Mack Anthem se hlásí o titul krále amerických dálnic
Společnost Mack Brothers Company byla založena v roce 1900 a o dvaadvacet let později přijala své současné označení Mack Trucks spolu s maskotem v podobě buldoka, které si uchovala i potom, co ji v roce 1990 získala francouzská společnost Renault Véhicules Industriels, z níž je dnes Renault Trucks. Spolu s francouzskou firmou se pak tento tradiční severoamerický výrobce stal v roce 2001 součástí koncernu Volvo, do nějž stále patří.
Mack Trucks v posledních letech sázel na stabilní paletu pěti modelových řad pojmenovaných TerraPro, LR, Granite, Titan a Pinnacle. Nyní svou nabídku rozšiřuje o šestou modelovou řadu. Ta dostala jméno Anthem a stává se novou vlajkovou lodí své značky.
Mack Anthem na první pohled působí velmi robustním dojmem, za což vedle svých rozměrů vděčí i designu svých předních partií i samotné kabiny řidiče. Při vývoji přitom vedle snahy o originální a s jinými nákladními vozidly nezaměnitelný vzhled hrála zásadní roli aerodynamika.
Podle materiálů Mack Trucks mají jen aerodynamické vlastnosti nového tahače stát za snížením spotřeby paliva o 3 % oproti srovnatelně výkonným tahačům starší modelové řady Pinnacle.
Mack Anthem míří v první fázi na severoamerický trh výhradně jako sedlový tahač s konfigurací náprav 6x4, u nějž mohou zákazníci volit ze tří standardních provedení kabiny.
Za základ lze označit krátkou denní kabinu bez prostoru pro odpočinek řidiče s nízkou nebo vysokou střechou, resp. spoilerem. Tato varianta je samozřejmě určena pro provoz na krátkých trasách.
Středem nabídky je kabina pojmenovaná 48-inch Flat Top Sleeper (122 cm), která může mít plochou nebo zvýšenou střechu a především již disponuje prostorem pro odpočinek řidiče s lůžkem a řadou úložných prostor.
Vrcholnou verzí mezi kabinami je 70-inch Stand Up Sleeper (178 cm), která má standardně vysokou střechu a ve své zadní části nabízí řidiči velmi velkorysý prostor k odpočinku, který se vedle komfortního lůžka, doslova záplavy úložných prostor a výbavy v podobě lednice či 24palcové televizní obrazovky může pochlubit i svou výškou 2,1 m od podlahy po strop.
Interiéry těchto kabin mohou disponovat luxusním koženým čalouněním a dřevěným obložením. Posádky vozidel nové generace se mohou těšit na moderní přístroje i rozvržení palubní desky či nové ovládání topení a klimatizace (HVAC).
Mack pro Anthem mimo jiné připravil nový multimediální systém se 7palcovou barevnou a dotykovou obrazovkou, podporující satelitní rádio, navigaci TomTom pro nákladní vozidla či Apple CarPlay a spolupracující s kamerovým systémem pro sledování prostoru za vozidlem, resp. soupravou tahače s návěsem.
Mack ve svých vozidlech tradičně využívá pohonné jednotky a převodovky z vlastní produkce a nejinak je tomu i nového modelu Anthem. Pod jeho kapotou mohou pracovat přeplňované vznětové šestiválce MP7 o objemu 11,0 l s výkonem od 239 do 298 kW a točivým momentem 1627 až 2115 N.m nebo MP8 o objemu 13,0 l s výkonem od 305 do 372 kW a točivým momentem 1980 až 2520 N.m. K dispozici bude i šestiválec MP8-TC o objemu 13,0 l s výkony od 283 do 327 kW a hodnotami točivého momentu stejnými jako u MP8.
S těmito motory mohou spolupracovat manuální převodovky Maxitorque ES a Eaton-Fuller nebo automat značky Allison. K dispozici budou i robotizované převodovky Mack mDrive s dvanácti stupni a mDrive HD se třinácti nebo čtrnácti stupni.
Společnost Mack Trucks již nyní přijímá objednávky na vozidla své zcela nové modelové řady Anthem a uvádí, že jejich produkce se má naplno rozběhnout v prvním čtvrtletí příštího roku.