Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera S Hundra: Karbon a zlato jako oslava jubilejní stovky

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Švédský Koenigsegg slaví v Ženevě deset let výroby a stovku postavených kusů. O zákazníky nouzi nemá.

Hundra vychází z Agery S a jedná se o stý na zakázku postavený vůz značky. Výraz „hundra“ totiž znamená ve švédštině právě stovku. Švédský Koenigsegg také slaví desáté výročí zahájení skutečné produkce v Ängelholmu. Vývoj prvního modelu trval od založená firmy (1994) skoro devět let, první skutečně funkční prototyp CC však vznikl už v roce 1998.

Milovníci černozlaté kombinace si tady přijdou na své, karbonová karoserie je ozdobená zlatými pruhy. Tady ale nejde jen o barvu, ale o skutečný drahý kov se 24 karáty. Najdeme jej také v interiéru na volantu a ventilaci. Pozlacené jsou dokonce pružiny a vzpěry krytu motorového prostoru.

A co Hundru pohání? Technika je určitě totožná s výchozí Agerou S, takže za sedadly trůní vidlicový osmiválec objemu 5,0 l se dvěma turby a výkonem 758 kW (1029 koní). Umí spalovat pouze benzin o minimálních 98 oktanech, běžný Natural 95 mu rozhodně nechutná. Sedmistupňová dvouspojková převodovka má na starosti až 1100 N.m točivého momentu. 1406 kg těžká Agera S Hundra umí z nuly na stovku vystřelit během 2,8 s.

Krasavec za 1,6 milionu dolarů (necelých 31,5 milionu korun) vznikl pro nejmenovaného sběratele, další podobné exempláře se neplánují. Zajímavostí je, že auto má volant vpravo. Šušká se totiž o tom, že klient pochází z Hong Kongu. A tam zůstal po Britech levostranný provoz.

U příležitosti dvou kulatých výročí vyšla i kniha „0 To 100 In 10 Years“, tedy „Z nuly na stovku za deset let“ a automobilka vydá sérii stovky fotografií podepsaných samotným Christianem von Koenigseggem. Na rozdíl od řádně drahých supersportů jsou tyhle sběratelské předměty k dispozici také pro normální smrtelníky, stačí jen být rychlejší než ostatní a do továrny poslat mail.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)