Lamborghini: Pololetní výsledky roku 2010 jsou horší než ty loňské
Celkový obrat činil 152,9 milionu eur, což je o 4 miliony méně než za stejné období roku 2009 (-2,6 %). Prodej automobilů s býkem ve znaku ale klesl celkem o 18 %, své nové majitele našlo jen 674 vozů místo 825. Hodnotu obratu bychom mohli označit za stabilní, její pokles byl způsoben hlavně efekty směnných kurzů.
Největší tržby má společnost v Asii. V Číně vzrostly prodeje o 200 %, z 28 na 86 aut, dnes je nejlidnatější země světa druhým největším trhem italské značky. U výrobce, který ročně do celého světa umístí několik stovek svých drahých vozů, se navíc jedná o relevantní výsledek. V některých dalších státech asijsko-pacifického regionu navýšení přesáhlo 100 % (Austrálie, Singapur, Hong Kong, Tchaj-wan). Tržby z této oblasti tvoří nemalých 34 % z celkových, zatímco před rokem to bylo jen necelých šestnáct procent! Tradiční trhy se ale zotavují z krize, takže generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann předpokládá zvýšení i zde.
Ve vývojové oblasti se automobilka zaměřuje na lehké materiály, zejména uhlíková vlákna. Nebudou z nich jen karosářské panely, ale i části nosné struktury, tedy podvozkových skupin. Kvůli emisním limitům nejde donekonečna zvyšovat výkony motorů, a tak musí přijít na řadu snižování hmotnosti. Posledním příkladem je Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera představené letos v Ženevě. To váží pouze 1340 kg, ale jeho vidlicový desetiválec 5,2 l disponuje 425 kW (577 k). Superleggera je přitom postavena převážně z hliníku, který doplňují termoplasty a karbon.
Přímo v sídle firmy v Sant'Agata Bolognese vzniklo nové centrum pro výzkum a vývoj uhlíkových vláken ACRC (Advanced Composites Research Center). Jeho hlavním cílem je najít inovativní výrobní metody pro produkci v malých objemech, což je právě případ automobilky Lamborghini. Technici již dosáhli prvních výsledků, spojili výhody několika stávajících metod. Patentovaný proces RTM Light je používán k výrobě kompozitových součástek při minimálním tlaku a nízké teplotě, kvalita, přesnost a úroveň povrchové úpravy jsou samozřejmě zachovány.
ACRC úzce spolupracuje s ACSL (Advanced Composite Structures Laboratory) na Washingtonské univerzitě v Seattlu. Ta byla otevřena koncem roku 2009 a Lamborghini zde spojilo síly s partnerem nad jiné povolaným: firmou Boeing.
Italský výrobce ovšem pracuje i na snižování emisí CO2. Do roku 2015 je chce u svých aut zredukovat o 35 %. Další třicetiprocentní snížení je plánováno na letošní rok v oblasti výroby, střechy budov v Sant'Agatě jsou totiž od loňského února pokryty fotovoltaickými články.