15.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

 

Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?

Škoda Kodiaq je fenoménem posledních týdnů a měsíců. Zcela nový zástupce modelové palety mladoboleslavské značky české zákazníky hojně zajímá, což bylo vidět i na čtenosti našich článků. První informace, jízda s konceptem VisionS předcházejícím Kodiaqu, jízda s prototypem vozu, první seznámení se se sériovým autem nebo třeba kompletní český ceník vás, naše čtenáře, hojně zaujaly. Dnes pokročíme ještě o krok dál, protože konečně nastala dlouho očekávaná chvíle. Právě dnes jsme se poprvé svezli se sériovou verzí Kodiaqu. Tak jak nás zaujala?

Jestliže jste čekali, že kodiaq testujeme ve stejnojmenném městě na Aljašce, vyvedeme vás z omylu. Mezinárodní prezentace auta probíhá na španělském ostrově Mallorca, kde sice do detailu neotestujeme jeho terénní schopnosti, ale zase ho vyzkoušíme v prostředí, kde přece jen bude jezdit nejčastěji, tedy na běžných silnicích. Automobil jsme si už detailně prohlédli, a tak to tentokrát bude primárně o jízdních dojmech.

Jako první jsme usedli za volant modrého exempláře v odstínu Lava Blue, pod jehož kapotou pracoval benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který na českém trhu slouží jako základní verze. Úplný základ jsme ale netestovali. V jeho případě má zákazník na výběr mezi automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco testovaný kousek disponoval jak šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, tak pohonem všech kol. Na vybraných trzích navíc bude k dispozici i slabší verze čtrnáctistovky s 92 kW.

Základní zážehový motor jistě mnohé zákazníky bude hodně zajímat, budou se nepochybně ptát po tom, zda tato čtrnáctistovka na auto bude stačit. Dobrou zprávou je, že stačí. Samozřejmě, na svižné ježdění a předjíždění na poslední chvíli to není. Jako základ se ale jedná o naprosto důstojný motor, který není žádnou brzdou provozu. Prostě na pohodovou jízdu s rodinou tato jednotka bezesporu stačí.

Líbila se nám i kombinace se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. DSG řadí hladce a rychle. Snad jen při změně ze třetího na čtvrtý stupeň lehce cuká. Je to ale tím, že kolem 50 km/h DSG občas zaváhá, jaký převod právě zvolit. V kombinaci se čtrnáctistovkou je pak na převodovce znát, že si pořádně zapracuje. Je totiž patrné, že pokud se řidič rozhodne zvýšit tempo, převodovka často podřazuje, aby měl pilot dostatek síly.

Video

Jen o dobrých zprávách to ale není. Čtrnáctistovka má s kodiaqem práci, vždyť testovaná verze s automatem a pohonem všech kol váží 1.625 kilogramů, což se zřetelně projevuje na spotřebě paliva. Ta se totiž po většinu času pohybovala kolem 10 litrů, což není zrovna málo. Jasně, testovací dráha zpočátku vedla po dálnici a horských serpentinách, a tak by 12 litrů, na kterých spotřeba v tu chvíli vyrostla, byla obhajitelná, jenže spotřeba příliš neklesala ani při zmírnění tempa. Když už jsme jeli opravdu „na spotřebu,“ dostali jsme se na osm litrů. Málo to není, Kodiaq je ale kus auta, navíc je nutné počítat s automatem i pohonem všech kol. Od motoru, který disponuje vedle start-stop systému a rekuperací brzdné energie také vypínáním válců, jsme ale čekali lepší čísla.

Důležité jsou i informace o odhlučnění, vždyť škodovky jsou často kritizovány za hluk od podvozku. V tomto případě jsme byli mile překvapeni, od podvozku se neozývaly žádné hlučné rány. Mallorské silničky jsou sice značně hladké, pár šrámů jsme na nich ale objevili a s nimi si podvozek Kodiaqu poradil s nadhledem. Nutno ale podotknout, že zkoušený vůz měl nijak velká 18palcová kola a adaptivní podvozek. Ten fungoval dobře v běžném i sportovním nastavení. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až kodiaq vyzkoušíme na „domácích“ silnicích, prvotní dojem je ale pozitivní.

Velice nás pak nadchlo odhlučnění motoru. I při jeho plném zatížení se do interiéru linulo jen jemné vrčení, které posádku vůbec neruší. Na dálnici je ale přece jen znát vyšší stavba karoserie, na Mallorce ale během našeho testování vanul silný vítr, a tak si na definitivní verdikt v tomto ohledu ještě musíme počkat. Co však znát je určitě, jsou střešní ližiny, od kterých se line šumění.

To je prozatím vše. Nyní se chystáme na otestování další verze, kterou by měl být turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuálem. Budu se rovněž snažit zodpovědět všechny otázky.

Škoda Kodiaq: První živé dojmy! Už jsme v něm seděli! (+video)

Škoda Kodiaq: Řídili jsme předsériové prototypy! (+video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem

Dvojka na kandidátce KDU-ČSL do Poslanecké sněmovny v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Máme za sebou první kilometry se Škodou…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Škoda Kodiaq Scout a Sportline: Na kolik vyjdou a jaké mají motory? Škoda Kodiaq Scout a Sportline: Na kolik vyjdou a jaké mají motory?

Mladoboleslavská automobilka přichází na český trh s…

Výroba Kodiaqu expanduje za hranice. Po Ukrajině a Číně se bude montovat v Rusku. Kdy? Výroba Kodiaqu expanduje za hranice. Po Ukrajině a Číně se bude montovat v Rusku. Kdy?

Ruské zastoupení automobilky Škoda oficiálně potvrdilo…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Dnes 18:58

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za „milost“ od místního gangu dětských ranařů?

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za…

Agresivní útok teprve čtrnáctiletého školáka v místním parku, který se objevil na sociálních sítích, otřásl snad…

 

iSport.cz

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella čeká třetí dítě!

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella…

Jeden z nejlepších fotbalistů planety Lionel Messi bude trojnásobným otcem. Třicetiletý argentinský kanonýr ve…

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s Jankem nejsme spokojeni

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s…

Několik odchodů, vyřešení pozice „desítky“, ale především stabilizace. Takový je plán sparťanského vedení…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…