8.9. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Lamborghini Aventador S Roadster: Supervýkony pod širým nebem!

 

Aventador navazuje u italské značky na řadu supersportovních dvanáctiválcových typů. Jeho předchůdcem je tak slavná Miura, Countach či Diablo. Na frankfurtském autosalonu se příští týden ukáže modernizovaná verze typu Roadster.

V nabídce otevřených verzí svých nejrychlejších modelů s dvanáctiválcovými motory má Lamborghini obrovskou tradici. Už Miura ze 60. let vznikla s odnímatelným střešním dílem a doplňkovým označením Roadster. Sice šlo spíše o karoserii typu targa, avšak to na přitažlivosti tomuto stroji pranic neubíralo.

Nyní je na startu zatím poslední evoluce této dlouhé řady supersportů. S výkonem 740 koní (544 kW) při závodních 8400 otáčkách za minutu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy. A pokud to provoz, legislativa a situace dovolí, můžete akcelerovat až do 350 km/h.

„Nový Aventador S Roadster patří mezi technicky nejvyspělejší a nejvýkonnější auta, jaká si lze koupit,“ říká ředitel automobilky Stefano Domenicali. A dodává: „K již známému kupé s touto technikou ale navíc přidává radost z jízdy na čerstvém vzduchu, nemluvě o výbavě a celkovém komfortu.“ Vozy této třídy dnes musejí nabízet také pohodlí. Doby, kdy bylo Ferrari F50 karosovaným monopostem Formule 1, jsou již nenávratně pryč. Dnes musí být schopná takové auto řídit i manželka ruského oligarchy, pokud by jí vůz náhodou půjčil.

Lamborgini Aventador S je venku! Facelift má vyšší výkon a natáčení zadních kol

Ač roadster vychází z uzavřené verze, došlo na jeho karoserii k četným změnám. Jde o to, aby tato verze měla svůj vlastní charakter. Vzhledem k jízdním výkonům a zejména maximální rychlosti je důležitá hlavně aerodynamická stránka věci. Zajímavostí je elektricky ovládané zadní sklo. Jednak z důvodu toho, aby posádka intenzivněji vnímala dvanáctiválcové srdce za zády a jednak jistě kvůli podpoření dojmu z jízdy v otevřeném autě. K tomu musíte sejmout odnímatelný střešní díl vážící pouhých šest kilogramů. I v takto drahém autě se to však dělá manuálně.

Splní (téměř) všechna přání

Nabídka barevných odstínů laku karoserie obsahuje kompletní paletu. V kabině si pak můžete zvolit barvu z pětice uspořádání. Čalounění je kožené, popřípadě vyrobeno z umělé semiše „Alcantara“. Oboje lze mít v jedné nebo v kombinaci dvou barev. K tomu si lze vybrat stehování čalounění sedadel. Dále je nabízen efekt povrchu z uhlíkových kompozitů použitý na obložení kabiny. Komu by ani tohle nestačilo, má Lamborghini připraveno program individualizace svého vozu (Ad Personam). Vzhledem k ceně auta to asi lze očekávat. V rámci něj může zákazník získat třeba modré „delfíní“ kožené čalounění. To je v ostrém kontrastu s odlišnou bílou barvou „Bianco Polar“, do níž čalouníci zakomponovali stehování ze zmíněné „delfíní“ modré (Blue Delphinus). Ze stejného materiálu je také obložení dveří, palubní desky. Koberce podlahy kombinují taktéž modrou a bílou barvu.

Auto na obrázcích je oděno do modrého laku „Aegir“ a jeho kabina je právě z programu dodatečné individualizace. Nic lepšího už mít u „lamba“ nemůžete.

Jak z Formule 1

Snad ještě zajímavější než vzhled se ukazuje technika tohoto vozu. Ta je jednoduše na samé hranici toho, co může nabídnout automobil určený k silničnímu provozu. Co tedy tenhle ultimativní supersportu nabízí? Třeba nepříliš obvyklou kombinaci pohonu všech kol (4WD) a aktivního řízení všemi koly (4WS). To vše navíc v kombinaci s řízením Lamborghini Dynamic Steering (LDS). O co se jedná? V podstatě o řízení s proměnným převodem, které zlepšuje reakci na otočení volantem stejně jako ochotu měnit směr. Vzhledem ke koncepci auta se to ale zdá být až skoro zbytečné. Vždyť motor uprostřed je sám o sobě zárukou malého momentu setrvačnosti a tedy rychlých změn směru jízdy.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Dále vůz řidiči nabízí systém EGO, což je volba jízdních režimů poprvé představený pro Aventador S kupé. Systém zahrnuje mimo jiné také změnu tuhosti odpružení díky magneto-reologickým tlumičům. Tedy technologii dobře známé z vozů Audi. Jízdní mody se jmenují Strada, Sport a Corsa.

Zajímavé hodnoty přináší aerodynamika. Aktivní zadní křídlo pracuje jak v závislosti na rychlosti jízdy, tak také na zvoleném jízdním režimu. Přítlak přední části vozidla se dalšími změna podařilo zvýšit o 130 procent v porovnání s předchůdcem. Jinak Roadster váží v porovnání s kupé o 50 kg více, o jízdních výkonech již byla řeč. První zákazníci si vůz budou moc odvézt v únoru 2018 za cenu začínající v Evropě na 313.666 eur, ve Velké Británii vůz vyjde na 251.462 liber. Američané za něj na domácí půdě zaplatí 460.247 dolarů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji

Rada Prahy se rozhodla postavit na místě historického…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lamborghini Aventador S Roadster:…






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 






 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend? Objevte romantická zákoutí Salcburku

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend?…

Měsíc květen nás potěší hned dvěma státními svátky, proto by byl hřích je nevyužít a nevyrazit někam na…