Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lagonda: Britský luxusní sportovec na nových fotkách

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Aston Martin nám naservíroval novou sadu fotek luxusního sedanu znovuvzkříšené značky Lagonda. Ke snímkům z testování v Ománu tak přibývají další.

Už žádná kamufláž ani auto decentně pokryté pískem, takhle nová Lagonda skutečně vypadá. Postupné odhalování, které začalo prvními špionážními snímky v květnu, je tak definitivně u konce. Zapomeňme na SUV, značka se vrátila k limuzíně. A to je rozhodně lepší než nějaký luxusní pseudoteréňák. Ten navíc neměl žádnou tradici. Superluxusní limuzína s notnou dávkou sportu navazuje na legendu navrženou Williamem Townsem a vyráběnou v letech 1976-1990. Jedna z firemních fotek, kde jsou zachycena obě auta, to ostatně dává jasně najevo. Extravagantní placatý sedan je dnes sběratelským klenotem, přitom byl poměrně vrtošivý, obzvláště palubní systémy si žily dlouhou dobu vlastním životem. Neprávem zapomenutý nástupce z listopadu 1993 existoval i jako tovární kombi Shooting Brake, paradoxně se dvěma páry bočních dveří.

Ač nová Lagonda vypadá poměrně kompaktně, v skutečnosti měří 5,4 m. Podvozek má impozantní rozvor přesných 3189 mm, takže se vlastně jedná o přímého konkurenta Ghostu od Rolls-Royce. Karoserie je kompletně z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Luxusní interiér odpovídá Aston Martinu Rapide, vyřádila se na něm ale i firemní divize Q. Kůže je prošívaná ručně a vše dýchá nejvyšší kvalitou, jinou ani klientela neočekává. Také samotné šasi, respektive platforma VH pochází z Rapide. Základní údaje motoru zatím automobilka z Gaydonu nepotvrdila, ale je více než jasné, že se v přídi ukrývá vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 l s výkonem zhruba 412 kW a točivým momentem 630 N.m. Ten samý pohání i ostrý Rapide S, jen s decentně nižšími parametry. Lagonda ale rozhodně nabídne více místa vzadu, hmotnost zůstane totožná, tedy pod dvě tuny, případně půjde ještě dolů. Při testování dosáhl prototyp maximální rychlosti 282 km/h.

Stejně jako dvacet let starý předchůdce i původní Lagonda, ta nová bude vznikat na objednávku ve velmi malých počtech. A ručně, samozřejmě, vysoká jakost je prvořadá. Všechna auta by měla skončit na Blízkém východě v garážích bohatých šejků. Dodávky začnou v prvním čtvrtletí příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
2. 10. 2014 09:24
Re: Nádhera
Víc asi nemá cenu dodávat...
Avatar - flyboyeda
1. 10. 2014 16:04
Nádhera
Bravó