Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mack Pinnacle: Vrchol tradičních amerických tahačů s moderní technikou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mack Pinnacle sice svou koncepcí i vzhledem exteriéru plně ctí tradice, ale zároveň nabízí moderní pohonné ústrojí a především výbavu.

Společnost Mack Brothers Company byla založena v roce 1900 a o dvaadvacet let později přijala své současné označení Mack Trucks spolu s maskotem v podobě buldoka, které si uchovala i potom, co ji v roce 1990 získala francouzská společnost Renault Véhicules Industriels, z níž je dnes Renault Trucks. Spolu s francouzskou firmou se pak tento tradiční severoamerický výrobce stal v roce 2001 součástí koncernu Volvo, do nějž stále patří.

Mack Trucks má v současné době ve své nabídce celkem šest modelových řad pojmenovaných TerraPro, LR, Granite MHD, Granite, Pinnacle a Anthem. Poslední dvě jmenované modelové řady nabízí tahače pro regionální i dálkovou dopravu a Pinnacle pak je tím tradičnějším zástupcem značky.

Mack Pinnacle byl uveden v roce 2006 a v současnosti je tato modelová řada nabízena v široké paletě verzí vhodných pro různé úkoly na silnicích i mimo ně, čemuž vedle samotné techniky v podobě motorů, převodovek a náprav odpovídá i její design.

Provedení pro dálkovou dopravu mohla mít až do uvedení řady Anthem v roce 2017 zaoblenou kapotu motoru spolu s hlavními světlomety a ukazateli směru pod jedním krytem, ale v současnosti je prezentováno již jen provedení předních partií s kolmou maskou chladiče a obdélníkovými hlavními LED světlomety oddělenými od ukazatelů směru.

Kabina řidiče je nabízena ve třech standardních provedeních. Za základ lze označit krátkou denní kabinu bez prostoru pro odpočinek řidiče s nízkou nebo vysokou střechou, resp. spoilerem.

Středem nabídky je kabina pojmenovaná 48-inch Flat Top Sleeper (122 cm), která může mít plochou nebo zvýšenou střechu a především již disponuje prostorem pro odpočinek řidiče s lůžkem a řadou úložných prostor.

Vrcholnou verzí mezi kabinami je 70-inch Stand Up Sleeper (178 cm), která má standardně vysokou střechu a ve své zadní části nabízí řidiči velmi velkorysý prostor k odpočinku, který se vedle komfortního lůžka, doslova záplavy úložných prostor a výbavy v podobě lednice či 24palcové televizní obrazovky může pochlubit i svou výškou 2,16 m od podlahy po strop.

Interiéry těchto kabin mohou disponovat luxusním koženým čalouněním a dřevěným obložením. Pinnacle za svým tradičním zevnějškem navíc ukrývá moderní palubní desku, kterou spolu s ovládáním topení a klimatizace (HVAC) do jisté míry sdílí s novou modelovou řadou Anthem.

Mack Trucks pro Pinnacle mimo jiné nabízí multimediální systém se sedmipalcovou barevnou a dotykovou obrazovkou, podporující satelitní rádio, navigaci TomTom pro nákladní vozidla či Apple CarPlay a spolupracující s kamerovým systémem pro sledování prostoru za vozidlem, resp. soupravou tahače s návěsem.

Mack ve svých vozidlech tradičně využívá pohonné jednotky a převodovky z vlastní produkce a nejinak je tomu i modelu Pinnacle. Pod jeho kapotu v současnosti míří přeplňované vznětové šestiválce MP8 o objemu 13,0 l s výkonem od 305 do 372 kW a točivým momentem 1980 až 2520 N.m.

S těmito motory mohou spolupracovat manuální převodovky Maxitorque ES a Eaton-Fuller nebo automat značky Allison. K dispozici budou i robotizované převodovky Mack mDrive s dvanácti stupni a mDrive HD se třinácti nebo čtrnácti stupni.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - wakantanka
30. 12. 2018 21:11
Je
si autor istý tými vlastnými motormi? Ak sa nemýlim, tak posledný vlastný motor mal Mack 8valec, ktorý sa dostal aj do vtedajšieho Magnuma. Dosť by ma prekvapilo ak by tie motory neboli od Volva, lebo globalizácia, šetrenie nákladov na vývoj a servis atď.