Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán LP 610-4: Následník Gallarda se představuje oficiálně!

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
Lamborghini po mnoha špionážních snímcích, únicích fotek a trojici propagačních videí oficiálně odhaluje nový Huracán. Nástupce Gallarda je tu!

Už nějakou dobu víme, že nástupce Gallarda se nebude jmenovat Cabrera, nýbrž Huracán. Jméno opět pochází od jednoho ze slavných španělských býků. Nyní je skutečně oficiální. Zaručené fotky zveřejnila nedávno internetová verze italského deníku La Stampa, ale stáhla je. Další se objevila na rakouském serveru autofilou.at. Jak je vidět, produkční auto vypadá úplně stejně.

Agresivní křivky se evidentně nechaly inspirovat modely Aventador a Sesto Elemento. Celek je ale uhlazenější, předek ovšem vypadá řádně nasupeně, nové lambo se mračí a chce nás nejspíš sežrat. Všechna světla jsou kompletně diodová. Odhaluje se nám konečně také interiér, i ten vyznává hrany. Vzadu trůní čtveřice mohutných koncovek výfuku. Jako základní stavební materiál posloužily hliník a uhlíková vlákna, ale také skleněná. Vnitřek je také z karbonu, Alcantary a kůže Nappa a středové části dominuje obrazovka informačního systému s úhlopříčkou 12,3 palce.

Huracán LP 610-4 má tedy uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5,2 l s výkonem 449 kW/8250 min-1 a elektronický pohon všech kol. Tyto údaje není tak těžké zjistit, protože vyplývají z číselného označení. Prní cifra, jak je u Lamborghini zvykem, znamená výkon motoru v koních a dosud odhadované číslo se tak ustálilo. Druhá pak značí poháněnou nápravu (či obě jako v tomto případě). Newtonmetrů je k dispozici 560 při 6500 otáčkách. Počítá se s akcelerací z klidu na stovku za zhruba 3,2 s na dvojnásobek pak během 9,9 s. Střela jede přes 325 km/h. Dvouspojková převodovka LDF (Lamborghini Doppia Frizione) má sedm stupňů. Režimy Strada (silnice), Sport a Corsa (okruh) se volí přepínačem na volantu. Huracán spotřebuje v průměru 12,5 l benzinu na 100 km. Motor disponuje přímým i nepřímým vstřikem, systém se jmenuje IDS (Iniezione Diretta Stratificata). Brzdy jsou v základu karbon-keramické. Lepší posilovač řízení s proměnným účinkem LDS (Lamborghini Dynamic Steering) je k dispozici za příplatek, stejně jako magneto-reologické tlumiče nastavitelné ve třech úrovních.

Hmotnost auta nepřesáhne 1,5 tuny, váží 1422 kg. Výkonová hmotnost 2,33 kg/k slibuje nevídané zážitky za volantem. Vozy už se pilně testují i v zimních podmínkách. Privátní předváděčky pro vybrané hosty a klienty začnou v lednu příštího roku, bude jich 130 ve více než šedesátce zemí. Oficiálně se Huracán představí v březnu v Ženevě a dodávky prvním klientům začnou na jaře. Tisková zpráva však hlásí, že už se na nové lince v Sant'Agatě vyrábí. Předchozího Gallarda mimochodem za deset let vzniklo 14.022 kusů.

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
21. 12. 2013 15:22
Re: nevypadá špatně
Co sa toho nazvu tyka, skoda ze to nie je nakoniec Cabrera. To sa mi hodi ovela viac a neevokuje to zbytocne nejaky znamy vyraz ako hurikan.
Dizajn :yes: :yes:
Avatar - CountachSV
21. 12. 2013 09:35
krása pekelná
To auto plní roli baby Lamba na 150%... Gallardo bylo sice na konci života vyšperkované k dokonalosti, ale designem mě nikdy neoslovalo, hodně mě vadil takovej audiňáckej odér, co z toho šel, hlavně zadní část nezapadala podle mě do typickýho lambo stylu, byl to takovej sterilní koncernovej kousek.
Tohle je jiná. Mít lambo ještě nějakej sedan, jako třeba Estoque, byla by to flotila snů.

Ferrari dělá dneska krásnej design, Lamborghini se mu minimálně vyrovná. Tak to bylo vždy a tak to má být. Ta poslední fotka žlutá zezadu, proporčně mi to hodně připomíná koncept Miury.

[odkaz]

[odkaz]
21. 12. 2013 08:40
Re: Aventador
S tou bezpečností Honda boduje, o tom žádná.
A s tou průhledností...no, příště si stejně zase rýpnu >:D
Avatar - Ham.
21. 12. 2013 01:05
Vzhled 1-
Trochu mi nesedí u bočního pohledu přední převis vs napojení na čelní sklo, jinak z ostatních úhlů pohledu super.
Je dobře, že odolali mámení hybridních serepetiček a zůstali u desetiválcové atmosféry. Takových "klasik" ve světě produkčních sportovních aut již brzy mnoho nebude.
[odkaz]
Avatar - Choochoo
20. 12. 2013 21:42
Re: Aventador
Ten Civic byl na Karilaze v prvnim prispevku, nejak se mi sem primotal.
Jinak s tou pruhlednosti neprehanej ;-) NSX se povedlo a nema cenu si rikat ze ne. Preci bys necekal ze reknu neni to hezke auto a chtel bych radsi sportsvana >:D

Jinak mi Hondi kluci mame na samochvalu trochu narok, mozna vic nez trochu, viz treba zde:
[odkaz]
Cituji "Nejbezpečnější auta dělá podle IIHS Honda, respektive Acura, která si odnáší nejvíce TSP+ jak co do počtu, tak co se podílu na celkové nabídce aut týče."