reklama


15.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

 

Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?

Škoda Kodiaq je fenoménem posledních týdnů a měsíců. Zcela nový zástupce modelové palety mladoboleslavské značky české zákazníky hojně zajímá, což bylo vidět i na čtenosti našich článků. První informace, jízda s konceptem VisionS předcházejícím Kodiaqu, jízda s prototypem vozu, první seznámení se se sériovým autem nebo třeba kompletní český ceník vás, naše čtenáře, hojně zaujaly. Dnes pokročíme ještě o krok dál, protože konečně nastala dlouho očekávaná chvíle. Právě dnes jsme se poprvé svezli se sériovou verzí Kodiaqu. Tak jak nás zaujala?

Jestliže jste čekali, že kodiaq testujeme ve stejnojmenném městě na Aljašce, vyvedeme vás z omylu. Mezinárodní prezentace auta probíhá na španělském ostrově Mallorca, kde sice do detailu neotestujeme jeho terénní schopnosti, ale zase ho vyzkoušíme v prostředí, kde přece jen bude jezdit nejčastěji, tedy na běžných silnicích. Automobil jsme si už detailně prohlédli, a tak to tentokrát bude primárně o jízdních dojmech.

Jako první jsme usedli za volant modrého exempláře v odstínu Lava Blue, pod jehož kapotou pracoval benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který na českém trhu slouží jako základní verze. Úplný základ jsme ale netestovali. V jeho případě má zákazník na výběr mezi automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco testovaný kousek disponoval jak šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, tak pohonem všech kol. Na vybraných trzích navíc bude k dispozici i slabší verze čtrnáctistovky s 92 kW.

Základní zážehový motor jistě mnohé zákazníky bude hodně zajímat, budou se nepochybně ptát po tom, zda tato čtrnáctistovka na auto bude stačit. Dobrou zprávou je, že stačí. Samozřejmě, na svižné ježdění a předjíždění na poslední chvíli to není. Jako základ se ale jedná o naprosto důstojný motor, který není žádnou brzdou provozu. Prostě na pohodovou jízdu s rodinou tato jednotka bezesporu stačí.

Líbila se nám i kombinace se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. DSG řadí hladce a rychle. Snad jen při změně ze třetího na čtvrtý stupeň lehce cuká. Je to ale tím, že kolem 50 km/h DSG občas zaváhá, jaký převod právě zvolit. V kombinaci se čtrnáctistovkou je pak na převodovce znát, že si pořádně zapracuje. Je totiž patrné, že pokud se řidič rozhodne zvýšit tempo, převodovka často podřazuje, aby měl pilot dostatek síly.

Video

Jen o dobrých zprávách to ale není. Čtrnáctistovka má s kodiaqem práci, vždyť testovaná verze s automatem a pohonem všech kol váží 1.625 kilogramů, což se zřetelně projevuje na spotřebě paliva. Ta se totiž po většinu času pohybovala kolem 10 litrů, což není zrovna málo. Jasně, testovací dráha zpočátku vedla po dálnici a horských serpentinách, a tak by 12 litrů, na kterých spotřeba v tu chvíli vyrostla, byla obhajitelná, jenže spotřeba příliš neklesala ani při zmírnění tempa. Když už jsme jeli opravdu „na spotřebu,“ dostali jsme se na osm litrů. Málo to není, Kodiaq je ale kus auta, navíc je nutné počítat s automatem i pohonem všech kol. Od motoru, který disponuje vedle start-stop systému a rekuperací brzdné energie také vypínáním válců, jsme ale čekali lepší čísla.

Důležité jsou i informace o odhlučnění, vždyť škodovky jsou často kritizovány za hluk od podvozku. V tomto případě jsme byli mile překvapeni, od podvozku se neozývaly žádné hlučné rány. Mallorské silničky jsou sice značně hladké, pár šrámů jsme na nich ale objevili a s nimi si podvozek Kodiaqu poradil s nadhledem. Nutno ale podotknout, že zkoušený vůz měl nijak velká 18palcová kola a adaptivní podvozek. Ten fungoval dobře v běžném i sportovním nastavení. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až kodiaq vyzkoušíme na „domácích“ silnicích, prvotní dojem je ale pozitivní.

Velice nás pak nadchlo odhlučnění motoru. I při jeho plném zatížení se do interiéru linulo jen jemné vrčení, které posádku vůbec neruší. Na dálnici je ale přece jen znát vyšší stavba karoserie, na Mallorce ale během našeho testování vanul silný vítr, a tak si na definitivní verdikt v tomto ohledu ještě musíme počkat. Co však znát je určitě, jsou střešní ližiny, od kterých se line šumění.

To je prozatím vše. Nyní se chystáme na otestování další verze, kterou by měl být turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuálem. Budu se rovněž snažit zodpovědět všechny otázky.

Škoda Kodiaq: První živé dojmy! Už jsme v něm seděli! (+video)

Škoda Kodiaq: Řídili jsme předsériové prototypy! (+video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Analytici: Vyloučení Česka ze skupiny vyspělých států ekonomiku nepoškodí Analytici: Vyloučení Česka ze skupiny vyspělých států ekonomiku nepoškodí

Zpráva americké banky JPMorgan o vyloučení České…

Česká republika uspěla v arbitráži kvůli Škodaexportu Česká republika uspěla v arbitráži kvůli Škodaexportu

Ministerstvo financí uspělo v arbitráži s britskou…

Exmanažeři Raiffeisenbank rozjíždějí investiční firmu Exmanažeři Raiffeisenbank rozjíždějí investiční firmu

Bankéři Lubor Žalman a Jan Kubín, kteří řadu let působili…

Ryanair expanduje, od října bude létat z Pardubic Ryanair expanduje, od října bude létat z Pardubic

Irský nízkonákladový dopravce Ryanair začne od října…

 
 

Přidat názorDiskuse: Máme za sebou první kilometry se Škodou…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




O Škodu Kodiaq je obrovský zájem. Na některé verze se čeká i půl roku O Škodu Kodiaq je obrovský zájem. Na některé verze se čeká i půl roku

Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat…

Škoda ve spolupráci s Benetem obnažila SUV Kodiaq na kost. Odhaluje vše! Škoda ve spolupráci s Benetem obnažila SUV Kodiaq na kost. Odhaluje vše!

Kodiaq svléknutý z kůže dává na odiv veškerou techniku,…

 



 
FOTO: Mercedes ukázal vůz pro rok 2017

Galerie: Mercedes ukázal formuli 1 pro rok 2017!

Dnes 12:40

Mercedes už vyzkoušel letošní vůz W08. Podívejte se na první fotografie.




Blesk.cz

Policisté pátrají po osmileté dívce z Prahy. Už dříve se pokoušela o útěk od pěstounů

Policisté pátrají po osmileté dívce z Prahy. Už…

Policisté pátrají po osmileté Kayle Visser (8), která bydlí v Praze. Dívka má jihoafrické občanství a mluví…

Blesk rozkryl pozadí soutěže krásy: Českou Miss ovládá Čunkova rodina!

Blesk rozkryl pozadí soutěže krásy: Českou Miss…

Čunek hledá Českou Miss! Tak by se klidně mohla přejmenovat soutěž krásy. I když se na veřejnosti Eva…

 

iSport.cz

Klesla dostal od Ocelářů výpověď, považuje ji za účelovou

Klesla dostal od Ocelářů výpověď, považuje ji za účelovou

Spor třineckých Ocelářů s obráncem Rostislavem Kleslou (34) se pohnul. Bývalý třinecký kapitán, kterého klub…

Krize krajánků v Anglii. Vydra ani Skalák nehrají, Kalas drží základ

Krize krajánků v Anglii. Vydra ani Skalák nehrají,…

Jsou čtyři a uchovávají naději, aby český fotbal měl v příští sezoně zastoupení v Premier League nejen v Petru…

 

Reflex.cz

Není konopí...  A mnoha pacientům to komplikuje život

Není konopí... A mnoha pacientům to komplikuje život

Je to několik let, co se do našich lékáren dostalo léčebné konopí. Sotva se však v lékárnách objevilo, tak…

Íránská šachová kráska se vzepřela režimu - odmítá hrát v hidžábu. Vyhodili ji z reprezentace a zřejmě emigruje

Íránská šachová kráska se vzepřela režimu - odmítá…

Vynikající mladá íránská šachistka Dorsa Derakhshani (18), které patří momentálně 92. místo ve světovém…

 
 
reklama