Již počátkem května se na našem automobilovém trhu objeví nová Mazda2. Tato novinka je prvním modelem Mazdy vyráběným v Evropě, konkrétně ve španělské Valencii.

Prvním náznakem příchodu nového malého hatchbacku Mazdy byl již koncept MX Runabaut představený vloni na jarním ženevském autosalonu. Na podzimním pařížském autosalonu však již byla představena horká novinka Mazda2.

Mazda2 nahradí dva, současné prodejně poněkud méně úspěšné, modely 121 a Demio. Model 121 si zřejmě své zákazníky nezískal pro jeho až příliš velkou podobnost s modelem Fiesta. Jeho přílišná podobnost prozrazující příslušnost Mazdy ke koncernu Ford zákazníky zřejmě spíše odrazovala - vždyť se nejednalo o typickou Mazdu. Druhý malý automobil v nabídce Mazdy model Demio si také velký úspěch nezískal a to zřejmě pro jeho přílišnou designovou nevýraznost. Není tak žádným divem, že se Mazda rozhodla nahradit tyto dva modely jedním novým.

Mazda se jak se zdá poučila z předchozích chyb a tak si tentokrát konstruktéři dali záležet na zachování charakteru typického pro Mazdu i na vytvoření originálního designu. Příslušnost Mazdy k Fordu tak sice setrvává a využití spolupráce i mnoha společných komponentů je dnes kvůli finanční dostupnosti vozu samozřejmostí, avšak tato spolupráce je u Mazdy2 vidět až na druhý pohled.

Mazda2 se může pochlubit osobitým moderním designem, který zejména v přední části zřetelně navazuje na velmi úspěšný design Mazdy 6. Při pohledu z boku zaujmou jednoduché čisté linie s moderními prvky jako je například okénko i v C sloupku karoserie. Strmá záď vozu nese několik neobvyklých prvků. Poněkud nečekaný je tvar zadních světel, který je podobný tvaru zadních světel některých modelů Alfy Romeo. Nezvyklé jsou i výklopné zadní dveře, které si ovšem zaslouží pochvalu za hluboký výřez až do nárazníku. Při jejich otevření se tak naskytne rovná podlaha usnadňující nakládání těžších předmětů. Tato praktická záležitost je zatím obzvláště u malých automobilů neobvyklá. Zavazadlový prostor o objemu 268 litrů sice i na kategorii malých automobilů neposkytuje příliš mnoho prostoru, ale v případě potřeby lze objem zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1044 litrů. Zajímavým detailem zavazadlového prostoru je různě rozložitelný vrchní kryt, který může částečně posloužit i k uchycení předmětů. Pro přepravu delších předmětů je zase velmi užitečná možnost úplného sklopení opěradla spolujezdce.

Přes své kompaktní rozměry (délka 3925 mm, šířka 1680 mm, výška 1545 mm) nabízí Mazda2 prostorný interiér. Zejména vyšší stavba karoserie a velký rozvor 2490 mm zajišťují dostatek místa na předních i zadních sedadlech. Interiér působí pro Mazdu typickým sportovně elegantním designem s kvalitním zpracováním. Na sportovní eleganci se obzvláště podílí doplňky imitující kov a tříramenný volant.

Zajímavostí je řízení Mazdy2, kde tato japonská automobilka upustila od elektrického posilovače použitého u svého sourozence Fiesty a použila klasický hydraulický posilovač. K této volbě Mazdu vedlo údajné dosažení charakteristické citlivosti volantu na jakou jsou zákazníci této značky zvyklí.

Pro zachování typických jízdních vlastností Mazdy došlo i k mírným úpravám jinak s Fiestou shodného podvozku. Jiné je nastavení tlumičů a předních stabilizátorů. K úpravám došlo také na brzdovém systému a Mazda2 se ve srovnání s Fiestou může dokonce pochlubit větší torzní tuhostí karosérie.

Kromě vnějšího i vnitřního designu spolu s úpravami zachovávající tuto Mazdu Mazdou je ovšem spolupráce s Fordem nepopíratelná. Kromě téměř shodné podlahové plošiny má totiž Mazda2 v nabídce i čtyři s Fordem shodné motory.

Tři z těchto motorů jsou zážehové šestnáctiventilové čtyřválce s objemem 1,25 1,4 a 1,6 litru o výkonech 55, 59 a 74 kW s největším točivým momentem 110, 124 a 146 Nm. V nabídce je i přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,4 TDCi se systémem common-rail vyvinutý ve spolupráci Fordu a PSA (Peugeot-Citroen) o výkonu 50 kW s největším točivým momentem 160 Nm. Zážehový i vznětový motor o objemu 1,4 litru je možné kombinovat i s automatickou převodovkou s možností manuální volby převodových stupňů.

Mazda2 se může pochlubit i bohatou bezpečnostní výbavou v níž kromě pevné struktury karoserie najdeme i dvoufázové čelní airbagy, boční i okenní airbagy, čtyřkanálový systém ABS, systém elektronického rozdělování brzdné síly EBD a u některých modelů i systém řízení jízdní stability DSC.

Konstruktéři nové Mazdy2 se i přes využití mnoha komponentů shodných s jiným modelem spřízněné značky snažili vytvořit osobitý a kvalitní automobil. Jak se jim to povedlo nejlépe ukážou prodejní čísla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mazda2 - jedna za dvě

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV) Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV)

Když to nemá alespoň šestiválec, 18palcová kola a…

Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce

Po rodinné šestce prezentované na autosalonu v Ženevě…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…