Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kompaktní crossovery: Který je nejnižší a který nejvyšší?

Diskuze (30)
Neodmyslitelnou vlastností crossoverů a SUV je vedle drsného vzhledu také vyšší karoserie. Budete ale překvapeni, jak moc se výška různých modelů liší.

Který crossover (nebo které SUV, chcete-li) je nejnižší? Správná odpověď na tuto otázku byla ještě nedávno Mini Paceman. To asi málokoho překvapí – model, který patří pod značku Mini a prezentuje se jako kříženec SUV a kupé, nemůže být vysoký. Ale hodnota 1518 mm je extrémní, vždyť třeba takový Ford Focus měří na výšku jen o 3,5 centimetru méně a Opel Astra je nižší jen „o pohlavek“, o pouhých 8 mm.

Nikým nevyhlášená soutěž o co nejnižší SUV má ale nového vítěze – Mercedes-Benz GLA, který se představí na autosalonu ve Frankfurtu, bude vysoký jen 1494 mm! Rozdíl mezi ním a běžným hatchbackem proto spočívá už jen v mírně zvýšeném podvozku a náležité stylizace v duchu terénních aut. Inu, proti gustu…

Možná začíná nový trend, ale zatím jsou tyto dva modely výjimkami. Do hranice 1,6 metru se vejdou jen vysloveně městské crossovery Captur, Juke a Peugeot 2008. Tuto společnost doplňuje BMW X1, přímý konkurent GLA, a Subaru XV. To jako jediné má opravdové terénní ambice, z celkové výšky 1570 mm je totiž celých 220 mm světlost podvozku.

A kdo je opačným extrémistou? Land Rover Freelander, který si troufá na mnohem víc, než městské bulváry a parkoviště u sjezdovky, je vysoký 1790 mm – skoro o 30 cm více než GLA! Společnost na jeho konci tabulky mu dělají další podobně zaměřené modely, Subaru Forester a Jeep Compass.

Kompaktní crossovery a SUV od nejmenšího k nejvyššímu
Modelvýška [mm]
Mercedes-Benz GLA1494
Mini Paceman1518
BMW X11545
Mini Countryman1561
Nissan Juke1565
Renault Captur1566
Peugeot 20081570
Subaru XV1570
Infiniti EX1600
Suzuki SX4/Fiat Sedici1605
Audi Q31608
Mitsubishi ASX1615
Nissan Qashqai1615
Range Rover Evoque1635
Citroën C4 AirCross1635
Kia Sportage1635
Opel Mokka1658
Hyundai ix351660
Toyota RAV41660
Mercedes-Benz GLK1669
Chevrolet Trax1674
Škoda Yeti1691
Dacia Duster1695
Suzuki Grand Vitara1695
Ford Kuga1701
Volkswagen Tiguan1703
Mazda CX-51710
Jeep Compass1718
Subaru Forester1735
Land Rover Freelander1790

Diskuze (30)
18. 8. 2013 11:16
Re: Hranice
Je dost pravdepodobny, ze cokoli od LR v damen segmentu porazi 95% konkurence, co se tyce schopnosti v terenu. Takze podobne vykriky jsou dost trapne...
18. 8. 2013 00:15
Re: Hranice
Tak já kombi určitě využiju, byla to čistě racionální úvaha. A je fakt, že u předchozího auta se mi verze kombi dokonce líbila neskonale více než sedan, a celkem to potvrzovaly i prodeje :-) . Zrovna liftback Mazda s novou generací přestala vyrábět, ale stejně jsem o tom naštěstí vůbec neuvažoval.
Dilema bych zřejmě měl, kdybych si vybral konkrétní typ vozu, a kombi se mi proti sedanu vůbec nelíbilo. Kupovat ošklivé auto, to bych asi nepřekousl. Naštěstí u Mazdy to momentálně nehrozí :-) .
17. 8. 2013 23:55
Re: Hranice
Jooo, posuzovat jednotlivé verze karoserie a jejich volby, to by asi dalo na pěkný doktorát z psychologie. I kdyby na tebe nic nepůsobilo a ty ses rozhodoval sám, svobodně, tak to není úplně jednoduchá volba. Člověk se snadno nechá zviklat k opatrnosti (do jisté míry rozumné a logické), protože za těch 5-6 let životnosti auta můžeš založit rodinu a tlačit kočárek pro dvojčata. Ne, že by to sedan nezvládl, ale znáš to, co kdyby. I když to většinou na konci není potřeba (jako ten náš terén ;-) ), ten pocit, že myslíš na zadní kolečka, je fajn. Nakonec i když si vyhodnotíš všechna fakta a rozhodneš se racionálně, tak zbude prostor pro emoční rozhodování. Třeba jestli vzít za stejnou cenu Citroëna C1 či 107 Peugeota, nebo rozhodování mezi Rapidem a Toledem. Bez toho by to byla nuda... ;-)

Osobně se mi nejvíce zamlouvají liftbacky, jakožto vyvážený kompromis mezi výhodami sedanů a kombíků. Ovšem nevyrábí je všichni... ;-)
17. 8. 2013 23:03
Re: Hranice
:-) - jj, dobře se s tebou diskutovalo, I mne to následně inspirovalo k tomu vyhledat si něco nového z podobné tématiky, a můžu se tak tím rozptylovat v dalších dnech a týdnech :-) .
A když jsme u těch aut, tak si jsem si zrovna uvědomil, že i taková Mazda 6 se snaží lákat na heslo kombík za cenu sedanu. Kdybych nebyl rozhodnutý pro kombi dávno před tím, než toto bylo známo, asi by mne také mohl kde kdo podezřívat... - je fakt, že mi to oznámení udělalo radost, a taky že zatím většinu nových šestek, co jsem viděl, byly kombíky. Na druhou stranu, když kouknu na své rozhodování o mých autech, tak v tom bůhvíkolik racionality taky nebylo. Skoro bych řekl, že v případě úplně prvotního impulsu to bylo naopak :-) : nejprve emoce, a pak rozum a kalkulace - jenže s odstupem času jsem své volby nikdy nelitoval, a rozhodl bych se podruhé nejspíše úplně stejně - jinou věcí je, že se mi více líbí sedany nebo kupé, ale z hlediska praktičnosti upřednostňuji jednoznačně kupovat kombi.
17. 8. 2013 22:33
Re: Hranice
Tak samozřejmě, tím jsem chtěl říct, že jsem odolný jen tam, kde mám nějaké vlastní zkušenosti, nebo si můžu udělat nějaký objektivní názor sám. Obvyklé reklamy ignoruji, vím, že mě do jisté míry ovlivňují i tak, a když si půjdu do obchodu koupit něco úplně nového (např. jogurt) tak stejně nejdéle budu čučet na Activii. Ale zároveň s tím se snažím i vnímat, odkud to znám a že to není vlastní zkušenost. Že bych byl absolutně imunní proti reklamní lobby, to si nenamlouvám, prostě jen dovedu logicky myslet, když k tomu dostanu prostor... ;-)

Zadarmo je hodně silný argument. Proto obvykle začnu hledat toho zakopaného psa. Část, co jsi napsal, jsem už někdy četl/ slyšel, ale ty cenové kotvy jsou pro mě celkem novina, i když si je z praxe uvědomuji, jak se pohybuji po republice.

Když jsme u těch aut, tak i když o tom víš, tak to moc nemá řešení. Pokud to SUV chceš / potřebuješ, tak za něj prostě musíš připlatit. Jasně, i my jsme měli velké oči a to auto jsme způsobem, které by už normální auto s Haldexem nedalo, použili sotva 2x-3x, ale to se předem těžko posuzuje. Dacie jsou na tom nejspíše podobně - náklady na vývoj a výrobu budou o dost nižší než kolik je cenový rozdíl proti "lepším" autům. Ale těžko s tím něco uděláš, bojkotovat zrovna tady koupí vozu s menší marží, když bude v praxi dražší, to nemůžeš. ;-\

V každém případě dík za tvůj čas a potravu k přemýšlení... :yes: