22.1. 2003

Již počátkem května se na našem automobilovém trhu objeví nová Mazda2. Tato novinka je prvním modelem Mazdy vyráběným v Evropě, konkrétně ve španělské Valencii.

Prvním náznakem příchodu nového malého hatchbacku Mazdy byl již koncept MX Runabaut představený vloni na jarním ženevském autosalonu. Na podzimním pařížském autosalonu však již byla představena horká novinka Mazda2.

Mazda2 nahradí dva, současné prodejně poněkud méně úspěšné, modely 121 a Demio. Model 121 si zřejmě své zákazníky nezískal pro jeho až příliš velkou podobnost s modelem Fiesta. Jeho přílišná podobnost prozrazující příslušnost Mazdy ke koncernu Ford zákazníky zřejmě spíše odrazovala - vždyť se nejednalo o typickou Mazdu. Druhý malý automobil v nabídce Mazdy model Demio si také velký úspěch nezískal a to zřejmě pro jeho přílišnou designovou nevýraznost. Není tak žádným divem, že se Mazda rozhodla nahradit tyto dva modely jedním novým.

Mazda se jak se zdá poučila z předchozích chyb a tak si tentokrát konstruktéři dali záležet na zachování charakteru typického pro Mazdu i na vytvoření originálního designu. Příslušnost Mazdy k Fordu tak sice setrvává a využití spolupráce i mnoha společných komponentů je dnes kvůli finanční dostupnosti vozu samozřejmostí, avšak tato spolupráce je u Mazdy2 vidět až na druhý pohled.

Mazda2 se může pochlubit osobitým moderním designem, který zejména v přední části zřetelně navazuje na velmi úspěšný design Mazdy 6. Při pohledu z boku zaujmou jednoduché čisté linie s moderními prvky jako je například okénko i v C sloupku karoserie. Strmá záď vozu nese několik neobvyklých prvků. Poněkud nečekaný je tvar zadních světel, který je podobný tvaru zadních světel některých modelů Alfy Romeo. Nezvyklé jsou i výklopné zadní dveře, které si ovšem zaslouží pochvalu za hluboký výřez až do nárazníku. Při jejich otevření se tak naskytne rovná podlaha usnadňující nakládání těžších předmětů. Tato praktická záležitost je zatím obzvláště u malých automobilů neobvyklá. Zavazadlový prostor o objemu 268 litrů sice i na kategorii malých automobilů neposkytuje příliš mnoho prostoru, ale v případě potřeby lze objem zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1044 litrů. Zajímavým detailem zavazadlového prostoru je různě rozložitelný vrchní kryt, který může částečně posloužit i k uchycení předmětů. Pro přepravu delších předmětů je zase velmi užitečná možnost úplného sklopení opěradla spolujezdce.

Přes své kompaktní rozměry (délka 3925 mm, šířka 1680 mm, výška 1545 mm) nabízí Mazda2 prostorný interiér. Zejména vyšší stavba karoserie a velký rozvor 2490 mm zajišťují dostatek místa na předních i zadních sedadlech. Interiér působí pro Mazdu typickým sportovně elegantním designem s kvalitním zpracováním. Na sportovní eleganci se obzvláště podílí doplňky imitující kov a tříramenný volant.

Zajímavostí je řízení Mazdy2, kde tato japonská automobilka upustila od elektrického posilovače použitého u svého sourozence Fiesty a použila klasický hydraulický posilovač. K této volbě Mazdu vedlo údajné dosažení charakteristické citlivosti volantu na jakou jsou zákazníci této značky zvyklí.

Pro zachování typických jízdních vlastností Mazdy došlo i k mírným úpravám jinak s Fiestou shodného podvozku. Jiné je nastavení tlumičů a předních stabilizátorů. K úpravám došlo také na brzdovém systému a Mazda2 se ve srovnání s Fiestou může dokonce pochlubit větší torzní tuhostí karosérie.

Kromě vnějšího i vnitřního designu spolu s úpravami zachovávající tuto Mazdu Mazdou je ovšem spolupráce s Fordem nepopíratelná. Kromě téměř shodné podlahové plošiny má totiž Mazda2 v nabídce i čtyři s Fordem shodné motory.

Tři z těchto motorů jsou zážehové šestnáctiventilové čtyřválce s objemem 1,25 1,4 a 1,6 litru o výkonech 55, 59 a 74 kW s největším točivým momentem 110, 124 a 146 Nm. V nabídce je i přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,4 TDCi se systémem common-rail vyvinutý ve spolupráci Fordu a PSA (Peugeot-Citroen) o výkonu 50 kW s největším točivým momentem 160 Nm. Zážehový i vznětový motor o objemu 1,4 litru je možné kombinovat i s automatickou převodovkou s možností manuální volby převodových stupňů.

Mazda2 se může pochlubit i bohatou bezpečnostní výbavou v níž kromě pevné struktury karoserie najdeme i dvoufázové čelní airbagy, boční i okenní airbagy, čtyřkanálový systém ABS, systém elektronického rozdělování brzdné síly EBD a u některých modelů i systém řízení jízdní stability DSC.

Konstruktéři nové Mazdy2 se i přes využití mnoha komponentů shodných s jiným modelem spřízněné značky snažili vytvořit osobitý a kvalitní automobil. Jak se jim to povedlo nejlépe ukážou prodejní čísla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Novináři nejsou „nepřátelé lidu“. Americký Senát podpořil svobodný tisk Novináři nejsou „nepřátelé lidu“. Americký Senát podpořil svobodný tisk

Americký Senát dnes jednomyslně schválil rezoluci na…

Záplavy na jihu Indie si už vyžádaly více než 100 lidských životů Záplavy na jihu Indie si už vyžádaly více než 100 lidských životů

Při záplavách na jihu Indie způsobených monzunovými dešti…

Moskva vyslala strategické bombardéry na Čukotku, budou jen 700 kilometrů od Aljašky Moskva vyslala strategické bombardéry na Čukotku, budou jen 700 kilometrů od Aljašky

Ruská armáda poprvé vyslala své strategické bombardéry na…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mazda2 - jedna za dvě

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV) Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV)

Když to nemá alespoň šestiválec, 18palcová kola a…

Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce

Po rodinné šestce prezentované na autosalonu v Ženevě…

 



 
Tohle jsou ta nejprodávanější auta světa. Vládnou kompakty a SUV

Tohle jsou ta nejprodávanější auta světa. Vládnou kompakty a SUV

Včera

V žebříčku nejprodávanějších aut světa došlo k mírným změnám. Nejprodávanějším SUV je nově Toyota RAV4, nahoru se pak dere Nissan Qashqai.




Blesk.cz

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

 

iSport.cz

Vsetín si dal inzerát na brankáře a vyšlo to! Bělorus bez práce našel job

Vsetín si dal inzerát na brankáře a vyšlo to!…

Hledali gólmana přes inzerát, poptávali se i na »pracáku« a povedlo se! A dokonce v cizině. Za hokejový Vsetín…

Hráči mají můj respekt, děkoval Jílek. Pak musel hodnotit kazašské dívky

Hráči mají můj respekt, děkoval Jílek. Pak musel…

PŘÍMO Z KAZACHSTÁNU | Nestává se často, aby hostující trenér po výhře svého celku na cizí půdě po závěrečném…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…