Mercedes-Benz Antos: Těžká váha na krátké tratě

 

Mercedes-Benz se ve své nabídce užitkových vozidel snaží vyplnit téměř každou mezeru. Díky tomu je vrcholem mezi rozvážkovými modely Antos.

Veřejnosti se Mercedes-Benz Antos poprvé představil na podzimním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru v roce 2012 a následně vstoupil na trh. Automobilka jej uvedla jako první řadu těžkých nákladních vozidel nad 18 t vyvinutých přímo pro krátké tratě.

Svou technikou i designem se Antos přibližuje aktuální generaci řady Actros, jejíž premiéra se odehrála v roce 2011. Zároveň ovšem nabízí vlastní charakter a jeho 2,30 metru široká kabina připravená pro krátké vzdálenosti je k dispozici v krátkém provedení S nebo střední verzi M. Obě mají nabízet snadný přístup a propracovanou ergonomii. Kabiny Mercedesu Antos nesou označení CompactSpace M, ClassicSpace M a ClassicSpace S.

Nová širší a pevnější konstrukce šasi je optimalizována pro využití v oblasti těžké přepravy. Stejně jako u nového Actrosu se rozchod kol zvětšil o 90 mm na 834 mm. Modelová řada Antos má nabídnout celkem 67 různých délek rozvorů náprav v rozmezí od 2650 mm do 6700 mm.

Pro ekonomickou přepravu v sektorech, kde hraje hlavní roli užitečné zatížení a výška šasi jsou určeny verze Antos Loader a Antos Volumer. První jmenovaný může představovat na svou kategorii lehké vozidly, kdy může nezatížený tahač s konfigurací náprav 4x2 vážit méně než 6000 kg. Druhá jmenovaná verze je zaměřena na objem nákladového prostoru a poskytuje výšku ložné plochy až tři metry a to jak u plošinového vozidla, tak u tahače návěsu.

Test: Mercedes-Benz Antos 2643 L 6x4 - Silný loader

K pohonu Mercedesů Antos slouží motory Euro VI, jejichž výroba se rozběhla v Mannheimu na jaře roku 2012. Přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemech 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a nově i 15,6 l nabízejí pro letošní rok celkem 16 výkonových verzí od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k) s nejvyšší hodnotou točivého momentu od 1000 do 3000 N.m.

Kromě čtyř dvanáctistupňových převodovek a šestnáctistupňové jednotky je k dispozici i osmistupňová převodovka, která se díky nízké hmotnosti a kompaktnímu designu hodí zejména do sektorů, kde hraje klíčovou roli vysoká užitečná hmotnost.Pro zvýšení komfortu řidiče jsou všechny modely Antos standardně vybaveny automatizovaným řazením Mercedes PowerShift 3.

Na zvýšení bezpečnosti se podílí řada aktivních a pasivních asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist. K dispozici je i systém Attention Assist, který má zvyšovat bezpečnost tak, že monitoruje chování řidiče při řízení a v případě, že detekuje známky únavy nebo nepozornosti, vyšle k řidiči vizuální a zvukové varování a navrhne mu přestávku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…