Lada Samara za cenu, kterou nečekáte: Kolik najela do dnešních dnů?
Na známém inzertním německém serveru Mobile.de je na prodej na pohled vcelku obyčejná třídveřová Lada Samara 2108, vyrobená v revolučním roce 1989. Oděna do slušivé vínové barvy, kterou zdařile doplňuje světle čalouněná kabina je výjimečná stavem, takřka rovným novému vozu.
Do dnešních dnů vůz stihl najet pouhých 5600 km! A měl pouze jednoho majitele. Dle informace prodejce, firmy Genex Automobile a Technik z města Brandis nedaleko Lipska vůz splňuje emisní normu Euro 1, což značí, že motor této lady již pracuje s řízeným katalyzátorem. Vůz pohání motor o objemu 1,3 litru s rozvodem OHC, s jehož vývojem tehdy Rusům pomáhala firma Porsche. Vzhledem k objemu nabízí solidní výkon 48 kW.
Prodávající si vůz cení na značných 7.900 eur, tedy v přepočtu 203.228 korun. Ano, je to hodně peněz za Ladu Samaru a my bychom si tento vůz určitě nekoupili, byť jistou historickou hodnotu vzhledem k přelomové koncepci ve své době určitě má.
Zajímavé je, že uvedená firma má v nabídce také ještě mnohem vzácnější Ladu Samaru Cabrio/Pick-up, kterou si cení na 3.750 eur, tedy 96.469 korun. Ta je již poháněna motorem 1.5, opět částečně vyvinutým s pomocí Porsche a vybavena pětistupňovou převodovkou od ZF. Na podivném, leč zajímavém designu má údajně značný podíl známá italská firma Pininfarina. Ano, tato lada dává za uvedenou cenu již docela smysl.