reklama


Mercedes-Benz C BlueEfficiency: až o 12 % nižší spotřeba

Mercedes-Benz C BlueEfficiency: až o 12 % nižší spotřeba

 

Díky novým motorům, vylepšené aerodynamice, odlehčené konstrukci a pneumatikám s menším valivým odporem se podařilo kombinovanou spotřebu snížit až o 12 %.

Mercedes přiveze na ženevský autosalon tři modely třídy C s přívlastkem BlueEfficiency. Díky novým motorům, vylepšené aerodynamice, odlehčené konstrukci a pneumatikám s menším valivým odporem se podařilo kombinovanou spotřebu snížit až o 12 %.

Inženýři Mercedesu si vzali do péče dvě základní motorizace – C 180 Kompressor a C 200 CDI – a vrcholný šestiválec C 350. Nejlepšího výsledku bylo dosaženo u benzinového C 180 Kompressor, u kterého se podařilo kombinovanou spotřebu snížit o 0,9 litru na 6,5 l/100 km, což představuje úsporu 12 %.

Hmotnost nižší až o 32 kilogramů
Hlavním prostředkem pro snížení spotřeby paliva je samozřejmě snižování hmotnosti. U třídy C došlo v rámci programu BlueEfficient k poklesu o 19 až 32 kg v závislosti na konkrétním provedení. Počítačovými simulacemi bylo přehodnoceno množství použité hmoty pro zvukové těsnění. V novém rozložení je pro dosažení obdobné úrovně komfortu potřeba o 20 % méně materiálu.

Nová kovaná kola s průměrem 16 palců jsou proti běžným litým o 1,8 kg lehčí (kompletní sada tak ušetří 7 kg, dalších 1,7 kg ubude díky novým pneumatikám) a mají aerodynamicky výhodnější tvar. Standardně budou dodávány pro BlueEfficiency ve verzích C 180 K a C 200 CDI. Bez zajímavosti není ani nová konstrukce čelního skla, která má svůj původ u Maybachu. Mezi vrstvy skla je umístěna nová membrána z plastické hmoty, která lépe pohlcuje zvuk. Čelní sklo je tak díky lepším absorpčním vlastnostem tenčí a jeho celková hmotnost je o 1,2 kg nižší.

Valivý odpor a aerodynamika
Ve spolupráci s Michelinem vyvinul Mercedes nové lehké pneumatiky, které mají nízký valivý odpor. Poprvé se objeví právě ve třídě C. Valivý odpor, který má při rychlostech do 100 km/h větší vliv na spotřebu než aerodynamický odpor, je způsoben deformací pneumatiky při pohybu po vozovce. Nové pneumatiky jsou proto vyztuženy strukturou, kterou tvoří vrstvy mřížek z vysokopevnostní oceli, hlavní změna ale přesto spočívá v upraveném chemickém složení.

Snižováním aerodynamického odporu se Mercedes intenzivně zabývá už několik desetiletí. U třídy C věnovali konstruktéři velkou pozornost například boční a zadní části vozu, aby omezili nežádoucí turbulence. Běžné provedení třídy C se díky tomu vyznačuje koeficientem odporu cx 0,27, což je nejen v dané třídě výborná hodnota.

Modely BlueEfficiency mají celou spodní část vozidla zakrytou, zavěšení kol je sníženo o 15 mm a zpětná zrcátka mají aerodynamicky optimalizované upevnění ke karoserii. Přepracovaná je také maska chladiče a spáry kolem světel a kapoty. Díky tomu se podařilo koeficient cx snížit až na 0,25 – podobně nízké hodnoty bylo dosaženo pouze u několika sériových automobilů, např. Audi A2, Hondy Insight nebo Lexusu LS430.

Další cesty snižování spotřeby Nová konstrukce zadního diferenciálu pro C180 Kompressor a C220 CDI s kovanými ozubenými koly, vylepšenými ložisky a odlehčenou konstrukcí se vyznačuje nižšími třecími silami. To snižuje mechanické ztráty při přenosu síly z motoru na kola. Nový diferenciál má také prodloužený stálý převod.

Na spotřebu mají také vliv energetické nároky přídavných zařízení. Posilovač řízení se proto aktivuje, jen když je jeho činnost potřeba – přídavný ventil zastavuje proudění hydraulické kapaliny v posilovači, a tak odpojuje čerpadlo serva. V praxi při jízdě přímým směrem není část výkonu motoru zbytečně vynakládána na pohon čerpadla a kombinovaná spotřeba měřená podle evropských norem klesá o 0,14 l/100 km.

Lidský faktor hraje ve snižování spotřeby taky významnou roli – podle měření Mercedesu lze spotřebu správným řazením snížit o 15 %. Proto je uprostřed rychloměru umístěn displej, který zobrazuje okamžitou spotřebu. Podle testů letmé pohledy na tento displej vedou řidiče k hospodárnějšímu stylu jízdy.

Motor v C 200 CDI nezměněn, C 180 Kompressor a C 350 s novými agregáty
Čtyřválcový motor pod kapotou C 180 Kompressor prošel takzvaným downsizingem. Jeho objem byl snížen z 1,8 na 1,6 litru, přitom maximální hodnoty výkonu 115 kW a točivého momentu 230 Nm zůstaly nezměněné. Upravený motor s optimalizovaným tvarem spalovacích prostorů má na snížení spotřeby více než třetinový podíl. Informace o provedených změnách na motoru CDI, který má v BlueEfficiency shodné parametry s běžnou verzí avšak spotřebu také o 12 % nižší, Mercedes nezveřejnil.

O pár měsíců později než čtyřválce BlueEfficiency se začne prodávat i C 350 CGI se stejným označením. Jeho motor, známý už z třídy CLS, je vybaven technologií rozstřikového přímého vstřikování benzinu, která se od přímého vstřikování ostatních výrobců liší a podle Mercedesu dosahuje efektivnějšího využití paliva. Motor používá piezoelektrické vstřikovače, díky nimž je možné palivo přesně dávkovat a vstřikovat vícekrát během jednoho cyklu. Palivové čerpadlo má plnící tlak až 200 bar, což je zhruba 50x více než u běžného bodového vstřikování. Kompresní poměr je poměrně vysoký – 12,2:1.

Motor C 350 CGI má maximální výkon 215 kW (o 15 kW více než C 350) a spotřeba ve spojení s dalšími prvky BlueEfficiency je podle předběžných měření o 10 % nižší. Přitom je motor CGI schopen bezproblémového provozu na 95oktanový benzin.

Mercedes-Benz třída C Blue Efficiency
ModelC 180 KompressorC 200 CDIC 350 CGI
Zdvihový objem [cm3]159721483498
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]115/5200100/3800215/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]240/3000-4500270/1600-3000365/3000-5100
Max. rychlost [km/h]230220 
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,510,46,2*
Komb. spotřeba [l/100 km]6,55,18,4*
Emise CO2 [g/km]156135 
* pro C350 CGI jen předběžné hodnoty
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé

Poprvé od éry Jiřího Paroubka zřejmě opět pomohou…

Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně

České ministerstvo financí připravuje nové výběrové…

Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany

Demokracii schopnou obrany i boje požadoval v proslovu na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Dnes 14:50

Soud v Hildesheimu nařídil VW, aby od německého zákazníka odkoupil naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s emisemi.




Blesk.cz

Sloni v pražské zoo mají vyhřívaný chodník: Aby v zimě mohli ven a neuklouzli

Sloni v pražské zoo mají vyhřívaný chodník: Aby v…

Zima a současné mrazy ovlivňují v Zoo Praha život spoustě členům této velké živočišné rodiny. Sloni společně se…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Černý stále bojuje se zády, v Ajaxu místo něj hraje mladý Kluivert

Černý stále bojuje se zády, v Ajaxu místo něj hraje…

Sedmnáctiletý syn nizozemské fotbalové legendy Patricka Kluiverta Justin dostává nečekaně prostor v hlavním týmu…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony dokumentů, týkají se i Československa

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony…

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na internetu téměř 13 milionů stránek odtajněných…

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Snaha být za každou cenu prudce ochranářský a ekologický je u ministra životního prostředí pochopitelná. Přesto…

 
 
reklama