21.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Land Rover Discovery utáhne násobně více, než výrobce uvádí. Tady je důkaz!

 

Nové Discovery sice přišlo o rámovou konstrukci karoserie, jako tahač však rozhodně nevyměklo. Podívejte se, s čím vším si poradí!

Když jsem letos poprvé zkoušel Land Rover Discovery, v souvislosti s jeho mezigenerační proměnou vyvstávala otázka, jestli tak trochu nevyměknul. Tohle auto vždycky bylo takovou levnější alternativou Range Roveru, s rámovou konstrukcí karoserie a pořádným podvozkem ale zvládal i terén, do kterého byste se od pohledu rozhodně nepustili. A nic se na tom nezměnilo ani nyní, kdy má vůz samonosnou karoserii, protože podvozek jednoduše nikdo „neošidil“.

U SUV jako je Land Rover Discovery se často řeší tažnost, která je obvykle dosahuje nějakých 3,5 tuny. To je pro představu jedno takové Discovery na valníku a ještě něco navíc, nicméně to ještě neznamená, že vůz neutáhne mnohem, mnohem více. Jenom si vzpomeňte na Volkswagen Touareg V10, který v roce 2010 utáhnul Boeing 747-200 o hmotnosti 155 tun, nebo nedávný rekord Porsche Cayenne, jež si poradilo s Airbusem A380 vážícím 285 tun. To je sice hezké, ale v praxi celkem k ničemu, proto se u Land Roveru rozhodli pojmout test trochu praktičtěji – zapřáhli za Discovery 100 metrů dlouhý a 110 tun vážící road train.

TEST Land Rover Discovery 3.0 Td6 HSE – Nevyměknul!

Test se odehrál na šestnáct kilometrů dlouhém uzavřeném úseku dálnice Lasseter Highway v Austrálii. Tamní regule dovolují maximální délku soupravy 53,4 metru (čtyři návěsy), proto Land Rover musel získat speciální povolení. Podařilo se a vůz s třílitrovým turbodieselem (190 kW a 600 N.m) pod kapotou utáhl kompletní soupravu i s tahačem a na šestnácti kilometrech dosáhnul průměrné rychlosti 44 km/h. Jak to všechno probíhalo, uvidíte v přiloženém videu!

„Když mě společnost Land Rover poprvé kontaktovala, myslel jsem si, že to auto nedokáže, proto jsem byl dost překvapený, s jakou lehkostí standardní model Discovery 110tunovou nákladní soupravu odtáhl. A plynulost řazení při takovém zatížení byla opravdu výborná. Tyto nákladní soupravy jsou nejefektivnějším druhem silniční dopravy na světě a tato byla díky použití modelu Discovery také nejhospodárnější ze všech,“ konstatoval John Bilato, výkonný ředitel specializované dopravní společnosti G&S Transport. Právě on seděl za volantem tažného vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…