Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 650S Spider Al Sahara 79 je otevřený supersport s pravým zlatem. Uhádnete, kam zamíří?

David Bureš
Diskuze (0)
Zlato je v některých koutech světa nadmíru oblíbeným materiálem. McLaren se jej rozhodl ve svém autě znovu použít.

Divize MSO automobilky McLaren zaměřená na úpravu aut podle speciálních požadavků zákazníků představuje na autosalonu v Dubaji své nejnovější dílo, model 650S Spider Al Sahara 79. Auto je určeno speciálně pro klienty z Blízkého východu, podle jejichž vkusu byl otevřený supersport navržen.

Karoserie automobilu je vyvedena v perleťovém bílém laku, jehož specialitou jsou částečky z ryzího (čtyřiadvacetikarátového) zlata, které autu dodávají netradiční lesk. Právě na lak inspirovaný pískem blízkovýchodních pouští odkazuje název modelu. Al Sahara je arabský výraz pro písek, 79 je pak atomové číslo zlata.

S bílou perletí ostře kontrastují černé detaily. Černá barva byla užita nejen na kovaná kola, ale také na pevnou skládací střechu. Lemy bočních nasávacích otvorů, lízátko v předním nárazníku nebo zadní difusor jsou z karbonových vláken.

Na černobílou kombinaci hraje také interiér, který dále oživují vybraná tlačítka ve zlatém zbarvení. Stejný odstín je užit také na výdechy klimatizace. Použitá sedadla jsou kvůli komfortu elektricky ovládaná, čalouněna jsou kůží.

McLaren 650S Spider Al Sahara 79 sází hlavně na styl, technika v útrobách se neměnila. O pohon se jako v případě výchozího 650S Spider stará 3,8litrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který je naladěn na 478 kW a 678 N.m. Díky této síle auto zrychlí z 0-100 km/h za tři sekundy a jede nejvyšší rychlostí 329 km/h.

Blízký východ je pro divizi MSO (McLaren Special Operations) důležitým odbytištěm. Více než čtvrtina zde prodaných aut britské značky je nějakým způsobem upravena podle individuálního zájmu zákazníka. Těmito prvky jsou speciální laky, čalounění nebo aerodynamické díly.

McLaren 650S Spider Al Sahara 79 není prvním modelem značky, který používá díly z pravého zlata. Někdejší McLaren F1 měl ze zlata dokonce stěny motorového prostoru. Automobilka toto řešení užila kvůli tomu, že zlato skvěle pohlcuje teplo.

David Bureš
Diskuze (0)