Koenigsegg nevylučuje pohon všech kol

 

Christian von Koenigsegg naznačil, že v budoucnosti se jeho vozy vedle hybridních systémů mohou dočkat i pohonu všech kol.

Švédský Koenigsegg se ve své jednadvacetileté historii může pochlubit pěknou evolucí svých supersportovních vozů, které kromě původu, linií karoserií a osmiválců před zadní nápravou spojuje i skutečnost, že mají vždy poháněna jen kola zadní nápravy.

Nejinak je tomu i u trojice aktuálně nabízených modelů One:1, Agera RS a Regera, u nějž došlo i na využití elektromotorů.

Podle odpovědi zakladatele značky na jednu z otázek na fóru Koenigseggu se tato tradice ovšem v budoucnosti může změnit a i švédské hypersporty budou mít pohon všech kol.

Důvody proč Koenigsegg doposud nabízí jen vozy s pohonem zadních kol jsou především praktické. Samotný Christian von Koenigsegg zmiňuje výhodu nižší hmotnosti i skutečnost, že konstrukce klasického pohonu předních kol od motoru uloženého u před zadní nápravou vyžaduje prostor navíc, negativně se projevuje na rozložení hmotnosti, kterou samozřejmě i zvyšuje a způsobuje i problémy s řešením aerodynamických vlastností karoserie.

Tyto nevýhody pohonu všech kol i přes lepší trakci vozu jím vybaveného ve srovnání s automobilem s pohonem zadních kol odrazují Koenigsegg od jeho použití u svých vozů.

Cestou pro budoucnost pohonu všech kol u své značky vidí Christian von Koenigsegg v hybridních pohonných systémech, kdy spalovací motor roztáčí kola zadní nápravy, zatímco vpředu jsou použity elektromotory, ale i zde zmiňuje několik negativních bodů.

S ohledem na design svých vozů musí Koenigsegg použít elektromotorů umístěných v kolech a ty jsou v současnosti stále ještě poměrně velké a nepříjemně zvyšují neodpruženou hmotnost, kterou švédský výrobce zdatně snižuje svými koly z uhlíkových vláken.

Proto hodlá Christian von Koenigsegg prozatím vyčkávat dokud nebudou k dispozici elektromotory vhodně kombinující svůj výkon a hmotnost pro použití v předních kolech jeho vozů. Jakmile usoudí, že lze použít vhodné komponenty, pak se můžeme těšit na první Koenigsegg s pohonem všech kol.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Koenigsegg
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…