8.9. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Lamborghini Aventador S Roadster: Supervýkony pod širým nebem!

 

Aventador navazuje u italské značky na řadu supersportovních dvanáctiválcových typů. Jeho předchůdcem je tak slavná Miura, Countach či Diablo. Na frankfurtském autosalonu se příští týden ukáže modernizovaná verze typu Roadster.

V nabídce otevřených verzí svých nejrychlejších modelů s dvanáctiválcovými motory má Lamborghini obrovskou tradici. Už Miura ze 60. let vznikla s odnímatelným střešním dílem a doplňkovým označením Roadster. Sice šlo spíše o karoserii typu targa, avšak to na přitažlivosti tomuto stroji pranic neubíralo.

Nyní je na startu zatím poslední evoluce této dlouhé řady supersportů. S výkonem 740 koní (544 kW) při závodních 8400 otáčkách za minutu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy. A pokud to provoz, legislativa a situace dovolí, můžete akcelerovat až do 350 km/h.

„Nový Aventador S Roadster patří mezi technicky nejvyspělejší a nejvýkonnější auta, jaká si lze koupit,“ říká ředitel automobilky Stefano Domenicali. A dodává: „K již známému kupé s touto technikou ale navíc přidává radost z jízdy na čerstvém vzduchu, nemluvě o výbavě a celkovém komfortu.“ Vozy této třídy dnes musejí nabízet také pohodlí. Doby, kdy bylo Ferrari F50 karosovaným monopostem Formule 1, jsou již nenávratně pryč. Dnes musí být schopná takové auto řídit i manželka ruského oligarchy, pokud by jí vůz náhodou půjčil.

Lamborgini Aventador S je venku! Facelift má vyšší výkon a natáčení zadních kol

Ač roadster vychází z uzavřené verze, došlo na jeho karoserii k četným změnám. Jde o to, aby tato verze měla svůj vlastní charakter. Vzhledem k jízdním výkonům a zejména maximální rychlosti je důležitá hlavně aerodynamická stránka věci. Zajímavostí je elektricky ovládané zadní sklo. Jednak z důvodu toho, aby posádka intenzivněji vnímala dvanáctiválcové srdce za zády a jednak jistě kvůli podpoření dojmu z jízdy v otevřeném autě. K tomu musíte sejmout odnímatelný střešní díl vážící pouhých šest kilogramů. I v takto drahém autě se to však dělá manuálně.

Splní (téměř) všechna přání

Nabídka barevných odstínů laku karoserie obsahuje kompletní paletu. V kabině si pak můžete zvolit barvu z pětice uspořádání. Čalounění je kožené, popřípadě vyrobeno z umělé semiše „Alcantara“. Oboje lze mít v jedné nebo v kombinaci dvou barev. K tomu si lze vybrat stehování čalounění sedadel. Dále je nabízen efekt povrchu z uhlíkových kompozitů použitý na obložení kabiny. Komu by ani tohle nestačilo, má Lamborghini připraveno program individualizace svého vozu (Ad Personam). Vzhledem k ceně auta to asi lze očekávat. V rámci něj může zákazník získat třeba modré „delfíní“ kožené čalounění. To je v ostrém kontrastu s odlišnou bílou barvou „Bianco Polar“, do níž čalouníci zakomponovali stehování ze zmíněné „delfíní“ modré (Blue Delphinus). Ze stejného materiálu je také obložení dveří, palubní desky. Koberce podlahy kombinují taktéž modrou a bílou barvu.

Auto na obrázcích je oděno do modrého laku „Aegir“ a jeho kabina je právě z programu dodatečné individualizace. Nic lepšího už mít u „lamba“ nemůžete.

Jak z Formule 1

Snad ještě zajímavější než vzhled se ukazuje technika tohoto vozu. Ta je jednoduše na samé hranici toho, co může nabídnout automobil určený k silničnímu provozu. Co tedy tenhle ultimativní supersportu nabízí? Třeba nepříliš obvyklou kombinaci pohonu všech kol (4WD) a aktivního řízení všemi koly (4WS). To vše navíc v kombinaci s řízením Lamborghini Dynamic Steering (LDS). O co se jedná? V podstatě o řízení s proměnným převodem, které zlepšuje reakci na otočení volantem stejně jako ochotu měnit směr. Vzhledem ke koncepci auta se to ale zdá být až skoro zbytečné. Vždyť motor uprostřed je sám o sobě zárukou malého momentu setrvačnosti a tedy rychlých změn směru jízdy.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Dále vůz řidiči nabízí systém EGO, což je volba jízdních režimů poprvé představený pro Aventador S kupé. Systém zahrnuje mimo jiné také změnu tuhosti odpružení díky magneto-reologickým tlumičům. Tedy technologii dobře známé z vozů Audi. Jízdní mody se jmenují Strada, Sport a Corsa.

Zajímavé hodnoty přináší aerodynamika. Aktivní zadní křídlo pracuje jak v závislosti na rychlosti jízdy, tak také na zvoleném jízdním režimu. Přítlak přední části vozidla se dalšími změna podařilo zvýšit o 130 procent v porovnání s předchůdcem. Jinak Roadster váží v porovnání s kupé o 50 kg více, o jízdních výkonech již byla řeč. První zákazníci si vůz budou moc odvézt v únoru 2018 za cenu začínající v Evropě na 313.666 eur, ve Velké Británii vůz vyjde na 251.462 liber. Američané za něj na domácí půdě zaplatí 460.247 dolarů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil

Výstavba kolem stanic plánovaného metra D představuje…

Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického

Pražany pobouřil krok Prahy 1, která se rozhodla pomocí…

Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích

Zatímco za loňské první pololetí dosáhl obrat Leo…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lamborghini Aventador S Roadster:…






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 






 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v Calgary pod smlouvou

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v…

Základní část ročníku 2017/18 je dávno pryč a také boje o Stanley Cup jsou za námi. Draft se letos konal v…

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy i kolabující fanoušci

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova ochranka. A Taťána Malá prostě odstoupila

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova…

Jak si navzájem pomohli politici, kteří se z oficiálně nespecifikovaných důvodů motali na důležitých veřejných…

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí Itálie a Rakouska

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí…

Žijí zhruba sedm set kilometrů od nás a odlehlé horské doliny severní Itálie obývají již dva tisíce let. Přesto…