Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada začíná prodávat nový kombík. Vestu SW pořídíte i v terénní verzi

David Bureš
Diskuze (45)
Třetí nejprodávanější model na ruském trhu se dočkal nové karosářské varianty. Po sedanu přichází očekávaný kombík, dostupný i ve formě „Allroadu.“

Měsíc a půl po zahájení produkce zahajuje Lada prodej nového kombíku Vesta SW na domácím ruském trhu. Vedle výchozí varianty je k dispozici i oplastovaný model se zvýšeným podvozkem, Vesta SW Cross. Nabídka agregátů čítá šestnáctistovku nebo osmnáctistovku.

Ruští zákazníci za kombi Vesta SW zaplatí minimálně 639.900 rublů, což je v přepočtu asi 242.000 korun. Za tuto částku dostanou zážehový čtyřválec o objemu 1596 cm3 o výkonu 78 kW, který je kombinován s pětistupňovým manuálem. Za příplatek 25.000 rublů (asi 9.500 Kč) je pak k dispozici robotizovaná převodovka s pěti kvalty. Osmnáctistovka s 90 kW přijde na 697.900 rublů (cca 264.000 korun), s robotizovanou převodovkou opět o 25.000 rublů více.

Video se připravuje ...

Jedná se o variantu Comfort, která v základu nabídne dva airbagy, kontrolu trakce, palubní počítač, ocelová 15palcová kola, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rezervní kolo nebo elektrické ovládání předních oken. S komfortem v tuhé ruské zimě pak už v základu pomůže vyhřívání vnějších zpětných zrcátek i předních sedadel.

Lada Vesta SW – nabízené motory
Motor1.8 16v1.6 16v
Zdvihový objem [cm3]17741596
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]90/590078/5800
Převodovka5M (5A)5M (5A)
Max. rychlost [km/h]180 (182)174 (174)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9 (12,9)12,4 (14,4)

To v případě oplastované vesty SW Cross zaplatí ruší klienti minimálně 755.900 rublů (zhruba 286.000 korun). Motor je stejný, výbava ale už čítá i boční airbagy, mlhovky, klimatizaci, tempomat, rádio se čtyřmi reproduktory, 17palcová kola z lehkých slitin nebo multifunkční volant. Nechybí ani vyhřívané čelní sklo, střešní ližiny, zadní parkovací senzory nebo elektricky ovládaná zadní okna.

Vesta SW Cross se od výchozího kombíku liší v několika ohledech. Především jde o vzhled, spodní část karoserie je totiž chráněna plastovými díly. Navíc se zvýšil podvozek, už tak slušná světlá výška 178 mm výchozího modelu vzrostla na 203 mm, čímž Vesta SW Cross hravě konkuruje i některým SUV. Podvozek auta je navíc bytelně chráněn, specialitou jsou i standardně dodávané zadní kotoučové brzdy. Vesta SW má totiž v základu vzadu bubny.

Lada Vesta – srovnání rozměrů jednotlivých verzí
ModelLada Vesta SWLada Vesta SW CrossLada Vesta sedan
Délka (mm)441044244410
Šířka (mm)178517851764
Výška (mm)151215321497
Rozvor (mm)263526352635

David Bureš
Diskuze (45)
Avatar - Barrichello
1. 11. 2017 14:35
Re: No, asi takhle...
Právě že to má použitelné motory - klasiku 1,6 a 1,8 R4 atmosféru, věc kterou chce pořád ještě dost lidí.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2017 14:33
Re: Očekávaná novinka
Sklad je v Mělníku pro celou ČR. Rádi ti prodaj cokoliv, mam info od člověka co tam odsud bral díly na Kalinu II, která se to taky ofiko neprodává. No problem.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2017 14:32
Re: Očekávaná novinka
V Mělníku je centárlní sklad Lady pro celou EU, opakuju to tady už asi po 30x, bohužel pořád marně.....

Servisní sít je, i když ne dostatečná. V Německu, Slovensku či madarsku je to ovšem lepší.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2017 14:31
Re: Očekávaná novinka
už se tu prodaly 3, na šedý dovoz slušný....
Avatar - Barrichello
1. 11. 2017 14:30
Re: Očekávaná novinka
bubny má verze pro Rusko....