Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kvůli stažení Chevroletu z EU se bude v Koreji propouštět

David Bureš
Diskuze (7)
Koncern GM přehodnocuje strategii svých značek. V Evropě končí Chevrolet, v Austrálii pak výrobu ukončí Holden. GM se kvůli tomu nevyhne propouštění.

Konec v Chveroletu na evropských trzích se dotkne i jihokorejské pobočky koncernu General Motors, která vozy pro Evropu vyrábí. GM totiž kvůli tomu počítá se snížením počtu svých zaměstnanců v Jižní Koreji.

Snížením počtu zaměstnanců chce GM udržet účinnost zdejšího provozu. Předpokládá se, že kvůli konci Chevroletu v Evropě počet vyrobených vozů značky v Koreji klesne zhruba o pětinu. Velká část vyrobených Chevroletů vyrobených v Koreji totiž míří právě do Evropy.

I přes očekávaný pokles výroby generální ředitel korejské divize GM Sergio Rocha tvrdí, že pracovníci z výroby propuštěni nebudou. Výpadek ve výrobě by totiž mohl být pokryt výrobou aut pro Austrálii. GM rozhodlo, že do roku 2017 ukončí výrobu ve svých australských továrnách, které provozuje zdejší značka Holden.

V Koreji General Motors sníží stavy o zhruba 6.000 pracovníků, kteří mají odejít do dobrovolného důchodu. Tento krok se má týkat například zaměstnanců z výzkumu a vývoje, kterých do předčasného důchodu odejde asi 2.200.

Zpravodajská agentura Reuters citovala jednoho z vývojářů, který tvrdí, že korejské vývojové oddělení Chevroletu aktuálně nemá příliš práce. Do března příštího roku má být ukončen vývoj nové generace miniauta Spark, další projekty již zřejmě následovat nebudou. Už dříve byl přesunut vývoj příštího Cruze z Koreje do USA..

O snižování přítomnosti koncernu General Motors se hovoří již delší dobu. Problémem jsou rychle rostoucí mzdy zdejších zaměstnanců a militantní odborové hnutí. Automobilka navíc chce snížit závislost na této zemi.

Chevrolet přestane prodávat své vozy na evropských trzích do konce roku 2015. Stažení Chevroletu z Evropy má pomoci zdejším značkám Opel a Vauxhall, které mají již dlouhou dobu finanční problémy. V celé Evropě ale Chevrolet neskončí, zůstane například v Rusku, kde chce své postavení naopak posílit.

David Bureš
Diskuze (7)
20. 12. 2013 19:42
Re: Bez Chevroletu...
ked uz pises tak porozmyslaj ci to ma logiku alebo nie. napriklad cruze s modernym podvozkom z astry ma superit z autami co maju techniku o 2 generacie pozadu? taky peugeot 301 dacia atd.materialy kvalitnejsie takze aj drahsie. atd. auta nesuperia. bud si ich ludia kupia lebo ich niecim zaujmu,napr cenou alebo technikou,dizajnom... a nepomoze tomu ziaden lowend,premia a ja neviem ake mena nejaky hlupy novinar povymyslal. pred 15 rokmi sme tu nemali ziadne taketo nazvy a to auta sa uz vyrabaju vyse 100 rokov. >:D
19. 12. 2013 08:51
Bez Chevroletu...
...bude na európskych trhoch diera. Jediná značka na trhu, ako sa ukazuje, nie je to pravé orechové. KIA a Hyundai dokážu existovať vedľa seba s veľmi podobnými autami. VW, Seat, Škoda detto. Len Opel by sesterská značka kanibalizovala.
Zaujímavé...
Pritom od začiatku sa podľa mňa tunajší Chevrolet profiloval ako značka bližšie k lowendu, t.j., kľudne by to mohla byť taká "Dacia" vedľa Opla, Chevrolet by mohol konkurovať čiastočne Škode PSA, H/K, kľudne mohol mať na muške Rapida alebo P301/Elysée a celú produkciu Dacie a Opel by ako doteraz súperil s tradičnými značkami o úroveň vyššie.
Nerozumiem tomuto kroku GM, nefandím mu a nepovažujem ho za správny.
18. 12. 2013 16:40
Re: nooo
Taky si myslím, že stažením Chevy/Daewoo z Evropy nejvíce posílí H/K. ;-\
18. 12. 2013 15:27
nooo
tak to je celkom prekvapivé - pre mňa ako laika ktorý si myslí že ten čo by chcel napr. Cruza tak má v oku aj Hyundai-Kia ale určite nie Opla. Takže pre korejskú konkurenciu o jedného súpera menej.
18. 12. 2013 15:25
Re: Tryzna
:-) :yes: