Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Holden skončí s výrobou automobilů v roce 2017

Diskuze (11)
Australská automobilka Holden opravdu ukončí výrobu. Mateřský koncern GM tento krok naplánoval na rok 2017, značka tedy skončí s produkcí automobilů po 70 letech.

Poté, co Ford nedávno zveřejnil úmysl zastavit výrobu aut v Austrálii v roce 2016, přidává se Holden. Automobilka potvrdila nedávné neoficiální informace, koncern General Motors uzavře její továrnu v roce 2017.

Důvody jsou jednoduché: malý místní trh, vysoké výrobní náklady a silný australský dolar, který komplikuje export Holdenů na jiné trhy. Dnes je jediným takovým Holden Commodore, který se s motorem 6,2 l V8 z Corvette prodává v USA v omezených počtech jako Chevrolet SS. Protože australská divize už delší dobu generuje ztráty, rozhodl se GM pro radikální řešení.

Pro značku jako takovou se mnoho nezmění. Bude prodávat přeznačené verze globálních modelů, které už beztak tvoří dnes většinu portfolia – jedná se o nám dobře známé modely Spark, Aveo (v Austrálii Barina), Cruze, Malibu, Volt, Trax a Captiva. Tuto paletu přeznačených Chevroletů doplňují SUV Captiva 5 (u nás Opel Antara) a Colorado (Isuzu D-Max). V Austrálii se vyrábí jen největší modely Commodore, Caprice a Ute.

Továrna v Elizabeth se uzavře, jaká bude budoucnost těchto modelů, zatím není zřejmé. V provozu nicméně zůstane designérské studio a také výroba motorů v Port Melbourne bude pokračovat dál. GM v této továrně vyrábí agregáty V6 nejen pro Holden, ale i pro další divize – pohání mimo jiné Opel Insignia OPC nebo Chervolet Captiva.

Zatímco značka Holden nekončí, s australským automobilovým průmyslem to jde z kopce. Samotný Holden propustí 2900 zaměstnanců, u dodavatelů by mohlo zaniknout až 50 tisíc pracovních míst. A Toyota, poslední zbývající výrobce činný v Austrálii, se netají tím, že konec Fordu a Holdenu natolik omezí řetězec subdodavatelů, že i lokální produkce japonské značky by mohla ztratit ekonomický smysl.

Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
12. 12. 2013 20:32
Re: Holden Cruze se taky vyrábí v Austrálii
Zato ty rozumíš všemu. Austrálie doslova požírá automobilky a nikdo tam nevyrábí a oni byly ještě předloni v zisku 90 mega. Zajímavý....

Mě jen fascinovalo to, že po dvou letech ztráty GM zavře rám. Saab byl ztrátový nepřetržitě od doby kdy ho GM koupilo a zabalili to až po víc jak 20 letech. Nepřijde ti to zajímavý?

Jako expert a všeználek nám to jistle osvětlíš, tu diferenci mezi Saabem a Holdenem.
Kdy navíc Saab produkoval morálně a technicky vzato zastaralé vykopávky který nikdo krom nadšenců nekupoval.
Avatar - sargis
12. 12. 2013 09:54
Re: Omluva panu Vaverkovi a dotaz pro séfredaktora
Ci nie je aj problem v tom, ze interakcia redakcia-citatelia v diskusiach nefunguje. A to myslim aj tie slusne diskusie. Mam rad cesky web o mobiloch, nebudem pisat, kde redakcia v diskusiach casto reaguje, podakuje sa za kritiku, opravu info a nasledne zmeni clanok. Tuna si asi myslia, ved do 24 h clanok zmizne z main page a nik si ho nevsimne....
Avatar - Barrichello
12. 12. 2013 08:42
Re: Holden Cruze se taky vyrábí v Austrálii
Jéje....pánům se nedaří druhým rokem a už začínaj balit krám. Zajímavý....Kdyby to takhle v historii uděllai všichni, tak dnes existuje ta s bídou 10 značek :no: :no:
Avatar - sargis
12. 12. 2013 08:05
Re: Omluva panu Vaverkovi a dotaz pro séfredaktora
Nebral by som to tak tragicky, vela citatelov vie, ze je nejaky Holden, vela si to ani neprecita a my ostatni si to vsimneme. Ja som napr. nevedel, ze 2.8 T sa vozi az s Australie ;-)
Na Sk mame projekt Piano, je to o tom, ze za lepsie clanky si clovek zaplati pausal, aby boli dostupne na citanie. Je to okolo 3€ mesacne, ale zial, degraduje to kvalitu "obycajnych" clankov a tie zamknute nie su o tolko lepsie...
ktovie, co by pomohlo profesionalite auto webov. Asi ich iba menej navstevovat a pozerat konkurencne. A to bolo auto.cz jedno s prvych, ktore navstevujem odkedy som okolo roku 2000 pricuchol k netu...
12. 12. 2013 02:16
Re: Holden Cruze se taky vyrábí v Austrálii
No, ono je tam tech chybicek trosku vic.
A) SS neni jediny export z Holdenu: [odkaz]
B) Na fotce v clanku je model, ktery se uz vice nez 3 roky nevyrabi.
C) Vyroba motoru v Port Melbourne nebude pokracovat.
D) Take neni uplne presne, ze "australská divize už delší dobu generuje ztráty": Financial result after tax:
- 2012: $152.8 million loss
- 2011:$89.7 million profit
- 2010 $112 million profit