Ženeva živě: Mazda Takeri alias příští Mazda6 na vlastní oči

Ženeva živě: Mazda Takeri alias příští Mazda6 na vlastní oči

 
 

Budoucí sedan střední třídy od Mazdy je k vidění v ženevském Palexpu.

Mazda Takeri, předobraz budoucí generace Mazdy6 se představuje evropským fanouškům značky na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě. Poprvé byl tento sportově střižený sedan prezentován na loňském autoshow v Tokiu, dnes ho můžeme poprvé vidět v Evropě.

Tvary automobilu byly tvořeny podle aktuálního designového jazyku značky nazvaného KODO - Soul of Motion. Sama automobilka prohlásila, že jejím cílem bylo tvořit nejen dynamický, pohodlný a úsporný vůz, ale také vizuálně přitažlivý vůz, který by byl ozdobou střední třídy.

A designérům se tento úkol zdařil. Takeri působí velice agresivním dojmem, a to nejen díky červenému laku použitém na karoserii. Hrany automobilu jsou ostře řezané, vpředu je mohutná maska chladiče tvarovaná podle současného trendu Mazdy. Takeri znamená v japonštině muž či samec, což odkazuje na maskulinní tvary karoserie.

Zadní blatníky jsou mohutně nafouklé, zajímavě řešené jsou koncové světlomety, které jsou jakoby vykousnuté ze samotné karoserie. Koncovky výfuku jsou elegantně zakomponované do zadního nárazníku.

Proporce auta vycházejí ze studie Shinari, kterou Mazda představila na pozdim roku 2010. Automobil má dlouhou kapotu, kabina je posunuta dozadu.

Takeri působí velice mohutným dojmem, japonský sedan je dlouhý 4.850 mm, široký 1.870 mm a vysoký 1.430 mm, rozvor činí 2.830 mm. Rozvor náprav aktuální Mazdy6 je dlouhý 2.725 mm.

Takeri zůstává konceptem, ale s ohledem na změny mezi studií Minagi a sériovým crossoverem CX-5 je patrné, co můžeme čekat od nové generace Mazdy 6. Ta zajisté dostane větší vnější zpětná zrcátka, aby mohla být homologována pro běžný silniční provoz. Pravděpodobně se změní také vnější kliky dveří a především příď vozu. Ta by se mohla více podobat CX-5, zachována nejspíš nebude linka spojující čelní světlomety přes masku chladiče.

V případě, že si sériová budoucí Mazda6 zachová větší část sportovního charakteru Takeri, bude tak jako ta současná patřit svým vzhledem mezi nejsportovnější automobily střední třídy. O zákazníky tak bude i nadále soupeřit především s Fordem Mondeo. Příď nové generace Mondea jsou někdy připodobňovány k vozům značky Aston Martin.

Nová šestka využije nejen vnější křivky Takeri, ale i to, co se skrývá pod karoserií tohoto konceptu. Budoucí Mazda 6 totiž podobně jako CX-5 použije balíček techniky Skyactiv.

Dynamicky tvarovaná studie je poháněna 2,2litrovou vznětovou jednotkou Skyactiv-D, která spolupracuje se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.

Jedním z unikátů Mazdy Takeri je nový systém rekuperace brzdné energie, takzvaný i-ELOOP, jehož předností je to, že ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Díky tomu může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií lze kondenzátor rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.

Nová generace Mazdy6 má být oficiálně představena během letošního podzimu, podle zákulisních informací vyráběna ve čtyřech karosářských verzích – jako sedan, liftback, kombi a kupé. První tři jmenované se začnou zřejmě prodávat v roce 2013, kupé má následovat o rok později.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 













Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…