Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery utáhne násobně více, než výrobce uvádí. Tady je důkaz!

Jan Mička
Diskuze (11)
Nové Discovery sice přišlo o rámovou konstrukci karoserie, jako tahač však rozhodně nevyměklo. Podívejte se, s čím vším si poradí!

Když jsem letos poprvé zkoušel Land Rover Discovery, v souvislosti s jeho mezigenerační proměnou vyvstávala otázka, jestli tak trochu nevyměknul. Tohle auto vždycky bylo takovou levnější alternativou Range Roveru, s rámovou konstrukcí karoserie a pořádným podvozkem ale zvládal i terén, do kterého byste se od pohledu rozhodně nepustili. A nic se na tom nezměnilo ani nyní, kdy má vůz samonosnou karoserii, protože podvozek jednoduše nikdo „neošidil“.

U SUV jako je Land Rover Discovery se často řeší tažnost, která je obvykle dosahuje nějakých 3,5 tuny. To je pro představu jedno takové Discovery na valníku a ještě něco navíc, nicméně to ještě neznamená, že vůz neutáhne mnohem, mnohem více. Jenom si vzpomeňte na Volkswagen Touareg V10, který v roce 2010 utáhnul Boeing 747-200 o hmotnosti 155 tun, nebo nedávný rekord Porsche Cayenne, jež si poradilo s Airbusem A380 vážícím 285 tun. To je sice hezké, ale v praxi celkem k ničemu, proto se u Land Roveru rozhodli pojmout test trochu praktičtěji – zapřáhli za Discovery 100 metrů dlouhý a 110 tun vážící road train.

Test se odehrál na šestnáct kilometrů dlouhém uzavřeném úseku dálnice Lasseter Highway v Austrálii. Tamní regule dovolují maximální délku soupravy 53,4 metru (čtyři návěsy), proto Land Rover musel získat speciální povolení. Podařilo se a vůz s třílitrovým turbodieselem (190 kW a 600 N.m) pod kapotou utáhl kompletní soupravu i s tahačem a na šestnácti kilometrech dosáhnul průměrné rychlosti 44 km/h. Jak to všechno probíhalo, uvidíte v přiloženém videu!

„Když mě společnost Land Rover poprvé kontaktovala, myslel jsem si, že to auto nedokáže, proto jsem byl dost překvapený, s jakou lehkostí standardní model Discovery 110tunovou nákladní soupravu odtáhl. A plynulost řazení při takovém zatížení byla opravdu výborná. Tyto nákladní soupravy jsou nejefektivnějším druhem silniční dopravy na světě a tato byla díky použití modelu Discovery také nejhospodárnější ze všech,“ konstatoval John Bilato, výkonný ředitel specializované dopravní společnosti G&S Transport. Právě on seděl za volantem tažného vozu.

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - wakantanka
23. 9. 2017 20:48
Re: Zvykajte si v Australii.
:yes: :yes: :yes:
23. 9. 2017 07:43
Re: A hurá pro novou spojku
A jakou spojku máš na mysli?
22. 9. 2017 17:37
Re: Zvykajte si v Australii.
Prazdej je14 the. Točil kola na místě a ani prd. Navíc jsem musel náves táhnout bokem, pac tam už byly svodidla. Kamionak skoro brečel radosti, pac mi nedával šanci. Určitě 10 minut cukani se zasperovanym autem na redukci. Tak se radoval, že když jsem ho dostal na silnici, tak na mě zapomněl, popíjeli dopředu a odtah mě asi 10m >:D
Avatar - wakantanka
22. 9. 2017 14:42
Re: Zvykajte si v Australii.
20 ton má prázdny kamión s návesom. Tipujem že tam ten vodič len tak nesedel, takže si mu v podstate trochu pomohol s trakciou. Keby to bola tzv. mŕtva váha tak neviem neviem. >:D
22. 9. 2017 09:34
Re: Zvykajte si v Australii.
To zas ne, už mám za sebou vytažení kamionu i s návěsem (dle jeho řidiče cca 20t) z bahnitého parkoviště do mírného kopce. A to nemohu svého "důchodce" výkonově s disco ani porovnávat. Jak už se to jednou pohne, tak to už jde. Ale boj to byl pořádnej a můžu být rád, že jsem nic nechřoupnul. Zcela upřímě, když všelijaký rekordmani tahaj Boeing za uši a podobný pytloviny, tak mě tohle doopravdy nedojme ;-)