Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta vstupuje do prodeje, myslí hlavně na tuhou ruskou zimu

David Bureš
Diskuze (119)
Nový sedan z dílny automobilky AvtoVAZ je prodáván s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 78 kW. Vedle sedanu bude k dispozici i kombi a patrně také hatchback.

Lada v úterý zahájila na ruském trhu prodej dlouho očekávaného modelu Vesta. Jedná se o prvního sériového zástupce nové generace vozů Lada, jejichž poznávacím znamením je příď ve tvaru písmena X. Spolu se zahájením prodeje automobilka zveřejnila ruské ceny auta. Vesta se v tuto chvíli prodává u 60 zastoupení v 25 ruských městech.

Aktuálně je Vesta nabízena s jediným motorem – zážehovou šestnáctistovkou s interním označením 21129, která je naladěna na výkon 78 kW. S ním Vesta zrychlí z 0-100 km/h za 11,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 178 km/h. Později nabídku obohatí i 1,6litrový agregát ve verzích s 64 kW a 84 kW.

Vedle pětistupňového manuálu je jednotku možné kombinovat i s pětistupňovou robotizovanou převodovkou vyvinutou ve spolupráci s ZF Friedrichshafen. Ta nabízí více než 20 algoritmů, které mění řazení v závislosti na jízdním stylu. K dispozici je i manuální režim.

Vesta byla vyvíjena s ohledem na náročné klimatické podmínky na území Ruska. Motor auta má bez problémů nastartovat i v teplotách kolem -30°C, zámky dveří byly navrženy tak, aby nezamrzaly. Účinné topení vytopí kabinu velice rychle, interiér je navíc navržen tak, aby se v něm posádka pohodlně usadila i v zimním oblečení – tlačítka je dokonce možné ovládat i v rukavicích.

Základní cena Vesty je v tuto chvíli stanovena na 514.000 rublů, což je v přepočtu asi 197.000 korun. Za tuto částku zákazník vedle benzinové šestnáctistovky se 78 kW dostane airbag řidiče, kontrolu trakce, volant nastavitelný ve dvou rovinách, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo palubní počítač.

Připlatit si je možné za balíček Start za 30.000 rublů (cca 12.000 Kč), který výbavu rozšíří o airbag spolujezdce, klimatizaci a klimatizovanou schránku před spolujezdcem. Za automatizovanou převodovku se připlácí 25.000 rublů (9.600 korun).

V době zahájení prodeje jsou však k dispozici pouze lépe vybavené verze Comfort a Luxe. První za 570.000 rublů (219.000 Kč) přidává vyhřívaná přední sedadla a zpětná zrcátka nebo parkovací senzory. Vesta Luxe přijde na 609.000 rublů (234.000 Kč), její součástí jsou také mlhovky, dešťový senzor, 16palcová kola z lehkých slitin a mnoho dalších prvků.

Automobil je 4.410 mm dlouhý, 1.764 mm široký a 1.497 mm vysoký, rozvor činí 2.635 mm. Jeho základem je nová platforma Lada B/C, kterou pracovníci AvtoVAZu navrhli ve spolupráci se specialisty z aliance Renault-Nissan.

David Bureš
Diskuze (119)
Avatar - Barrichello
26. 11. 2015 10:40
Re: Vesta x Rapid
Hledej na youtube, tam najdeš videa asi 20 lidí, co jí už projeli >:D
26. 11. 2015 09:30
Re: Vesta x Rapid
Tipujes spravne, mel jsem ho v lete 2 tydny z pujcovny (nove auto, na tachometru 12000km)....uz nikdy vice.
26. 11. 2015 09:11
Re: Vesta x Rapid
To se ti ani nedivím, je to bezkonkurečně největší lhář v současné vysoké světové politice... :no:
Avatar - Emel
26. 11. 2015 08:47
Re: Vesta x Rapid
Jaký motor a převodovka to jsou? Tipuju 5MT a slabší TSI?
Avatar - Emel
26. 11. 2015 08:43
Re: Jo
Sandero za 170 levné není?