Mazda Tribute 2.0

Mazda Tribute 2.0

 
 

Vstup do SUV třídy pojala Mazda poněkud konzervativněji než kupříkladu Hyundai modelem . Tribute má tedy už na začátku výhodu - nevýhodu: na silnici si jí asi nevšimnete, ale ani za několik let se neokouká.

Ale vážně: Máme-li hodnotit výsledek spolupráce Fordu s Mazdou z hlediska designu, nelze tomuto vozu vytknout vlastně nic. Samonosná karoserie s nezávislým zavěšením všech kol vyniká především pravidelností a tvary spíše nadčasovými než futuristickými. Zvyšující se dolní linie oken činí záď vozu opticky těžší, naopak výklopné zadní dveře působí lehce a elegantně. U Mazdy se nenosí žádné nadbytečné prolisy, zrcátka jsou důsledně černá a chromem se šetří.

Předvídatelnost vládne i interiéru. Vše je příjemně pravidelné, pro nového řidiče má Mazda jen drobná překvapení: přední a zadní mlhovky mají spínače na opačných koncích palubní desky, a k aktivaci tempomatu je třeba několika hmatů na volantu. Ten je sice čtyřramenný a jeho střed často zakrývá přístroje, ale je i mimořádně příjemný na dotek a má optimální průměr věnce. Přední sedadla jsou vzdor malé délce pohodlná, v zatáčkách ale řidičovo tělo "plave" bez dostatečné opory. Pro nohy i na výšku je zde místa dost, ale pouhé dvě opěrky na zadních sedadlech jsou u auta s pětimístnou homologací snad už přežitkem. Odkládacích prostor je hodně - přemíru malých otvorů ve střední konzoli nahrazuje v třílitrové verzi praktická obrovská uzavíratelná schránka.

Zavazadlový prostor překvapí dvakrát. Dá se do něj vstoupit i odklopným zadním sklem (příjemně) a je velmi malý a vysoko nad zemí (nepříjemně). Daň za spolehlivě ukryté plnohodnotné náhradní kolo je v tomto případě možno eliminovat sklopením zadních dělených sedadel, přesto si ale myslíme, že základních 368 litrů zavazadlového prostoru je na hranici přijatelnosti.

Slabší z nabízených motorůsi svůj přívlastek zaslouží i v obecnějším smyslu. Buďme ale spravedliví - vzdor malému výkonu a hlavně nijak oslnivému točivému momentu je s to udělit vozu dostatečnou dynamiku k bezpečné jízdě, a to při vcelku klidném projevu. Nejlépe se tato pohonná jednotka cítí mezi 2500-3000 otáčkami, kdy je nehlučná. Bohužel ve vyšších otáčkách hluk výrazně stoupá Spotřeba se dá při velmi klidné jízdě udržet i pod osmi litry na 100 km. Při běžné jízdě s částečným podílem jízdy ve městě je však nejméně o litr vyšší. Slabinou je řazení vcelku krátkou pákou na podlaze - zdálo se nám poměrně "gumové" a relativně těžké.

Systém pohonu čtyř kol Rotary Blade Coupling použitý u modelu Tribute má zabezpečovat automatické využívání pohonu 4x4, dle aktuálních potřeb. V případě, že soustava zaznamená prokluz předních kol, je okamžitě pomocí hydraulického systému převedeno až 50% kroutícího momentu motoru i na zadní nápravu. Tlačítkem na palubní desce má navíc řidič možnost zapnout systém 4x4 i trvale. Citát z prospektu má ale svá úskalí - při vyjíždění do zasněženého svahu jsme se několikrát ocitli v situaci, kdy se jedno přední kolo protáčelo a ostatní stála. Teprve ruční zapnutí 4x4 pomohlo, i když zde je třeba být opatrný - návod k obsluze vypočítává několik situací, kdy se systém 4x4 ručně zapínat nesmí: mimo jiné i v situaci, kdy jedno z kol nemá kontakt s pevným podkladem...

Terénní schopnosti jsou u tohoto vozu limitovány spíše pneumatikami než výkonem motoru či světlou výškou. Standardní jízdy po louce a do svahů zvládá Tribute bez problémů. Na silnici je vzdor vysoké stavbě velmi stabilní, s lehkým sklonem k přetáčivosti. Brzdy slouží spolehlivě i při opakovaném používání.

Doménou Mazdy Tribute je zjevně spolehlivost, relativně úsporný nenáročný motor a nadčasový vzhled. Slabinou pak je tužší řazení a menší základní zavazadlový prostor. Vcelku bohatá základní výbava a dobré jízdní vlastnosti tak z nejnovějšího přírůstku rodiny Mazda dělají zdatného konkurenta ostatním, na trhu již etablovaným SUV.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 859 900 Kč Cena v testované výbavě: 871 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, přední a boční airbagy, imobilizér, předepínače bezpečnostních pásů, centrální zamykání, střešní lyžiny s nastavitelnými příčníky, kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožený potah volantu, tempomat, příprava na rádio, manuální klimatizace

Výbava testovaného vozu:základní + Metalický lak (+12.000,-)

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.8 / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 368 / 2245
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 585
Rozměr pneu:215/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4395
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1765
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,27
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Po Fordu Escape svolávána i Mazda Tribute se stejným problémem Po Fordu Escape svolávána i Mazda Tribute se stejným problémem

Mazda krátce po Fordu oznámila svolávací akci na SUV…

Detroit 2007: Mazda Tribute Hybrid Detroit 2007: Mazda Tribute Hybrid

Nemít v nabídce automobil s hybridním pohonem bude na…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…