Lamborghini Huracán LP 610-4: Následník Gallarda se představuje oficiálně!
Už nějakou dobu víme, že nástupce Gallarda se nebude jmenovat Cabrera, nýbrž Huracán. Jméno opět pochází od jednoho ze slavných španělských býků. Nyní je skutečně oficiální. Zaručené fotky zveřejnila nedávno internetová verze italského deníku La Stampa, ale stáhla je. Další se objevila na rakouském serveru autofilou.at. Jak je vidět, produkční auto vypadá úplně stejně.
Agresivní křivky se evidentně nechaly inspirovat modely Aventador a Sesto Elemento. Celek je ale uhlazenější, předek ovšem vypadá řádně nasupeně, nové lambo se mračí a chce nás nejspíš sežrat. Všechna světla jsou kompletně diodová. Odhaluje se nám konečně také interiér, i ten vyznává hrany. Vzadu trůní čtveřice mohutných koncovek výfuku. Jako základní stavební materiál posloužily hliník a uhlíková vlákna, ale také skleněná. Vnitřek je také z karbonu, Alcantary a kůže Nappa a středové části dominuje obrazovka informačního systému s úhlopříčkou 12,3 palce.
Huracán LP 610-4 má tedy uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5,2 l s výkonem 449 kW/8250 min-1 a elektronický pohon všech kol. Tyto údaje není tak těžké zjistit, protože vyplývají z číselného označení. Prní cifra, jak je u Lamborghini zvykem, znamená výkon motoru v koních a dosud odhadované číslo se tak ustálilo. Druhá pak značí poháněnou nápravu (či obě jako v tomto případě). Newtonmetrů je k dispozici 560 při 6500 otáčkách. Počítá se s akcelerací z klidu na stovku za zhruba 3,2 s na dvojnásobek pak během 9,9 s. Střela jede přes 325 km/h. Dvouspojková převodovka LDF (Lamborghini Doppia Frizione) má sedm stupňů. Režimy Strada (silnice), Sport a Corsa (okruh) se volí přepínačem na volantu. Huracán spotřebuje v průměru 12,5 l benzinu na 100 km. Motor disponuje přímým i nepřímým vstřikem, systém se jmenuje IDS (Iniezione Diretta Stratificata). Brzdy jsou v základu karbon-keramické. Lepší posilovač řízení s proměnným účinkem LDS (Lamborghini Dynamic Steering) je k dispozici za příplatek, stejně jako magneto-reologické tlumiče nastavitelné ve třech úrovních.
Hmotnost auta nepřesáhne 1,5 tuny, váží 1422 kg. Výkonová hmotnost 2,33 kg/k slibuje nevídané zážitky za volantem. Vozy už se pilně testují i v zimních podmínkách. Privátní předváděčky pro vybrané hosty a klienty začnou v lednu příštího roku, bude jich 130 ve více než šedesátce zemí. Oficiálně se Huracán představí v březnu v Ženevě a dodávky prvním klientům začnou na jaře. Tisková zpráva však hlásí, že už se na nové lince v Sant'Agatě vyrábí. Předchozího Gallarda mimochodem za deset let vzniklo 14.022 kusů.