Kvůli stažení Chevroletu z EU se bude v Koreji propouštět
Konec v Chveroletu na evropských trzích se dotkne i jihokorejské pobočky koncernu General Motors, která vozy pro Evropu vyrábí. GM totiž kvůli tomu počítá se snížením počtu svých zaměstnanců v Jižní Koreji.
Snížením počtu zaměstnanců chce GM udržet účinnost zdejšího provozu. Předpokládá se, že kvůli konci Chevroletu v Evropě počet vyrobených vozů značky v Koreji klesne zhruba o pětinu. Velká část vyrobených Chevroletů vyrobených v Koreji totiž míří právě do Evropy.
I přes očekávaný pokles výroby generální ředitel korejské divize GM Sergio Rocha tvrdí, že pracovníci z výroby propuštěni nebudou. Výpadek ve výrobě by totiž mohl být pokryt výrobou aut pro Austrálii. GM rozhodlo, že do roku 2017 ukončí výrobu ve svých australských továrnách, které provozuje zdejší značka Holden.
V Koreji General Motors sníží stavy o zhruba 6.000 pracovníků, kteří mají odejít do dobrovolného důchodu. Tento krok se má týkat například zaměstnanců z výzkumu a vývoje, kterých do předčasného důchodu odejde asi 2.200.
Zpravodajská agentura Reuters citovala jednoho z vývojářů, který tvrdí, že korejské vývojové oddělení Chevroletu aktuálně nemá příliš práce. Do března příštího roku má být ukončen vývoj nové generace miniauta Spark, další projekty již zřejmě následovat nebudou. Už dříve byl přesunut vývoj příštího Cruze z Koreje do USA..
O snižování přítomnosti koncernu General Motors se hovoří již delší dobu. Problémem jsou rychle rostoucí mzdy zdejších zaměstnanců a militantní odborové hnutí. Automobilka navíc chce snížit závislost na této zemi.
Chevrolet přestane prodávat své vozy na evropských trzích do konce roku 2015. Stažení Chevroletu z Evropy má pomoci zdejším značkám Opel a Vauxhall, které mají již dlouhou dobu finanční problémy. V celé Evropě ale Chevrolet neskončí, zůstane například v Rusku, kde chce své postavení naopak posílit.