Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Murciélago: Poslední kus předán svému majiteli

Diskuze (3)
Poslední vyrobené Lamborghini Mucriélago míří do Švýcarska, jedná se o kus s pořadovým číslem 4099.

Poslední Lamborghini Murciélago bylo vyrobeno už 11. května, až dnes ale bylo slavnostně předáno svému majiteli. Na cestu z továrny tvořily doprovod posledního z čtvrté generace dvanáctiválcových Lamborghini jeho přímí předchůdci – 350 GT, Countach a Diablo.

Lamborghini Murciélago je s 4099 vyrobenými kusy nejúspěšnějším dvanáctiválcovým modelem značky Lamborghini. Svého předchůdce, legendární Diablo, tedy překonalo nejen výkonem a rychlostí, ale i prodejními výsledky – Diablo dosáhlo během své desetileté kariéry počtu 2900 ks.

Murciélago je prvním modelem, který vznikal po převzetí automobilky německým Audi. Za návrh designu byl zodpovědný Luc Donckerwolke, v letech 1998-2005 šéfdesignér Lamborghini, nyní pracující pro SEAT. Jméno Murciélago pochází, jak je u automobilky zvykem, ze světa býčích zápasů – býk tohoto jména se proslavil v roce 1879, když v aréně přežil 28 zásahů mečem.

Dvanáctiválcový model zachoval všechny podstatné parametry předchůdce, tedy nízkou linii střechy, dveře otevírané směrem vzhůru a uspořádání pohonu s motorem V12 uprostřed a pohonem všech kol. První generace měla agregát o objemu 6,2 litru a výkonu 580 koní (426 kW). Zpočátku byla k dispozici jen manuální převodovka, od roku 2005 byla na výběr i sekvenční Graziano pojmenovaná e-gear.

V roce 2003 se představila padesátikusové série Murciélago 40th Anniversary, která připomněla výročí založení automobilky. O rok později nabídku trvale obohatilo Murciélago Roadster – otevřená verze s nouzovou střechou.

Na ženevském autosalonu v roce 2006 se představila druhá generace Murciélago s přívlastkem LP640. Zkratka označuje uložení motoru podélně před zadní nápravou (longitudinale posteriore) a výkon nové pohonné jednotky – z objemu 6,5 litru dává 640 koní (471 kW). Kromě toho model dostal přepracovaný podvozek a facelift karoserie. Změnil se například design předního nárazníku nebo grafika zadních světel.

Během roku 2006 se představilo také Murciélago LP640 Roadster a limitovaná 20kusová edice LP640 Versace.

Murciélago LP640 se také stalo základem pro exklusivní model Reventón a Reventón Roadster, který vznikl ve dvou dvacetikusových sériích v letech 2007 a 2009.

V závěru kariéry přišla loni varianta LP670-4 Super Veloce. S výkonem zvýšeným na 670 koní (493 kW) a odlehčením o 100 kg se stala nejrychlejším provedením modelové řady. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 342 km/h. Výroba Murciélaga SV byla omezená počtem 350 kusů, několik z nich je registrováno také v České republice.

U Lamborghini se nyní dokončuje vývoj nástupce, který se na veřejnosti označuje jako Jota nebo LP700-4. Novinka bude zcela novou konstrukcí s novým přímovstřikovým motorem V12 o objemu 6,5 až 7,0 litru, jehož výkon by měl být okolo 700 koní (525 kW). Cílem konstruktérů je dosáhnout u základní verze lepších parametrů jako v případě Muciélaga SV, k tomu jim pomůže nižší hmotnost a s největší pravděpodobností i sedmistupňová sekvenční převodovka s jednou spojkou. Podle neoficiálních informací Lamborghini usiluje o maximální rychlost 350 km/h a dosažení akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy.

Výroba nového dvanáctiválcového Lamborghini by měla být spuštěna v březnu 2011.

Diskuze (3)
Avatar - ethicon
8. 11. 2010 09:30
Lamborghini...
Lamborghini je skvost...ale ako je možné ten prepad predajov oproti Ferrari či Maserati..?? Žeby všeliek krídiel VW tu nefungoval? alebo je to predsa len realita daná prebiehajúcou krízou?
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2010 15:13
Re: Vazne?
Já mám stále Muci... y >:D 8-s Už je to dobrý...
5. 11. 2010 14:53
Vazne?
Muciélago, Mucriélago.... No, ale jak se rika, do tretice vseho dobreho se to nakonec povedlo. >:D