Mercedes-Benz C BlueEfficiency: až o 12 % nižší spotřeba

Mercedes-Benz C BlueEfficiency: až o 12 % nižší spotřeba

 

Díky novým motorům, vylepšené aerodynamice, odlehčené konstrukci a pneumatikám s menším valivým odporem se podařilo kombinovanou spotřebu snížit až o 12 %.

Mercedes přiveze na ženevský autosalon tři modely třídy C s přívlastkem BlueEfficiency. Díky novým motorům, vylepšené aerodynamice, odlehčené konstrukci a pneumatikám s menším valivým odporem se podařilo kombinovanou spotřebu snížit až o 12 %.

Inženýři Mercedesu si vzali do péče dvě základní motorizace – C 180 Kompressor a C 200 CDI – a vrcholný šestiválec C 350. Nejlepšího výsledku bylo dosaženo u benzinového C 180 Kompressor, u kterého se podařilo kombinovanou spotřebu snížit o 0,9 litru na 6,5 l/100 km, což představuje úsporu 12 %.

Hmotnost nižší až o 32 kilogramů
Hlavním prostředkem pro snížení spotřeby paliva je samozřejmě snižování hmotnosti. U třídy C došlo v rámci programu BlueEfficient k poklesu o 19 až 32 kg v závislosti na konkrétním provedení. Počítačovými simulacemi bylo přehodnoceno množství použité hmoty pro zvukové těsnění. V novém rozložení je pro dosažení obdobné úrovně komfortu potřeba o 20 % méně materiálu.

Nová kovaná kola s průměrem 16 palců jsou proti běžným litým o 1,8 kg lehčí (kompletní sada tak ušetří 7 kg, dalších 1,7 kg ubude díky novým pneumatikám) a mají aerodynamicky výhodnější tvar. Standardně budou dodávány pro BlueEfficiency ve verzích C 180 K a C 200 CDI. Bez zajímavosti není ani nová konstrukce čelního skla, která má svůj původ u Maybachu. Mezi vrstvy skla je umístěna nová membrána z plastické hmoty, která lépe pohlcuje zvuk. Čelní sklo je tak díky lepším absorpčním vlastnostem tenčí a jeho celková hmotnost je o 1,2 kg nižší.

Valivý odpor a aerodynamika
Ve spolupráci s Michelinem vyvinul Mercedes nové lehké pneumatiky, které mají nízký valivý odpor. Poprvé se objeví právě ve třídě C. Valivý odpor, který má při rychlostech do 100 km/h větší vliv na spotřebu než aerodynamický odpor, je způsoben deformací pneumatiky při pohybu po vozovce. Nové pneumatiky jsou proto vyztuženy strukturou, kterou tvoří vrstvy mřížek z vysokopevnostní oceli, hlavní změna ale přesto spočívá v upraveném chemickém složení.

Snižováním aerodynamického odporu se Mercedes intenzivně zabývá už několik desetiletí. U třídy C věnovali konstruktéři velkou pozornost například boční a zadní části vozu, aby omezili nežádoucí turbulence. Běžné provedení třídy C se díky tomu vyznačuje koeficientem odporu cx 0,27, což je nejen v dané třídě výborná hodnota.

Modely BlueEfficiency mají celou spodní část vozidla zakrytou, zavěšení kol je sníženo o 15 mm a zpětná zrcátka mají aerodynamicky optimalizované upevnění ke karoserii. Přepracovaná je také maska chladiče a spáry kolem světel a kapoty. Díky tomu se podařilo koeficient cx snížit až na 0,25 – podobně nízké hodnoty bylo dosaženo pouze u několika sériových automobilů, např. Audi A2, Hondy Insight nebo Lexusu LS430.

Další cesty snižování spotřeby Nová konstrukce zadního diferenciálu pro C180 Kompressor a C220 CDI s kovanými ozubenými koly, vylepšenými ložisky a odlehčenou konstrukcí se vyznačuje nižšími třecími silami. To snižuje mechanické ztráty při přenosu síly z motoru na kola. Nový diferenciál má také prodloužený stálý převod.

Na spotřebu mají také vliv energetické nároky přídavných zařízení. Posilovač řízení se proto aktivuje, jen když je jeho činnost potřeba – přídavný ventil zastavuje proudění hydraulické kapaliny v posilovači, a tak odpojuje čerpadlo serva. V praxi při jízdě přímým směrem není část výkonu motoru zbytečně vynakládána na pohon čerpadla a kombinovaná spotřeba měřená podle evropských norem klesá o 0,14 l/100 km.

Lidský faktor hraje ve snižování spotřeby taky významnou roli – podle měření Mercedesu lze spotřebu správným řazením snížit o 15 %. Proto je uprostřed rychloměru umístěn displej, který zobrazuje okamžitou spotřebu. Podle testů letmé pohledy na tento displej vedou řidiče k hospodárnějšímu stylu jízdy.

Motor v C 200 CDI nezměněn, C 180 Kompressor a C 350 s novými agregáty
Čtyřválcový motor pod kapotou C 180 Kompressor prošel takzvaným downsizingem. Jeho objem byl snížen z 1,8 na 1,6 litru, přitom maximální hodnoty výkonu 115 kW a točivého momentu 230 Nm zůstaly nezměněné. Upravený motor s optimalizovaným tvarem spalovacích prostorů má na snížení spotřeby více než třetinový podíl. Informace o provedených změnách na motoru CDI, který má v BlueEfficiency shodné parametry s běžnou verzí avšak spotřebu také o 12 % nižší, Mercedes nezveřejnil.

O pár měsíců později než čtyřválce BlueEfficiency se začne prodávat i C 350 CGI se stejným označením. Jeho motor, známý už z třídy CLS, je vybaven technologií rozstřikového přímého vstřikování benzinu, která se od přímého vstřikování ostatních výrobců liší a podle Mercedesu dosahuje efektivnějšího využití paliva. Motor používá piezoelektrické vstřikovače, díky nimž je možné palivo přesně dávkovat a vstřikovat vícekrát během jednoho cyklu. Palivové čerpadlo má plnící tlak až 200 bar, což je zhruba 50x více než u běžného bodového vstřikování. Kompresní poměr je poměrně vysoký – 12,2:1.

Motor C 350 CGI má maximální výkon 215 kW (o 15 kW více než C 350) a spotřeba ve spojení s dalšími prvky BlueEfficiency je podle předběžných měření o 10 % nižší. Přitom je motor CGI schopen bezproblémového provozu na 95oktanový benzin.

Mercedes-Benz třída C Blue Efficiency
ModelC 180 KompressorC 200 CDIC 350 CGI
Zdvihový objem [cm3]159721483498
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]115/5200100/3800215/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]240/3000-4500270/1600-3000365/3000-5100
Max. rychlost [km/h]230220 
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,510,46,2*
Komb. spotřeba [l/100 km]6,55,18,4*
Emise CO2 [g/km]156135 
* pro C350 CGI jen předběžné hodnoty
Spolupracujeme s TipCars.com
Vánoční kapr. Sedm rad, jak se nenechat napálit při nákupu Vánoční kapr. Sedm rad, jak se nenechat napálit při nákupu

Kromě nákupu dárků a vánočního stromku čeká snad každou…

J&T Real Estate dokončila obchodní centrum za více než miliardu J&T Real Estate dokončila obchodní centrum za více než miliardu

Developerská část skupiny J&T otevřela ve slovenském…

Na kostel v Pákistánu zaútočili teroristé, v budově odpálili nálož Na kostel v Pákistánu zaútočili teroristé, v budově odpálili nálož

Nejméně pět mrtvých si vyžádal teroristický sebevražedný…

Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu úspěšně odstartovala…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Dnes 08:00

Podle německých médií se blíží konec dieselu. Lidé prý udělají nejlépe, když svůj hned prodají. Bazary by tedy měly přetékat auty za hubičku. Jenže věřte německým novinám a televizi.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Manchester City přejel Tottenham 4:1. Čech má 199. nulu

SESTŘIHY: Manchester City přejel Tottenham 4:1. Čech…

Fotbalisté Manchesteru City jasně přehráli v 18. kole anglické ligy Tottenham 4:1 a pokračují v rekordní vítězné…

Voráček nahrál na oba góly Flyers. Navrátilec Jágr Rinneho nepřekonal

Voráček nahrál na oba góly Flyers. Navrátilec Jágr…

SOUHRN | Útočník Jakub Voráček se v sobotním utkání NHL výrazně podílel na šesté výhře Philadelphie v řadě.…

 

Reflex.cz

Ježíšek Georgle Clooney rozdával vánoční dárky, svým přátelům dal 14 milionů dolarů

Ježíšek Georgle Clooney rozdával vánoční dárky, svým…

Dlouho to drželi v tajnosti, přesně tak, jak si George Clooney přál. Nyní však již věc stejně nebyla tajemstvím,…

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…