15.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

 

Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?

Škoda Kodiaq je fenoménem posledních týdnů a měsíců. Zcela nový zástupce modelové palety mladoboleslavské značky české zákazníky hojně zajímá, což bylo vidět i na čtenosti našich článků. První informace, jízda s konceptem VisionS předcházejícím Kodiaqu, jízda s prototypem vozu, první seznámení se se sériovým autem nebo třeba kompletní český ceník vás, naše čtenáře, hojně zaujaly. Dnes pokročíme ještě o krok dál, protože konečně nastala dlouho očekávaná chvíle. Právě dnes jsme se poprvé svezli se sériovou verzí Kodiaqu. Tak jak nás zaujala?

Jestliže jste čekali, že kodiaq testujeme ve stejnojmenném městě na Aljašce, vyvedeme vás z omylu. Mezinárodní prezentace auta probíhá na španělském ostrově Mallorca, kde sice do detailu neotestujeme jeho terénní schopnosti, ale zase ho vyzkoušíme v prostředí, kde přece jen bude jezdit nejčastěji, tedy na běžných silnicích. Automobil jsme si už detailně prohlédli, a tak to tentokrát bude primárně o jízdních dojmech.

Jako první jsme usedli za volant modrého exempláře v odstínu Lava Blue, pod jehož kapotou pracoval benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který na českém trhu slouží jako základní verze. Úplný základ jsme ale netestovali. V jeho případě má zákazník na výběr mezi automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco testovaný kousek disponoval jak šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, tak pohonem všech kol. Na vybraných trzích navíc bude k dispozici i slabší verze čtrnáctistovky s 92 kW.

Základní zážehový motor jistě mnohé zákazníky bude hodně zajímat, budou se nepochybně ptát po tom, zda tato čtrnáctistovka na auto bude stačit. Dobrou zprávou je, že stačí. Samozřejmě, na svižné ježdění a předjíždění na poslední chvíli to není. Jako základ se ale jedná o naprosto důstojný motor, který není žádnou brzdou provozu. Prostě na pohodovou jízdu s rodinou tato jednotka bezesporu stačí.

Líbila se nám i kombinace se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. DSG řadí hladce a rychle. Snad jen při změně ze třetího na čtvrtý stupeň lehce cuká. Je to ale tím, že kolem 50 km/h DSG občas zaváhá, jaký převod právě zvolit. V kombinaci se čtrnáctistovkou je pak na převodovce znát, že si pořádně zapracuje. Je totiž patrné, že pokud se řidič rozhodne zvýšit tempo, převodovka často podřazuje, aby měl pilot dostatek síly.

Video

Jen o dobrých zprávách to ale není. Čtrnáctistovka má s kodiaqem práci, vždyť testovaná verze s automatem a pohonem všech kol váží 1.625 kilogramů, což se zřetelně projevuje na spotřebě paliva. Ta se totiž po většinu času pohybovala kolem 10 litrů, což není zrovna málo. Jasně, testovací dráha zpočátku vedla po dálnici a horských serpentinách, a tak by 12 litrů, na kterých spotřeba v tu chvíli vyrostla, byla obhajitelná, jenže spotřeba příliš neklesala ani při zmírnění tempa. Když už jsme jeli opravdu „na spotřebu,“ dostali jsme se na osm litrů. Málo to není, Kodiaq je ale kus auta, navíc je nutné počítat s automatem i pohonem všech kol. Od motoru, který disponuje vedle start-stop systému a rekuperací brzdné energie také vypínáním válců, jsme ale čekali lepší čísla.

Důležité jsou i informace o odhlučnění, vždyť škodovky jsou často kritizovány za hluk od podvozku. V tomto případě jsme byli mile překvapeni, od podvozku se neozývaly žádné hlučné rány. Mallorské silničky jsou sice značně hladké, pár šrámů jsme na nich ale objevili a s nimi si podvozek Kodiaqu poradil s nadhledem. Nutno ale podotknout, že zkoušený vůz měl nijak velká 18palcová kola a adaptivní podvozek. Ten fungoval dobře v běžném i sportovním nastavení. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až kodiaq vyzkoušíme na „domácích“ silnicích, prvotní dojem je ale pozitivní.

Velice nás pak nadchlo odhlučnění motoru. I při jeho plném zatížení se do interiéru linulo jen jemné vrčení, které posádku vůbec neruší. Na dálnici je ale přece jen znát vyšší stavba karoserie, na Mallorce ale během našeho testování vanul silný vítr, a tak si na definitivní verdikt v tomto ohledu ještě musíme počkat. Co však znát je určitě, jsou střešní ližiny, od kterých se line šumění.

To je prozatím vše. Nyní se chystáme na otestování další verze, kterou by měl být turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuálem. Budu se rovněž snažit zodpovědět všechny otázky.

Škoda Kodiaq: První živé dojmy! Už jsme v něm seděli! (+video)

Škoda Kodiaq: Řídili jsme předsériové prototypy! (+video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 

Přidat názorDiskuse: Máme za sebou první kilometry se Škodou…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Škoda auto zahajuje v Rusku výrobu SUV Kodiaq Škoda auto zahajuje v Rusku výrobu SUV Kodiaq

Automobilka Škoda Auto zahajuje v Rusku výrobu sportovně…

V Ženevě se ukáže nejluxusnější Kodiaq. Jasně, bude to L&K V Ženevě se ukáže nejluxusnější Kodiaq. Jasně, bude to L&K

Ty nejluxusnější Škodovky se už tradičně jmenují Laurin &…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…