Již počátkem května se na našem automobilovém trhu objeví nová Mazda2. Tato novinka je prvním modelem Mazdy vyráběným v Evropě, konkrétně ve španělské Valencii.

Prvním náznakem příchodu nového malého hatchbacku Mazdy byl již koncept MX Runabaut představený vloni na jarním ženevském autosalonu. Na podzimním pařížském autosalonu však již byla představena horká novinka Mazda2.

Mazda2 nahradí dva, současné prodejně poněkud méně úspěšné, modely 121 a Demio. Model 121 si zřejmě své zákazníky nezískal pro jeho až příliš velkou podobnost s modelem Fiesta. Jeho přílišná podobnost prozrazující příslušnost Mazdy ke koncernu Ford zákazníky zřejmě spíše odrazovala - vždyť se nejednalo o typickou Mazdu. Druhý malý automobil v nabídce Mazdy model Demio si také velký úspěch nezískal a to zřejmě pro jeho přílišnou designovou nevýraznost. Není tak žádným divem, že se Mazda rozhodla nahradit tyto dva modely jedním novým.

Mazda se jak se zdá poučila z předchozích chyb a tak si tentokrát konstruktéři dali záležet na zachování charakteru typického pro Mazdu i na vytvoření originálního designu. Příslušnost Mazdy k Fordu tak sice setrvává a využití spolupráce i mnoha společných komponentů je dnes kvůli finanční dostupnosti vozu samozřejmostí, avšak tato spolupráce je u Mazdy2 vidět až na druhý pohled.

Mazda2 se může pochlubit osobitým moderním designem, který zejména v přední části zřetelně navazuje na velmi úspěšný design Mazdy 6. Při pohledu z boku zaujmou jednoduché čisté linie s moderními prvky jako je například okénko i v C sloupku karoserie. Strmá záď vozu nese několik neobvyklých prvků. Poněkud nečekaný je tvar zadních světel, který je podobný tvaru zadních světel některých modelů Alfy Romeo. Nezvyklé jsou i výklopné zadní dveře, které si ovšem zaslouží pochvalu za hluboký výřez až do nárazníku. Při jejich otevření se tak naskytne rovná podlaha usnadňující nakládání těžších předmětů. Tato praktická záležitost je zatím obzvláště u malých automobilů neobvyklá. Zavazadlový prostor o objemu 268 litrů sice i na kategorii malých automobilů neposkytuje příliš mnoho prostoru, ale v případě potřeby lze objem zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1044 litrů. Zajímavým detailem zavazadlového prostoru je různě rozložitelný vrchní kryt, který může částečně posloužit i k uchycení předmětů. Pro přepravu delších předmětů je zase velmi užitečná možnost úplného sklopení opěradla spolujezdce.

Přes své kompaktní rozměry (délka 3925 mm, šířka 1680 mm, výška 1545 mm) nabízí Mazda2 prostorný interiér. Zejména vyšší stavba karoserie a velký rozvor 2490 mm zajišťují dostatek místa na předních i zadních sedadlech. Interiér působí pro Mazdu typickým sportovně elegantním designem s kvalitním zpracováním. Na sportovní eleganci se obzvláště podílí doplňky imitující kov a tříramenný volant.

Zajímavostí je řízení Mazdy2, kde tato japonská automobilka upustila od elektrického posilovače použitého u svého sourozence Fiesty a použila klasický hydraulický posilovač. K této volbě Mazdu vedlo údajné dosažení charakteristické citlivosti volantu na jakou jsou zákazníci této značky zvyklí.

Pro zachování typických jízdních vlastností Mazdy došlo i k mírným úpravám jinak s Fiestou shodného podvozku. Jiné je nastavení tlumičů a předních stabilizátorů. K úpravám došlo také na brzdovém systému a Mazda2 se ve srovnání s Fiestou může dokonce pochlubit větší torzní tuhostí karosérie.

Kromě vnějšího i vnitřního designu spolu s úpravami zachovávající tuto Mazdu Mazdou je ovšem spolupráce s Fordem nepopíratelná. Kromě téměř shodné podlahové plošiny má totiž Mazda2 v nabídce i čtyři s Fordem shodné motory.

Tři z těchto motorů jsou zážehové šestnáctiventilové čtyřválce s objemem 1,25 1,4 a 1,6 litru o výkonech 55, 59 a 74 kW s největším točivým momentem 110, 124 a 146 Nm. V nabídce je i přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,4 TDCi se systémem common-rail vyvinutý ve spolupráci Fordu a PSA (Peugeot-Citroen) o výkonu 50 kW s největším točivým momentem 160 Nm. Zážehový i vznětový motor o objemu 1,4 litru je možné kombinovat i s automatickou převodovkou s možností manuální volby převodových stupňů.

Mazda2 se může pochlubit i bohatou bezpečnostní výbavou v níž kromě pevné struktury karoserie najdeme i dvoufázové čelní airbagy, boční i okenní airbagy, čtyřkanálový systém ABS, systém elektronického rozdělování brzdné síly EBD a u některých modelů i systém řízení jízdní stability DSC.

Konstruktéři nové Mazdy2 se i přes využití mnoha komponentů shodných s jiným modelem spřízněné značky snažili vytvořit osobitý a kvalitní automobil. Jak se jim to povedlo nejlépe ukážou prodejní čísla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mazda2 - jedna za dvě

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV) Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV)

Když to nemá alespoň šestiválec, 18palcová kola a…

Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce

Po rodinné šestce prezentované na autosalonu v Ženevě…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem 12 hodin jako paralyzovaný

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem…

Impozantní návrat legendy je na spadnutí. Hvězdný snajpr Zlatan Ibrahimovic doléčil vážně poraněné koleno a po…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…