SsangYong zachráněn, kupcem je indická Mahindra
Ve hře o zkrachovalou automobilku byl i francouzský Renault a několik dalších společností.
Dohoda SsangYongu a firmy Mahindra & Mahindra byla podepsána 23. listopadu 2010 v Soulu.
Indové zaplatí za 70% podíl 522,5 miliardy wonů (zhruba 8,2 mld. korun). Většina z této částky bude určena na nákup nových akcií, zbytek představují korporátní dluhopisy. Transakci musí ještě schválit věřitelé SsangYongu a měla by proběhnout do března 2011.
Nejmenší jihokorejský výrobce automobilů, jehož většinovým vlastníkem byla donedávna čínská SAIC, se potýkal s drastickým poklesem tržeb i produkce. V konkurzní ochraně byl od února 2009.
Nyní se snad konečně blýská na lepší časy. Díky nové akvizici získá Mahindra přístup ke globální síti SsangYongu (ta zcela nezanikla) a další know-how v oblasti vozidel do terénu, která rovněž sama vyrábí. Značku by ráda uvedla také na domácí, tedy indický trh.
V Jižní Koreji se rozhodli neriskovat s tvarovou extravagancí předchozích modelů Actyon a Rodius.
Nová generace SUV střední velikosti vychází z konceptu C200 a navrhl ji Giorgetto Giugiaro. Ještě v září se poslední z řady studií jmenovala Actyon, sériový vůz se však nakonec stal třetí generací řady Korando.
U nás se objeví na začátku příštího roku a bude konkurovat i Škodě Yeti, ač je o takřka 20 cm delší.