Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Antos: Těžká váha na krátké tratě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz se ve své nabídce užitkových vozidel snaží vyplnit téměř každou mezeru. Díky tomu je vrcholem mezi rozvážkovými modely Antos.

Veřejnosti se Mercedes-Benz Antos poprvé představil na podzimním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru v roce 2012 a následně vstoupil na trh. Automobilka jej uvedla jako první řadu těžkých nákladních vozidel nad 18 t vyvinutých přímo pro krátké tratě.

Svou technikou i designem se Antos přibližuje aktuální generaci řady Actros, jejíž premiéra se odehrála v roce 2011. Zároveň ovšem nabízí vlastní charakter a jeho 2,30 metru široká kabina připravená pro krátké vzdálenosti je k dispozici v krátkém provedení S nebo střední verzi M. Obě mají nabízet snadný přístup a propracovanou ergonomii. Kabiny Mercedesu Antos nesou označení CompactSpace M, ClassicSpace M a ClassicSpace S.

Nová širší a pevnější konstrukce šasi je optimalizována pro využití v oblasti těžké přepravy. Stejně jako u nového Actrosu se rozchod kol zvětšil o 90 mm na 834 mm. Modelová řada Antos má nabídnout celkem 67 různých délek rozvorů náprav v rozmezí od 2650 mm do 6700 mm.

Pro ekonomickou přepravu v sektorech, kde hraje hlavní roli užitečné zatížení a výška šasi jsou určeny verze Antos Loader a Antos Volumer. První jmenovaný může představovat na svou kategorii lehké vozidly, kdy může nezatížený tahač s konfigurací náprav 4x2 vážit méně než 6000 kg. Druhá jmenovaná verze je zaměřena na objem nákladového prostoru a poskytuje výšku ložné plochy až tři metry a to jak u plošinového vozidla, tak u tahače návěsu.

K pohonu Mercedesů Antos slouží motory Euro VI, jejichž výroba se rozběhla v Mannheimu na jaře roku 2012. Přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemech 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a nově i 15,6 l nabízejí pro letošní rok celkem 16 výkonových verzí od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k) s nejvyšší hodnotou točivého momentu od 1000 do 3000 N.m.

Kromě čtyř dvanáctistupňových převodovek a šestnáctistupňové jednotky je k dispozici i osmistupňová převodovka, která se díky nízké hmotnosti a kompaktnímu designu hodí zejména do sektorů, kde hraje klíčovou roli vysoká užitečná hmotnost.Pro zvýšení komfortu řidiče jsou všechny modely Antos standardně vybaveny automatizovaným řazením Mercedes PowerShift 3.

Na zvýšení bezpečnosti se podílí řada aktivních a pasivních asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist. K dispozici je i systém Attention Assist, který má zvyšovat bezpečnost tak, že monitoruje chování řidiče při řízení a v případě, že detekuje známky únavy nebo nepozornosti, vyšle k řidiči vizuální a zvukové varování a navrhne mu přestávku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)