RS a Regera, u nějž došlo i na využití elektromotorů.

Podle odpovědi zakladatele značky na jednu z otázek na fóru Koenigseggu se tato tradice ovšem v budoucnosti může změnit a i švédské hypersporty budou mít pohon všech kol.

Důvody proč Koenigsegg doposud nabízí jen vozy s pohonem zadních kol jsou především praktické. Samotný Christian von Koenigsegg zmiňuje výhodu nižší hmotnosti i skutečnost, že konstrukce klasického pohonu předních kol od motoru uloženého u před zadní nápravou vyžaduje prostor navíc, negativně se projevuje na rozložení hmotnosti, kterou samozřejmě i zvyšuje a způsobuje i problémy s řešením aerodynamických vlastností karoserie.

Tyto nevýhody pohonu všech kol i přes lepší trakci vozu jím vybaveného ve srovnání s automobilem s pohonem zadních kol odrazují Koenigsegg od jeho použití u svých vozů.

Cestou pro budoucnost pohonu všech kol u své značky vidí Christian von Koenigsegg v hybridních pohonných systémech, kdy spalovací motor roztáčí kola zadní nápravy, zatímco vpředu jsou použity elektromotory, ale i zde zmiňuje několik negativních bodů.

S ohledem na design svých vozů musí Koenigsegg použít elektromotorů umístěných v kolech a ty jsou v současnosti stále ještě poměrně velké a nepříjemně zvyšují neodpruženou hmotnost, kterou švédský výrobce zdatně snižuje svými koly z uhlíkových vláken.

Proto hodlá Christian von Koenigsegg prozatím vyčkávat dokud nebudou k dispozici elektromotory vhodně kombinující svůj výkon a hmotnost pro použití v předních kolech jeho vozů. Jakmile usoudí, že lze použít vhodné komponenty, pak se můžeme těšit na první Koenigsegg s pohonem všech kol.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové

V neděli se bude rozhodovat o budoucnosti Německa, Němci…

Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí

V Černém moři se podařilo nalézt skutečný hřbitov lodí –…

OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut

Sklárna v Dubí vyprodukuje za den 600 tisíc lahví.…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 





 
Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Dnes 07:58

Dnes už neexistující německá firma Baur dlouhá léta stavěla kabriolety na bázi Opelů a BMW. A byla důležitá i pro vznik Porsche 959.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv za tři body

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv…

Poprvé v sezoně posadil na střídačku týmovou jedničku Brandona Maxwella, poprvé v kariéře se boleslavský brankář…

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Dlouhý pátek se přehoupl přes půlnoc, když Tomáš Berdych a Rafael Nadal přišli hodnotit závěrečnou čtyřhru. Nick…

 

Reflex.cz

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají volno? Obvykle vaří

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají…

Samotné jídlo už nestačí. Chce to navíc zážitek. O ten se obvykle nepostarají křišťálové lustry a stříbrné…

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor, podstatně se tam zvýšily pokuty pro řidiče

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor,…

Statisíce českých řidičů každý rok použijí silnice v Německu. Teď by měli být ale všichni řidiči za volantem…