Mazda Tribute 2.0

Mazda Tribute 2.0

 
 

Vstup do SUV třídy pojala Mazda poněkud konzervativněji než kupříkladu Hyundai modelem . Tribute má tedy už na začátku výhodu - nevýhodu: na silnici si jí asi nevšimnete, ale ani za několik let se neokouká.

Ale vážně: Máme-li hodnotit výsledek spolupráce Fordu s Mazdou z hlediska designu, nelze tomuto vozu vytknout vlastně nic. Samonosná karoserie s nezávislým zavěšením všech kol vyniká především pravidelností a tvary spíše nadčasovými než futuristickými. Zvyšující se dolní linie oken činí záď vozu opticky těžší, naopak výklopné zadní dveře působí lehce a elegantně. U Mazdy se nenosí žádné nadbytečné prolisy, zrcátka jsou důsledně černá a chromem se šetří.

Předvídatelnost vládne i interiéru. Vše je příjemně pravidelné, pro nového řidiče má Mazda jen drobná překvapení: přední a zadní mlhovky mají spínače na opačných koncích palubní desky, a k aktivaci tempomatu je třeba několika hmatů na volantu. Ten je sice čtyřramenný a jeho střed často zakrývá přístroje, ale je i mimořádně příjemný na dotek a má optimální průměr věnce. Přední sedadla jsou vzdor malé délce pohodlná, v zatáčkách ale řidičovo tělo "plave" bez dostatečné opory. Pro nohy i na výšku je zde místa dost, ale pouhé dvě opěrky na zadních sedadlech jsou u auta s pětimístnou homologací snad už přežitkem. Odkládacích prostor je hodně - přemíru malých otvorů ve střední konzoli nahrazuje v třílitrové verzi praktická obrovská uzavíratelná schránka.

Zavazadlový prostor překvapí dvakrát. Dá se do něj vstoupit i odklopným zadním sklem (příjemně) a je velmi malý a vysoko nad zemí (nepříjemně). Daň za spolehlivě ukryté plnohodnotné náhradní kolo je v tomto případě možno eliminovat sklopením zadních dělených sedadel, přesto si ale myslíme, že základních 368 litrů zavazadlového prostoru je na hranici přijatelnosti.

Slabší z nabízených motorůsi svůj přívlastek zaslouží i v obecnějším smyslu. Buďme ale spravedliví - vzdor malému výkonu a hlavně nijak oslnivému točivému momentu je s to udělit vozu dostatečnou dynamiku k bezpečné jízdě, a to při vcelku klidném projevu. Nejlépe se tato pohonná jednotka cítí mezi 2500-3000 otáčkami, kdy je nehlučná. Bohužel ve vyšších otáčkách hluk výrazně stoupá Spotřeba se dá při velmi klidné jízdě udržet i pod osmi litry na 100 km. Při běžné jízdě s částečným podílem jízdy ve městě je však nejméně o litr vyšší. Slabinou je řazení vcelku krátkou pákou na podlaze - zdálo se nám poměrně "gumové" a relativně těžké.

Systém pohonu čtyř kol Rotary Blade Coupling použitý u modelu Tribute má zabezpečovat automatické využívání pohonu 4x4, dle aktuálních potřeb. V případě, že soustava zaznamená prokluz předních kol, je okamžitě pomocí hydraulického systému převedeno až 50% kroutícího momentu motoru i na zadní nápravu. Tlačítkem na palubní desce má navíc řidič možnost zapnout systém 4x4 i trvale. Citát z prospektu má ale svá úskalí - při vyjíždění do zasněženého svahu jsme se několikrát ocitli v situaci, kdy se jedno přední kolo protáčelo a ostatní stála. Teprve ruční zapnutí 4x4 pomohlo, i když zde je třeba být opatrný - návod k obsluze vypočítává několik situací, kdy se systém 4x4 ručně zapínat nesmí: mimo jiné i v situaci, kdy jedno z kol nemá kontakt s pevným podkladem...

Terénní schopnosti jsou u tohoto vozu limitovány spíše pneumatikami než výkonem motoru či světlou výškou. Standardní jízdy po louce a do svahů zvládá Tribute bez problémů. Na silnici je vzdor vysoké stavbě velmi stabilní, s lehkým sklonem k přetáčivosti. Brzdy slouží spolehlivě i při opakovaném používání.

Doménou Mazdy Tribute je zjevně spolehlivost, relativně úsporný nenáročný motor a nadčasový vzhled. Slabinou pak je tužší řazení a menší základní zavazadlový prostor. Vcelku bohatá základní výbava a dobré jízdní vlastnosti tak z nejnovějšího přírůstku rodiny Mazda dělají zdatného konkurenta ostatním, na trhu již etablovaným SUV.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 859 900 Kč Cena v testované výbavě: 871 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, přední a boční airbagy, imobilizér, předepínače bezpečnostních pásů, centrální zamykání, střešní lyžiny s nastavitelnými příčníky, kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožený potah volantu, tempomat, příprava na rádio, manuální klimatizace

Výbava testovaného vozu:základní + Metalický lak (+12.000,-)

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 

Štítky SUV Mazda Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.8 / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 368 / 2245
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 585
Rozměr pneu:215/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4395
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1765
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,27
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Po Fordu Escape svolávána i Mazda Tribute se stejným problémem Po Fordu Escape svolávána i Mazda Tribute se stejným problémem

Mazda krátce po Fordu oznámila svolávací akci na SUV…

Detroit 2007: Mazda Tribute Hybrid Detroit 2007: Mazda Tribute Hybrid

Nemít v nabídce automobil s hybridním pohonem bude na…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…