15.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

 

Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?

Škoda Kodiaq je fenoménem posledních týdnů a měsíců. Zcela nový zástupce modelové palety mladoboleslavské značky české zákazníky hojně zajímá, což bylo vidět i na čtenosti našich článků. První informace, jízda s konceptem VisionS předcházejícím Kodiaqu, jízda s prototypem vozu, první seznámení se se sériovým autem nebo třeba kompletní český ceník vás, naše čtenáře, hojně zaujaly. Dnes pokročíme ještě o krok dál, protože konečně nastala dlouho očekávaná chvíle. Právě dnes jsme se poprvé svezli se sériovou verzí Kodiaqu. Tak jak nás zaujala?

Jestliže jste čekali, že kodiaq testujeme ve stejnojmenném městě na Aljašce, vyvedeme vás z omylu. Mezinárodní prezentace auta probíhá na španělském ostrově Mallorca, kde sice do detailu neotestujeme jeho terénní schopnosti, ale zase ho vyzkoušíme v prostředí, kde přece jen bude jezdit nejčastěji, tedy na běžných silnicích. Automobil jsme si už detailně prohlédli, a tak to tentokrát bude primárně o jízdních dojmech.

Jako první jsme usedli za volant modrého exempláře v odstínu Lava Blue, pod jehož kapotou pracoval benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který na českém trhu slouží jako základní verze. Úplný základ jsme ale netestovali. V jeho případě má zákazník na výběr mezi automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco testovaný kousek disponoval jak šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, tak pohonem všech kol. Na vybraných trzích navíc bude k dispozici i slabší verze čtrnáctistovky s 92 kW.

Základní zážehový motor jistě mnohé zákazníky bude hodně zajímat, budou se nepochybně ptát po tom, zda tato čtrnáctistovka na auto bude stačit. Dobrou zprávou je, že stačí. Samozřejmě, na svižné ježdění a předjíždění na poslední chvíli to není. Jako základ se ale jedná o naprosto důstojný motor, který není žádnou brzdou provozu. Prostě na pohodovou jízdu s rodinou tato jednotka bezesporu stačí.

Líbila se nám i kombinace se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. DSG řadí hladce a rychle. Snad jen při změně ze třetího na čtvrtý stupeň lehce cuká. Je to ale tím, že kolem 50 km/h DSG občas zaváhá, jaký převod právě zvolit. V kombinaci se čtrnáctistovkou je pak na převodovce znát, že si pořádně zapracuje. Je totiž patrné, že pokud se řidič rozhodne zvýšit tempo, převodovka často podřazuje, aby měl pilot dostatek síly.

Video

Jen o dobrých zprávách to ale není. Čtrnáctistovka má s kodiaqem práci, vždyť testovaná verze s automatem a pohonem všech kol váží 1.625 kilogramů, což se zřetelně projevuje na spotřebě paliva. Ta se totiž po většinu času pohybovala kolem 10 litrů, což není zrovna málo. Jasně, testovací dráha zpočátku vedla po dálnici a horských serpentinách, a tak by 12 litrů, na kterých spotřeba v tu chvíli vyrostla, byla obhajitelná, jenže spotřeba příliš neklesala ani při zmírnění tempa. Když už jsme jeli opravdu „na spotřebu,“ dostali jsme se na osm litrů. Málo to není, Kodiaq je ale kus auta, navíc je nutné počítat s automatem i pohonem všech kol. Od motoru, který disponuje vedle start-stop systému a rekuperací brzdné energie také vypínáním válců, jsme ale čekali lepší čísla.

Důležité jsou i informace o odhlučnění, vždyť škodovky jsou často kritizovány za hluk od podvozku. V tomto případě jsme byli mile překvapeni, od podvozku se neozývaly žádné hlučné rány. Mallorské silničky jsou sice značně hladké, pár šrámů jsme na nich ale objevili a s nimi si podvozek Kodiaqu poradil s nadhledem. Nutno ale podotknout, že zkoušený vůz měl nijak velká 18palcová kola a adaptivní podvozek. Ten fungoval dobře v běžném i sportovním nastavení. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až kodiaq vyzkoušíme na „domácích“ silnicích, prvotní dojem je ale pozitivní.

Velice nás pak nadchlo odhlučnění motoru. I při jeho plném zatížení se do interiéru linulo jen jemné vrčení, které posádku vůbec neruší. Na dálnici je ale přece jen znát vyšší stavba karoserie, na Mallorce ale během našeho testování vanul silný vítr, a tak si na definitivní verdikt v tomto ohledu ještě musíme počkat. Co však znát je určitě, jsou střešní ližiny, od kterých se line šumění.

To je prozatím vše. Nyní se chystáme na otestování další verze, kterou by měl být turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuálem. Budu se rovněž snažit zodpovědět všechny otázky.

Škoda Kodiaq: První živé dojmy! Už jsme v něm seděli! (+video)

Škoda Kodiaq: Řídili jsme předsériové prototypy! (+video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Státní pojišťovna EGAP propadla do ztráty 1,25 miliardy, příčinou je i elektrárna v Turecku Státní pojišťovna EGAP propadla do ztráty 1,25 miliardy, příčinou je i elektrárna v Turecku

Státní pojišťovna EGAP loni vykázala ztrátu 1,25 miliardy…

Sobotka chce odvolat Babiše. Ten jde na Hrad Sobotka chce odvolat Babiše. Ten jde na Hrad

Premiér podezřívá ministra financí, že ošidil stát na…

Velké sítě lékáren vydělávají i díky svým e-shopům Velké sítě lékáren vydělávají i díky svým e-shopům

O postavení jedničky v elektronickém prodeji léků se…

Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska

Loni v únoru ministr financí Babiš vypočítával, jak se mu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Máme za sebou první kilometry se Škodou…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Škoda Kodiaq kupé v téměř sériové podobě. Měli byste zájem? Škoda Kodiaq kupé v téměř sériové podobě. Měli byste zájem?

Grafických ukázek Škody Kodiaq kupé jsou všude mraky.…

Škoda Kodiaq pro Čínu není stejná jako u nás. Má hnědý volant a jiné motory (+videa) Škoda Kodiaq pro Čínu není stejná jako u nás. Má hnědý volant a jiné motory (+videa)

Čínský trh je v mnohých ohledech specifický. Tamní verze…

 



 
Auta 3 pomalu míří do kin. Mrkněte na pořádný trailer!

Auta 3 pomalu míří do kin. Mrkněte na pořádný trailer!

Dnes 15:55

Třetí díl komiksové série Auta bude opět vyprávět příběh Bleska McQueena. Jeho role se ale změní, z nadějného mladíčka bude zkušený závodník bojující s mladšími jezdci.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Rajtoralovo (†31) tělo je v Česku: Rakev s ostatky přiletěla ranní linkou

Rajtoralovo (†31) tělo je v Česku: Rakev s ostatky…

Z Turecka, kde fotbalistovi Františku Rajtoralovi (†31) neplatili a kde vysedával na lavičce, chtěl utéct.…

 

iSport.cz

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár pro šampiona Ligy mistrů

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár…

Do Prahy na 48 hodin zavítala trofej pro šampiony fotbalové Ligy mistrů. Fanoušci budou moci na vlastní oči…

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl vážnou poruchou

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl…

Měl k němu blízko. Jako k vlastnímu bratrovi. Bývalý útočník David Střihavka (34) působil se zesnulým Františkem…

 

Reflex.cz

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…

Fantastické ostrovy, kde nevládnou lidé, ale zvířata: Kočky, králíci, kraby, prasata, či koně

Fantastické ostrovy, kde nevládnou lidé, ale…

Na světě existují místa, kde „vládnou“ spíše zvířata, než lidé. Není jich málo a zajímavé je, že jsou to…