Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren pracuje na nástupci P1. Okruhová zbraň bude moci i na silnice

David Bureš
Diskuze (0)
Nástupce McLaren P1 opět posune měřítka extrémnosti. Nová vlajková loď britského výrobce superaut chce být ostrou zbraní pro závodní okruhy.

Nabídka značky McLaren se dělí do tří modelových řad. Základem jsou sportovní vozy Sports Series, neboli deriváty modelu 570S, nad kterými stojí Super Series, alias 720S. Vrcholem je pak Ultimate Series, která je po ukončení výroby P1 bez prodávaného zástupce. McLaren ale již pracuje na opětovném zaplnění této řady, když chystá nástupce P1.

Automobil vyvíjený pod interním označením P15 chce být „nejextrémnějším silničním vozidlem, které je orientováno pro jízdu na závodních tratích.“ Inženýři dokonce údajně dostali veškerou volnost co se týče jízdních výkonů, které tak mohli upřednostnit před čímkoliv jiným. Vůz tak má třeba postrádat klasický zavazadelník, místo toho tu bude jen malý prostor pro helmy nebo závodní overal.

O pohon by se měl postarat čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly převzatý ze 720S, v případě novinky by však z něj mělo být vytaženo až 800 koní (588 kW). To je sice pořádná síla, ve výsledku ale P15 patrně bude slabší než předchůdce. Na rozdíl od P1 totiž její nástupce podle všeho nebude plug-in hybridem, předcházející vůz nabízel díky kombinaci osmiválce a elektromotoru celkem 673 kW.

Oproti P1 ale nový hypersport bude o pořádný kus lehčí, což jeho schopnostem na trati výrazně pomůže. Údajně je cílem váha nižší než 1.300 kilogramů, což by bylo o dost méně než u P1, jehož pohotovostní hmotnost činila 1.547 kg. Redukci váhy umožní druhá generace karbonového monokoku McLarenu, kterou jako první použil model 720S.

Vzhled navržený šéfdesignérem značky Robertem Melvillem má myslet hlavně na funkci než formu. Hlavním cílem byla co nejlepší aerodynamika, na níž byl kladen větší důraz než na estetiku. Těšit se tak máme mimo jiné na obří přítlačný spoiler na zádi, chybět nebudou ani další aktivní aerodynamické prvky nebo možnost snížení podvozku pro lepší schopnosti na trati. Konstruktéři v této oblasti údajně budou vycházet z poznatků zjištěných ze světa Formule 1.

Nový vůz by nakonec měl být dvoumístný, padají tak úvahy nad třímístnou konfigurací ve stylu legendárního McLarenu F1. Ta bude totiž vyhrazena jinému autu, rychlému gran turismu, které je pod interním označením BP23 plánováno pro rok 2019. Stejně jako zbytek automobilu bude extrémní, váha se bude šetřit všude, kde to půjde. Třeba sedadla tak mají mít hodně blízko těm ze závodních speciálů.

Přestože P15 bude hodně ostrým nástrojem, stále bude homologováno pro provoz na běžných silnicích. Později by ale mohla dorazit ještě extrémnější verze, určená výhradně pro závodní okruhy. Podle dostupných zpráv McLaren postaví pouze 500 exemplářů vozu, aby uchoval jeho exkluzivitu. Cena má být na úrovni P1, které v době uvedení stálo 1.030.000 eur (bezmála 27 milionů korun). Poprvé se má auto představit na ženevském autosalonu 2018 s tím, že první exempláře dorazí k zákazníkům během příštího léta.

David Bureš
Diskuze (0)