Land Rover Freelander 2013: Modernizace ve stylu Evoque
Druhou generaci Land Roveru Freelander čeká po šesti letech výroby druhý facelift. Ano, současné provedení se vyrábí už od roku 2006 a před dvěma lety už jednu modernizaci podstoupilo. Tehdy se výrazněji inovoval vzhled přídě a obměnila nabídka motorů, tentokrát se Freelander vylepší hlavně uvnitř, aby srovnal krok se sesterským Range Roverem Evoque.
Z nabídky motorů zmizí řadový šestiválec 3,2 Si6 (171 kW, 317 Nm) a nastoupí přeplňovaný čtyřválec 2,0 Si4 (177 kW, 340 Nm), představený už v Evoque. Tato změna má ale pro české zákazníky okrajový význam – na většině evropských trhů se tento motor vůbec nabízet nebude, jinde bude mít jen okrajovou roli. Důležitější je proto spektrum turbodieselů od 110 do 140 kW – Evoque má také stejné.
Jestli uvnitř vypadal Freelander proti Evoque jako chudý příbuzný, tak právě to se v modelovém roce 2013 změní. Zmizí archaický panel rádia a klimatizace, nad modernějším provedením se zabydlí 7palcová barevná dotyková obrazovka. V ní se může za příplatek zobrazovat pohled přes zadní parkovací kameru a bude možné objednat i 825W audio Meridian. Mezi rychloměr a otáčkoměr se nastěhuje barevný displej palubního počítače. Na středovém tunelu najdeme zjednodušený tlačítkový ovladač Terrain Response (dosud větší otočný) a elektricky ovládanou parkovací brzdu.
Přední i zadní světla dostanou diodovou techniku. Vpředu LED poslouží pro denní svícení, které vytvoří jasný rozpoznávací znak modernizovaného Freelanderu. Světla navíc dostanou moderní černý podklad. Černý bude nově i rámeček masky chladiče, mlhovky naopak dostanou výraznější stříbrné orámování.