Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG: na českém trhu za 1,85 milionu Kč - závody s BMW M3 právě startují

Ondřej Láník
Diskuze (88)
Dovozce vozů Mercedes-Benz stanovil cenu vrcholného modelu tradičně výše než BMW u své M3. Rozdíl je ale tak malý, že to budou pouze jízdní výkony a dojmy, které budou zákazníky lákat k té, či oné značce.

Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který pracuje v sedanu i v kombi třídy C. Motor poskytuje maximální výkon 336 kW (457 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s, resp. 4,6 s v případě kombi. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlostní stupně je možné řadit pomocí řadicích páček na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky. Vůz má pochopitelně sportovně naladěný podvozek AMG včetně nového tříprvkového zavěšení přední nápravy. Tuhé nastavení pružin a plyno-kapalinových tlumičů má zajistit co nejlepší kontakt s vozovkou.

O zážitky za volantem nepřijdete ani díky řízení, které bylo také předmětem zájmu techniků AMG a má posilovač s účinkem závislým na rychlosti jízdy. Stabilizační systém ESP je třístupňový. Standardní kola s pneumatikami 235/40 R18 (vpředu) a 255/35 R18 (vzadu), lze vyměnit za větší s pneu o rozměrech 235/35 R19 (vpředu) a 255/30 R19 (vzadu).

S mnoha úpravami, které vozy v Affalterbachu absolvovaly, se jen málo změnily užitné vlastnosti sedanu a nového kombi. To má jeden z největších zavazadelníků ve třídě luxusních kombi střední třídy, s využitelným objemem 485 až 1500 l. Základní cena sedanu je 1.850.000,-Kč, kombi příjde na 1.920.000,-Kč.

Když se rozhodnete, že elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h není tohoto osmiválce hodna, upraví vám řídicí jednotku přímo u Mercedesu za 89.928,-Kč. Tato úprava je v ceníku pod názvem "V max do 300 km/h".

Mercedes-Benz C 63 AMG na českém trhu versus konkurence
MotorMercedes-Benz C 63 AMGBMW M3 SedanLexus IS-F
Zdvihový objem [cm3]620839994969
Válce/ventily8/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]336/6800309/8300310/6800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]600/5000400/3900503/5200
Max. rychlost [km/h]250 (300***)250 (280**)270
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,94,9
Komb. spotřeba [l/100 km]13,412,4-
Cena [Kč]1.850.000,- (1.939.928,-***)1.838.308,- (1.908.100,-**)1.750.000,-*

* odhad

** s BMW Driver's paketem za 67.792,-Kč

*** s položkou "V max do 300 km/h", příplatek 89.928,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (88)
31. 1. 2008 17:52
MYsli to s tim trikilem............POZOR,POZOR
...vazne????No,ja nevim.Vite prece jak to dopadlo s r8 od Audi.Navic,v tom prehledu(porovnani s konkurenci)by to i lepe vypadalo......(270,280,290).Jestli by budouci majitele nemuseli hledat,,rekordni"trucky,pak by ta tristovka treba i padla.....(to jako nalepit se za ne i jet jim ve vetr.pytli).Nevim no... ;-\
31. 1. 2008 15:10
Re: šestilitr
co bych bez tebe delal ... :-) >:D
Avatar - 2,7 RS
31. 1. 2008 11:42
Re: šestilitr
Ale on úmyslně porovnává neporovnatelné... :-) Ironicky (!) používá nesmyslnou argumentaci a logiku obdobnou tomu, že někteří jedinci se domnívají, že Mercedes neumí vyrobit motor s vysokým měrným výkonem a tuto svou domněnku opírají o skutečnost, že v AMG je 6.2 litr s „pouhými“ 450 koni... Upozorňuje tím právě na to, že vždy je nutné sledovat, čeho chce výrobce dosáhnout... Kapišto? ;-)
Avatar - 2,7 RS
31. 1. 2008 10:18
Re: šestilitr
Pánové, přečtěte si ještě jednou, co CrazyJester napsal, dejte si to do kontextu s předchozími příspěvky a pochopíte... :-)
31. 1. 2008 00:03
Re: šestilitr
alebo je to tým, že motor v 7-er ma iný priebeh výkonu a nepotrebuje takú špičku ako v M3? ;-) zjednodušene povedané